- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
-
- *1 Obecnie bocznica bazy paliw firmy Apexim, dawniej baza
paliw Luftwaffe a następnie lotnictwa ZSRR.
- *2 bocznice Zakładów Ceramicznych.
- *3 bocznice KWB Henryk
- *4 bocznica kopalni piasku szklarskiego Lutynka.
- *5 Wojskowa baza materiałowa
- *6 końcowy przystanek linii Horka - Przewóz.
- *7 bocznica Tartaku.
- *8 bocznica papierni Bucze.
- *9 bocznica do młyna Lipna
- *10 bocznica fabryki preszpanu w Sanicach.
-
- Jankowa Żagańska
(Hansdorf, Łukowice)
- Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 93,952 km
linii Miłkowice - Jasień oraz początkowa linii Jankowa Żagańska -
Żagań i Jankowa Żagańska - Sanice położona na
wysokości 136 m npm.
Na stacje jest budynek dworca, wc, budynek gospodarczy oraz
poczta usytuowane między peronami. Rampa boczno-czołowa,
magazyn towarowy, nastawnia JZ, JZ1, 5 peronów, 2 place ładunkowe, wagę
wagonową, skrajnik i dźwig towarowy. Od stacji odchodziła
bocznica do cegielni. Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 1
główny dodatkowy , 2 odstawcze i 2 ładunkowe.
-
- Mirostowice Dolne Apexim
- Bocznica szlakowa bazy paliw usytuowana na 1,090 km linii
wybudowana w 2008 roku.
- Jest tam 3 tory i rampa boczna.
-
- Mirostowice Dolne -
bocznica MZC
- Bocznica szlakowa Mirostowickich Zakładów Ceramicznych
usytuowana na 1,690 km linii. Bocznica biegła równolegle do
linii i łączyła się z nią po drugiej stronie stacji na 2,280 km
linii. Po likwidacji zakładu w 1996 roku bocznica była
nieczynna, a ostatecznie zlikwidowana podczas remontu linii w
2016 roku.
-
- Mirostowice Dolne (
Nieder Ullersdorf, Ołdrzychowice)
- Stacja usytuowana na 2,019 km. linii
położona na wysokości 141 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i placem ładunkowym,
peron, oraz tor główny i boczny ładunkowy.
- W latach 80-tych tor boczny zlikwidowano a stację
zdegradowano do przystanku. Po wstrzymaniu ruchu osobowego w
1984 roku przystanek zamknięto.
-
- Stawnik (Teichdorf,
Stawsk)
- Dawniej stacja po 45 roku przystanek z ładownią usytuowany na 4,340 km linii
położony na wysokości 143 m npm.
- Był tam nieduży budynek dworca, peron oraz rampa boczna.
- Przystanek miał tor główny i boczny ładunkowy przy rampie
od której odchodziła kolejka wąskotorowa do pobliskiej cegielni
i kopalni Kolberg.
- Od toru głównego odchodziła nieduża bocznica do kolejnej
cegielni.
-
- Mirostowice Górne - bocznica
kop. Henryk
- Bocznica kopalni Henryk biegła wzdłuż toru głównego
odgałęziając się od niego rozjazdami na 5,270 i 5,780 km linii.
- Zlikwidowana po zamknięciu kopalni w 1964 roku,
-
- Mirostowice Górne (Ober
Ullersdorf, Ołdrzychowice Górne)
- Dawniej stacja po 45 roku przystanek z ładownią usytuowany na
5,625 km linii położony na wysokości 151 m npm.
- Była tam wiata z kasą, peron, tor główny i ładunkowy. Tor
ładunkowy rozebrano w 1964 roku.
-
- Lutynka
- Bocznica szlakowa (ładownia) usytuowana na 8,380 km linii
obok wiaduktu autostrady. Był tam tor ładunkowy z rampą od
której biegła 4 km kolejka wąskotorowa do kopalni piasku
szklarskiego w Lutynce. Zlikwidowana ok 1950 roku.
-
- Witoszyn Górny (Ober
Hartmannsdorf, Twierdzin Górny)
- Dawniej stacja po 45 roku przystanek usytuowany na
10,290 km linii położony na wysokości 158 m npm.
- Była tam wiata, peron, tor główny i boczny.
-
- Wymiarki (Wiesau, Łuków
Żegnański )
- Stacja usytuowana na 13,279 km. linii
położona na wysokości 144 m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem i rampą, plac
ładunkowy i 2 perony.
