- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- *1 Bocznica szlakowa Lubuskiej Fabryki Zgrzeblarek Bawełnianych
FALUBAZ.
- *2 Bocznica przedwojennej elektrowni, później betoniarni
a następnie złomowiska.
- *3 Bocznica Wytwórni Mas Bitumicznych (WMB
Buchałów I) powstała z toru bocznego dawnej stacji Buchałów po jej
degradacji do przystanku.
- *4 Od stacji odchodziła bocznica do Tartaku.
- *5 Bocznica firmy Górażdże służy do rozładunku cementu.
- *6 Od stacji odchodzi bocznica do JW 4229. Przed wojną była tam
zakłady chemiczne koncernu Dynamit Alfred Nobel A.G.
- *7 Od stacji odchodziła bocznica do magazynu paliw, oraz druga
bocznica o dł. 1600 m. do hurtowni elementów metalowych.
- *8 Bocznica szlakowa dawnych Zakładów Lniarskich, później Zakłady
Wytwórcze Maszyn i Urządzeń Przemysłu Spożywczego.
- *9 Od stacji odchodzi bocznica do zakłady Paneli Podłogowych
KRONOPOL oraz Zakładów urządzeń cukierniczych.
-
- Zielona Góra (Grünberg, Zielona Góra Północna)
- Stacja węzłowa 1 kl. usytuowana na 153,858 km linii
Wrocław - Szczecin oraz początkowa dla linii Zielona Góra - Żary położona na wysokości 128m npm.
- Stacja ma budynek dworca,
-
- Zgrzeblarka
- Bocznica szlakowa zakładów armatury Christ&Co, po wojnie Lubuskiej Fabryki Zgrzeblarek
Bawełnianych FALUBAZ usytuowana na 1,491 km linii Zielona Góra -
Żary.
- Zlikwidowana w 1993 roku.
-
- RPR Różański
- Bocznica szlakowa przedwojennej elektrowni, później
betoniarni a następnie złomowiska usytuowana na 4,442 km linii
Zielona Góra - Żary.
- Bocznica miała 1-2 tory zdawczo odbiorcze położone wzdłuż
toru szlakowego i 5 torów ładunkowych.
-
- Słone (Schloin, Słonie)
- Przystanek usytuowany na 8,532 km linii Zielona
Góra - Żary położony na wysokości 108m npm.
- Na przystanku był peron, murowana wiata i wc. Przystanek
czynny do 1991 roku.
-
- Buchałów (Buchelsdorf)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 11,137 km linii
Zielona Góra - Żary położona na wysokości 101m npm.
- Stacja miała budynek dworca, budynek kasy z poczekalnią,
peron i wc, plac ładunkowy i rampę boczno-czołową. Układ torowy to: tor główny, tor główny dodatkowy i
tor ładunkowy przy placu ładunkowym i rampie..
- Około 1955 roku zdegradowana do przystanku, a z toru
głównego dodatkowego powstała bocznica Fabryki Mas Bitumicznych.
- Bocznicę rozbudowano o żeberka ochronne i krótki tor
ładunkowy.
-
- Letnica (Lättnitz)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 16,497 km linii
Zielona Góra - Żary położona na wysokości 86m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią "Lt",
budynek magazynu, peron i wc, plac ładunkowy, rampę
boczno-czołową.
- Układ torowy to: tor główny, tor
główny dodatkowy i tor ładunkowy.
- W 1991 roku zdegradowana do przystanku. Zlikwidowano
semafory kształtowe i rozebrano tory dodatkowe. W 1997 roku
rozebrano budynek dworca i magazyn a budynek wc przebudowano na
poczekalnię.
-
- Koźla Kożuchowska (Cosel (Niederschlesien), Koźla)
- Przystanek usytuowany na 18,778 km linii Zielona
Góra - Żary położony na wysokości 83m npm.
- Na przystanku był peron, murowana wiata i wc.
-
- Bogaczów (Reichenau, Großreichenau, Rychnów
)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 23,632 km linii
Zielona Góra - Żary położona na wysokości 84m npm.
- Stacja miała budynek poczekalni z kasą,
budynek magazynu, skrajnik, rampę boczno-czołową, plac
ładunkowy, peron (
ze zdjęcia można wywnioskować ze być może były2 perony) i wc.
- Układ torowy to: tor główny, tor
główny dodatkowy i tor ładunkowy. Od połowy lat 50-tych stacja
handlowa.
- W latach 90-tych rozebrano budynek dworca, zlikwidowano
tory dodatkowe a stację zdegradowano do przystanku.
- Obecnie jest tam peron i mała wiata.
-
- Nowogród Bobrzański (Naumburg am. Bober, Nowogród n/Bobrem
)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 27,576 km linii
Zielona Góra - Żary położona na wysokości 85m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią i magazynem,
peron, wc, rampę boczno-czołową, wagę kolejową 40T i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny, tor ładunkowy i krótki
tor do rampy.
