- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
-
-
*1
Na mapach niemieckich 1:25000 z 1943 roku jest tam
przystanek (Hp)- nie występował w rozkładzie jazdy w 1944 roku.
-
Obecnie
jest tam tor doświadczalny taboru kolejowego.
-
-
-
- Więcej o linii można przeczytać tutaj:
- Michał Jerczyński, współpraca: Ryszard Boduszek; "Wąsosz",
[w:] Świat Kolei 6/2001, str. 30–31.
-
- Żmigród (Trachenberg)
- Stacja 2 klasy usytuowana na
0,000 km linii Żmigród - Wąsosz oraz 47,151 km linii
Wrocław - Poznań położona na wysokości 90m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca, magazyn, wc, wieże
wodną, budynki gospodarcze i mieszkalne pracowników, 2 nastawnie "Zd"
i "Żd1", 3 perony, bocznicę boczno-czołową, wagę wagonową i plac
ładunkowy. Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy, 5 towarowych w tym ładunkowe. Od stacji odchodziła bocznica
do zakładów.
-
- Węglewo (Meilershof)
- Przystanek usytuowany na
3,270 km linii Żmigród - Wąsosz położony na wysokości 89m npm. Był tam peron i wiata.
-
- Barkówko (Klein
Bargen, Barkówek)
- Stacja ajencyjna 4 klasy usytuowana na
6,050 km linii Żmigród - Wąsosz położona na wysokości
90m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, budynek gospodarczy,
peron i mały plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
Po 1945 roku wykazywana jako przystanek z ładownią.
-
- Barkowo (Rogosawe, Bargen)
- Stacja ajencyjna 4 klasy usytuowana na
8,441 km linii Żmigród - Wąsosz położona na wysokości
88m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, budynek gospodarczy,
peron i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
Po 1945 roku wykazywana jako przystanek z ładownią.
-
- Bieławy Wielkie (Tschepline, Ulmenau,
Czapłina)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 11,192 km linii
Żmigród - Wąsosz położona na wysokości 90m npm.
- Stacja miała budynek dworca z magazynem, budynek
gospodarczy wraz z wc, 2 perony i plac ładunkowy.
- Wg. wykazu niemieckiego była tam też rampa
boczno-czołowa.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny
dodatkowy, 1 odstawczy, 3 ładunkowe.
-
- Bieławy (Pakuswitz,
Ristenau, Białwy)
- Stacja ajencyjna 4 klasy usytuowana na
14,982 km linii Żmigród - Wąsosz położona na wysokości
93m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca z magazynem, wc,
budynek gospodarczy, 2 perony, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny
dodatkowy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek z
ładownią.
-
- Kamień Górowski (Camin,
Kamin, Chomina)
- Stacja ajencyjna 4 klasy usytuowana na
18,837 km linii Żmigród - Wąsosz położona na wysokości 95m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca, wc, peron i plac
ładunkowy, oraz rampę boczno-czołową.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
Po 1945 roku wykazywana jako przystanek z ładownią.
-
- Płoski (Plaskau.
Płock nad Baryczą)
- Przystanek usytuowany na
21,287 km linii Żmigród - Wąsosz położony na wysokości 96m npm. Był tam budynek dworca i peron.
-
- Wąsosz (Herrnstadt)
- Stacja 3 klasy usytuowana na
24,527 km linii Żmigród - Wąsosz oraz 52,346 km linii
Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości 86m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca z magazynem i
nastawnią "Ws", nastawnią "Ws1", wc, budynki
gospodarcze, techniczne i mieszkalne dla pracowników, dwu-stanowiskową
lokomotywownię, wieże wodną, rampę boczną i boczno-czołową, wagę
wagonową i wozową, skrajnik i plac ładunkowy. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 7 bocznych w tym 2 ładunkowe.
|