- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- *1 W północno-zachodniej części stacji od toru
ładunkowego odchodziła bocznica do cegielni.
- *2 od stacji odchodzi bocznica do bazy PKN ORLE oraz
Zakładów Metalurgicznych DOZAMET.
- *3 Od przystanku odchodziła bocznica do Bazy paliw przy
lotnisku w Tomaszowie.
- *4 Pierwotnie przystanek był na 86,29km. W 1947 roku
został przeniesiony na 86,09 km w związku z potrzebami armii
Radzieckiej która to miała lotnisko w Tomaszowie.
-
- Wolsztyn
(Wollstein)
- Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 46,089 km linii
Leszno - Zbąszyn, 38,858 km linii Sulechów -
Luboń k. Poznania i 0,043 km linii Wolsztyn - Żagań
położona na wysokości 61m npm. Stacja ma budynek dworca,
magazyn,semafory kształtowe, lokomotywownię z obrotnicą, 3
perony, 2 nastawnie (Wl i Wl1, rampę boczno-czołową, plac
ładunkowy oraz wagę kolejową 40T.
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 4 ładunkowe, 2 postojowe, 4 odstawcze, 5 trakcyjnych.
-
- Widzim Stary (Neißlersbrück,
Widzim Stary)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 3,957 km linii Wolsztyn
- Żagań położona na wysokości 67m npm.
- Po wojnie przystanek z ładownią. Był tam nieduży budynek
poczekalni, wc, peron, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i tor ładunkowy.
Być może były semafory wjazdowe.
-
- Kębłowo (Kiebel)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 8,290 km linii Wolsztyn
- Żagań położona na wysokości 60m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią, wc, 2
perony, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy. Być może były semafory wjazdowe.
-
- Świętno (Schwenten)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 13,816 km linii Wolsztyn
- Żagań położona na wysokości 61m npm.
- Na stacji był budynek dworca z magazynem i nastawnią "Sm",
semafory kształtowe, peron, wc, rampa boczno-czołowa i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
- Od stacji odchodziła bocznica do cegielni.
-
- Krzyż Rudno (Kreutz, Kreutz-Ruden, Rudno)
- Przystanek usytuowany na 16,226 km linii Wolsztyn
- Żagań położony na wysokości 61m npm.
- Był tam nieduży peron i być może wiata.
-
- Jesionka (Jeschane, Seeblick)
- Ładownia usytuowana na 24,48 km linii
Wolsztyn - Żagań.
- Była tam szopa tor szlakowy i ładunkowy.
-
- Kolsko (Kolzig)
- Stacja węzłowa 4 kl. usytuowana na 22,085 km linii
Wolsztyn - Żagań i 42,494 km linii Grodziec Mały - Kolsko
położona na wysokości 58m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią "Kl",
nastawnia "Kl1", semafory kształtowe, wc, 2 perony,
rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy, 1 ładunkowy i 1 odstawczy.
-
- Konotop (Kontopp)
- Stacja węzłowa 4 kl. usytuowana na 26,445 km linii
Wolsztyn - Żagań i 0,000 km linii Konotop - Sulechów
położona na wysokości 58m npm.
- Na stacji był budynek dworca z magazynem i nastawnią "Kp",
wc, nastawnia "Kp1", semafory kształtowe, wieża wodna,
dwu-stanowiskowa lokomotywownia, 3 perony, rampa boczno-czołowa,
plac ładunkowy i waga kolejowa 30T.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 1 ładunkowy, 1 odstawczy 2 trakcyjne i 1 odstawczy.
-
- Lubięcin (Liebienzig)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 32,156 km linii Wolsztyn
- Żagań położona na wysokości 66m npm.
- Po wojnie przystanek z ładownią. Był tam budynek dworca z
magazynem i nastawnią, peron, rampa boczno-czołowa, plac
ładunkowy, skrajnik i waga kolejowa 30T. Być może były semafory
wjazdowe.
-
- Lipiny Odrzańskie (Lippen, Lipno nad Odrą, Lipiny Kożuchowskie)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 37,967 km linii Wolsztyn
- Żagań położona na wysokości 80m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią, semafory
wjazdowe, peron, wc, rampa boczno-czołowa, rampa boczna, plac
ładunkowy i waga kolejowa 40T.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
-
- Stany (Aufhalt, Przystanowice)
- Przystanek usytuowany na 40,527 km linii Wolsztyn -
Żagań położony na wysokości 67m npm.
- Był tam budynek dworca, poczekalnia, wc i peron.
-
- Bobrowniki Odrzańskie (Bobernig, Bobrowniki n. Odrą)
- Przystanek usytuowany na 43,417 km linii Wolsztyn -
Żagań położony na wysokości 62m npm.