- Układ torowy to tor główny, główny dodatkowy i boczny
ładunkowy. Od stacji odchodziła bocznica do huty szkła.
-
- Straszów (Gross-Selten,
Żelatów)
- Dawniej stacja po 45 roku przystanek z ładownią usytuowany na
17,717 km linii położony na wysokości 141 m npm.
- Był tam budynek dworca później wiata z kasą, peron, tor
główny i boczny.
-
- Przewóz (Priebus)
- Stacja węzłowa usytuowana na 22,922 km. linii
położona na wysokości 140 m npm.
- Była stacją końcową dla kolejki Jankowa Żag. - Przewóz. W
1939 roku połączona z przystankiem Przewóz Południowy który to
stał się częścią towarową stacji. Na stacji był budynek dworca z
magazynem, nastawnią i rampą, plac ładunkowy, 2 perony i
dwustanowiskowa parowozownia.
- Układ torowy to: tor główny, tor główny dodatkowy, boczny
z 2 żeberkami przy placu ładunkowym, tor boczny pod rampę i 2
tory do parowozowni. Od stacji odchodziła linia (później
bocznica) do Przysieki.
-
- Przewóz Południowy (Priebus
Süd)
- Przystanek końcowy linii Horka - Przewóz usytuowany na
23,170 km linii położony na wysokości 140 m npm.
- Był tam tor główny i boczny, oraz wiata i plac ładunkowy. W
1939 roku został połączony ze stacją i był jej częścią towarową
.
- Ładowano tam drzewo i formowano składy pociągów.
-
- Przewóz - tartak
- Bocznica szlakowa tartaku usytuowana na 23,250 km linii.
Zlikwidowana ok 1940 roku.
-
- Bucze - papiernia
- Bocznica szlakowa papierni Bucze usytuowana na 24,740 km
linii. Zlikwidowana ok 1945 roku.
-
- Bucze Żagańskie (Buchwalde,
Bukojna )
- Przystanek z ładownią usytuowany na 25,940 km linii położony na wysokości 143 m npm.
- Była tam wiata z kasą, peron, tor
główny, boczny ładunkowy i droga ładunkowa. Zlikwidowany w
1953 roku.
-
- Lipna - młyn
- Bocznica szlakowa młyna Lipna usytuowana na 28,650 km
linii.
- Był tam tor ładunkowy z rampą do której dochodziła
kolejka wąskotorowa z młyna. Zlikwidowana ok 1945 roku.
-
- Lipa Łużycka (Dobers-Leippa,
Selingersruh, Żałomiec)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 29,163 km linii położony na wysokości 143 m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem, peron, plac ładunkowy
i rampa. Ładowano tam drzewo z tartaku.
-
- Sanice - papiernia
- Bocznica szlakowa papierni Sanice usytuowana na 31,363 km
linii.
- Papiernia produkowała preszpan do opakowań amunicji.
Zlikwidowana ok 1945 roku.
-
- Sanice (Sänitz, Sanica)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 31,771 km linii
położony na wysokości 138 m npm.
- Była tam wiata z kasa, peron, tor główny zasadniczy i tor
boczny.
- W 1979 roku przystanek przebudowano na potrzeby armii
radzieckiej. Zlikwidowano peron oraz wydłużono tor boczny, przez
co powstała mijanka umożliwiająca podjazd pociągów pod rezerwową
przeprawę na Nysie.
-
- Potok Lubuski (Jamnitz-Pattag)
- Przystanek usytuowany na 2,98 km linii Przewóz -
Przysieka położony na wysokości 139 m npm.
- Zlikwidowany w 1935 roku po wybudowaniu tam składów
amunicji.
-
- Potok Lubuski WBM
- Bocznica Szlakowa Wojskowej Bazy Materiałowej usytuowana
na 4,20 km linii.
-
- Przysieka (Lichtenberg)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 6,85 km linii
położony na wysokości 133 m npm.
- Był tam budynek dworca, magazyn, peron i droga ładunkowa.
- Przysieka/Łętów (Lichtenberg)
- Ładownia kopalni Alice w Pechem po drugiej stronie Nysy,
usytuowana na 7,00 km linii (dalsza część przystanku).
- Węgiel transportowano do ładowni kolejką linową, a tam z
wieży ładunkowej zsypywano do wagonów.
- Były tam 3 tory i wieża z 3 zsypami.
|