- Od 1955 roku stacja handlowa, a od 1990 przystanek z
ładownią. Plac ładunkowy wykorzystują Lasy Państwowe do
załadunku drewna.
- Od stacji odchodziła bocznica do cegielni.
-
- Nowogród Bobrzański Górażdże
- Bocznica szlakowa przesypowni cementu (dawna Fabryka
Domów) usytuowana na 27,800 km linii Zielona Góra - Żary.
- Bocznica ma tor odstawczy, tor rozładunkowy, tor oblotowy
i tor do garażu loka.
-
- Nowogród Osiedle (Christianstadt, Krzystkowice
)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 29,854 km linii
Zielona Góra - Żary położona na wysokości 89m npm.
- Stacja miała budynek dworca z magazynem, 2 nastawne ("NO",
"NO1"), 2 perony, wc, rampę boczno-czołową,
wagę kolejową 40T, plac ładunkowy i rampę boczną.
- Układ torowy to: tor główny, 2 tory główne dodatkowe, 2
odstawcze i 2 ładunkowe.
- Budynek dworca spłoną podczas działań wojennych i został
rozebrany. Jako dworzec wykorzystany był budynek prywaty
położonego obok peronów. Na stacji była drewniana wieża wodna
rozebrana w latach 90-tych. Wieża miała kształt ośmiokąta i
znajdowała się u zbiegu torów stacyjnych i torów do elewatora
zbożowego. Od stacji odchodzi bocznica do elewatora zbożowego
oraz bocznica do składów wojskowych.
-
- Dąbrowiec
- Przystanek usytuowany na 34,019 km linii Zielona
Góra - Żary położony na wysokości 97m npm.
- Na przystanku był peron i wiata.
- Zlikwidowany w 1973 roku.
-
- Bieniów Górny
- Przystanek usytuowany na 38,400 km linii Zielona
Góra - Żary położony na wysokości 120m npm.
- Przystanek umieszczony był obok gospody Erbera na Górnym
Bieniowie.
- Na przystanku był peron, poczekalnia, kasa i wc.
Przystanek zlikwidowano na początku 1954 roku.
-
- Bieniów (Benau, Benów)
- Stacja węzłowa 3 klasy usytuowana na
155,769 km linii
Wrocław – Gubinek i 40,630 km linii Zielona Góra - Żary położona na
wysokości 122 m npm. Stacja posiada: Budynek dworca z magazynem i
nastawnią dysponującą, nastawnie wykonawcze Bn1 i Bn2,
dodatkowe budynki służbowe, 3 perony, rampę boczno-czołową, plac
ładunkowy i skrajnik. Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 1
główny dodatkowy, 4 boczne i 1 ładunkowy.
-
- Lubanice (Laubnitz)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 45,751 km linii Zielona
Góra - Żary położona na wysokości 155m npm.
- Na stacji był budynek dworca z nastawnią i magazynem i
rampą boczną, rampa czołowa, peron i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny, tor główny dodatkowy i tor
ładunkowy. Po wojnie stacja handlowa do 1948 roku. Zdegradowana
następnie do przystanku z ładownią. Około 2005 roku
zdegradowany do przystanku a tory dodatkowe zlikwidowano.
-
- Grabik (Grabig)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 50,080 km linii Zielona
Góra - Żary położony na wysokości 164m npm.
- Na przystanku był budynek dworca z magazynem, rampa
boczno-czołowa, peron i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny i tor ładunkowy.
- Od przystanku odchodziły 2 bocznice (pierwsza do magazynu
paliw, druga o dł. 1600m do hurtowni elementów metalowych).
- Około 1990 roku wycięto rozjazdy toru ładunkowego i
Grabik stał cię przystankiem.
-
- Żary Fabryka Maszyn
- Bocznica szlakowa Zakładów Lniarskich, później Zakłady
Wytwórcze Maszyn i Urządzeń Przemysłu Spożywczego usytuowana na 52,24
km linii Zielona Góra - Żary
-
- Żary (Sorau)
- Stacja węzłowa 1 klasy usytuowana na
353,370 km linii Łódź Kaliska - Forst, 102,407 km
linii Miłkowice - Jasień,
- 53,326 km linii Zielona Góra - Żary połażona na wysokości 157 m npm.
Stacja ma: budynek dworca między
peronami, 5 peronów (1, 2, 3, 4, i 2a), 5 nastawni (Ża, Ża1,
Ża2, Ża3, Ża4), 2 rampy boczno-czołowe, 2 rampy boczne, 2
place ładunkowe z suwnicami, magazyn towarowy, 3 stanowiskową
lokomotywownię wachlarzową i 8 stanowiskową lokomotywownię
wachlarzową. Od stacji odchodziły bocznice do "Kronopolu" i "Budopexu".
|