D29 - ???   Linia  Rudna Gwizdanów - Polkowice
Prywatna kolejka normalnotorowa (Kleinbahn) spółki Kolejka Polkowicko - Rudnowska, o długości 17,6 km, otwarta 13 kwietnia 1900 r. Kolejkę zbudowało berlińskie Zjednoczone Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Obsługi Ruchu (Vereinigte Eisenbahnbau - und Betriebsgesselschaft).W 1911 roku kursowały 3 pary pociągów, a stacją z zapleczem technicznym były Polkowice.  Spółka posiadała: 2 parowozy, 5 wagonów osobowych, 2 bagażowe. Linia prowadzona po płaskim terenie - maksymalne nachylenie toru wynosiło 20 promili. W 1911 roku spółka zatrudniała 12 osób i miała 2  wagony pocztowo-bagażowe i 18 towarowych. Pociągi składały się z wagonu bagażowego,1-2 osobowych i2-3 towarowe. W 1944 r. linią kursowały 2 pary pociągów na dobę. Linię rozebrano około 1973 roku wraz z budową zbiornika osadów.
Daty otwarcia linii lub odcinków: 15.04.1900
Zmiana ilości torów: Jeden
Elektryfikacja: Brak
Ruch osobowy: Do 1969
Ruch towarowy: Do 1971
Zamknięcie lub likwidacja: Rozebrana około 1973 roku.
Dodatkowe informacje:
Plan linii Profil wysokościowy

Nazwy

Km. Wys. Znak Rodzaj Kl.

Data

Gale
ria
Rysunki z lat : *
Obecna Wcześniejsze Do 1947 Po 1947 Otwarcia Zamk./Likw.
Rudna Gwizdanów Raudten Queissen, Gwizdanów 0,000 0,000 103 RG St 2 09.01.1871     1954 2007  
Rudna Przystanek Raudten  Haltepunkt, Rudna 2,465 2,465 110   Po   15.04.1900 L - 1973     1948    
Kalinówka Polsch, Połuch 5,378 5,378 115   Poł   15.04.1900 L - 1973     1948    
Barszów Barschau 8,204 8,204 133   Poł   15.04.1900 L - 1973     1948    
Komorniki Głog. Tarnau Kummernick, Eichbach, Tarnawa 11,060 11,060 120   Poł   15.04.1900 L - 1973     1948    
Trzebcz  Trebitsch, Rodetal, 16,39 16,39     Bsz     L-         *1
Polkowice Polkwitz, Heerwegen, Komorniki 17,600 17,600 185   St 4 15.04.1900 L - 1973     1956    
Elementy czynne, zamknięte, zlikwidowane.   
St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna (towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł - ładownia, m - mijanka,
Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - post. boczn.
 
*1 Bocznica wyrobiska nieznanego rodzaju.
Więcej o linii można przeczytać tutaj:
Świat Kolei 10/2002 str. 27 "Polkowice - Rudna"
Rudna Gwizdanów  (Raudten Queissen, Gwizdanów)
Stacja  2 klasy usytuowana na 0,000 km linii Rudna Gwizdanów - Polkowice, 77,651 km linii Wrocław Gł. - Szczecin Gł, 39,065 km linii Legnica - Rudna Gwizdanów  położona na wysokości 103 m npm. Na stacji jest budynek dworca, magazyn, wc, budynek gospodarczy, budynek mieszkalny pracowników, parowozownia wachlarzowa, wieża wodna, 2 perony, rampa boczno-czołowa, 2 nastawnie "RG" i "RG1", 3 semafory wjazdowe i 10 wyjazdowych. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 5 głównych dodatkowych, 1 oblotowy dla loka, 1 postojowy składów, 4 boczne towarowe i odstawcze oraz trakcyjne.
 
Rudna Przystanek  (Raudten Haltepunkt, Rudna)
Przystanek osobowy usytuowany na 2,465  km linii Rudna Gwizdanów - Polkowice położony na wysokości 110m npm. Był tam nieduży peron.
 
Kalinówka  (Polsch, Połuch)
Przystanek osobowy  usytuowany na 5,378 km linii Rudna Gwizdanów - Polkowice położony na wysokości 115 m npm.
Był tam peron, wiata peronowa i tor ładunkowy.
 
Barszów  (Barschau)
Przystanek osobowy  usytuowany na 8,204 km linii Rudna Gwizdanów - Polkowice położony na wysokości 133 m npm.
Był tam peron, wiata peronowa i tor ładunkowy.
 
Komorniki Głog.  (Tarnau Kummernick, Eichbach, Tarnawa)
Przystanek osobowy z ładownią usytuowany na 11,060 km linii Rudna Gwizdanów - Polkowice położony na wysokości 120 m npm.
Był tam budynek dworca, wc, peron, droga ładunkowa. Przystanek miał tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Trzebcz  (Trebitsch, Rodetal)
Bocznica wyrobiska usytuowana na 16,39 km linii Rudna Gwizdanów - Polkowice
 
Polkowice  (Polkwitz, Heerwegen, Komorniki)
Stacja  4 klasy usytuowana na 17,600 km linii Rudna Gwizdanów - Polkowice położona na wysokości 185 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, wc, budynek gospodarczy, parowozownię, wieże wodną, peron i plac ładunkowy.
Była tam też rampa boczno-czołowa i waga wagonowa do 30T.
Układ torowy to: Tor główny zasadniczy przy peronie, tor oblotowy loków, tor ładunkowy, tor do parowozowni i dwutorowa bocznica.