- Był tam peron i murowana wiata.
-
- Otyń (Deutsch Wartenberg)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 46,566 km linii Wolsztyn
- Żagań położona na wysokości 64m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią, semafory
wjazdowe, peron, wc, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
-
- Nowa Sól (Neusalz, Solec
Śląski)
- Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 52,135 km linii
Wolsztyn - Żagań i 130,675 km linii Wrocław Gł. - Szczecin
Gł.
- położona na wysokości 67m npm. Na stacji jest budynek
dworca, magazyn, 2 nastawnie "NS" i "NS1", wieża
wodna, 3 perony, rampa boczna, rampa boczno-czołowa, 3 place
ładunkowe, waga kolejowa i skrajnik.
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 4 główne
dodatkowe, 6 ładunkowych, 2 odstawcze, 3 trakcyjne.
- Od stacji odchoszi bocznica do bazy ORLEN.
-
- Ciepielów (Tschöplau, Waldruch, Ciepłów)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 56,951 km linii
Wolsztyn - Żagań położony na wysokości 73m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem, wc, peron,
rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
-
- Kożuchów (Freystadt)
- Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 61,748 km linii
Wolsztyn - Żagań i 61,426 km linii Rokitki - Kożuchów
położona na wysokości 94m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem, 2 nastawnie (Kz,
Kz1), lokomotywownia z obrotnicą, 3 perony, 2 rampy
boczno-czołowe, semafory kształtowe, plac ładunkowy i waga
kolejowa 60T.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy, 1 odstawczy i 4 ładunkowe.
-
- Stypułów Średni (Mittel-Herwigsdorf, Szczyptów Środkowy, Stypułów
Środkowy)
- Przystanek usytuowany na 67,500 km linii Wolsztyn -
Żagań położony na wysokości 142m npm.
-
- Stypułów (Herwigsdorf)
- Stacja węzłowa 4 kl. usytuowana na 70,912 km linii
Wolsztyn - Żagań i 34,400 km linii Zielona Góra Przedmieście -
Szprotawa położona na wysokości 133m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią, 2 perony,
wc, semafory wjazdowe kształtowe, rampa boczno-czołowa i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
- Część stacyjna dla linii Zielona Góra - Szprotawa to
peron i 2 tory.
-
- Chotków (Hertwigswaldau, Jadwiżyn, Snowidza)
- Przystanek usytuowany na 74,300 km linii
Wolsztyn - Żagań położony na wysokości 140m npm.
-
- Jelenin Żagański (Hirsfeldau, Jeleniewo)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 76,875 km linii Wolsztyn
- Żagań położona na wysokości 125m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, peron, rampa boczno-czołowa,
plac ładunkowy i waga kolejowa 40T.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
-
- Stara Kopernia (Küpper, Koprów)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 82,354 km linii Wolsztyn
- Żagań położona na wysokości152m npm.
- Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią, semafory
wjazdowe kształtowe, wc, 2 perony, rampa boczno-czołowa, plac
ładunkowy i waga kolejowa 40T. W latach 40-50 wybudowano
bocznicę do bazy paliw przy lotnisku w Tomaszowie.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
(boczny) i ładunkowy.
-
- Biestrzykowice (Eckersdorf, Wieszkowice, Bożnów)
- Przystanek usytuowany na 86,090km linii Wolsztyn -
Żagań położony na wysokości 151m npm.
-
- Bober
- Podg. usytuowany na 88,56 km linii Wolsztyn - Żagań położona na wysokości 113m npm.
-
- Żagań
(Sagan)
- Stacja węzłowa 1 klasy
oddana 01.11.1846
roku,
usytuowana na 340,532 km linii Łódź Kaliska - Forst, 139,527 km linii Wrocław Muchobór - Guben,
104,73 km linii Jelenia Góra - Żagań, 92,211 km linii Wolsztyn -
Żagań, 11,111 km linii Jankowa Żagańska - Żagań
położony na wysokości 115 m npm. Stacja posiada: budynek dworca, 5 peronów, wc,
magazyn towarowy, wieże wodną, place ładunkowe z suwnicami
towarowymi, 2 rampy boczno-czołowe, 1 rampę boczną, liczne
budynki służbowe, 32 - stanowiskową lokomotywownię (od 1910 roku
zamkniętą) oraz 3 nastawnie Żg, Żg1 i Żg2.
- Układ torowy to 3 grupy torów.
- - grupa torów towarowych "A"z
kierunku Lubska
- - grupa torów towarowych "B" z
kierunku Żar
- - grupa torów "C" przy peronach.
|