D29 - 366    Linia Miejska Górka - Kościan
W skład linii 366 weszły:
- dawna linia Gostyńskiej Kolei Powiatowej,
-dawna linia Kościańskiej Kolei Powiatowej.
Linia służyła głównie do transportu płodów rolnych.
Linia jednotorowa o dł. 75,5 km.
Daty otwarcia linii lub odcinków:
-Miejska Górka - Gostkowo 17.05.1898 roku
- Gostkowo - Gostyń 04.11.1903 roku
- Gostyń - Kościan 06.10.1900 roku
Zmiana ilości torów: Jeden
Elektryfikacja: Brak
Ruch osobowy:
- na odcinku Miejska Górka - Krobia do 26.05.1979 roku,
- na odcinku Krobia - Gostyń do 30.05.1987 roku,
- na odcinku Gostyń - Kościan do 30.05.1992 roku.
Ruch towarowy:
- na odcinku Krobia  - Gostyń do ok.1991 roku,
- na odcinku Gostyń - Kurza Góra do ok.1992 roku,
- na odcinku Miejska Górka - Krobia do 01.01.1994 roku,
- na odcinku Kurza Góra - Kościan do ok.2010 roku.
Zamknięcie lub likwidacja:
- odcinek Krobia - Wymysłowo zlikwidowano ok. 08. 2013 roku
- odcinek pozostały - nieprzejezdny.
Plan linii Profil wysokościowy

Nazwy

Kilometraż Wys. Znak Rodzaj Kl.

Data

Gale
ria
Rysunki z lat : *
Obecna Wcześniejsze Do 1947 Po 1947 Otwarcia Zamk./Likw.
Miejska Górka Görchen, Miejska Górka, Görchen 0,0 0,00 95 MG St/Poł 3 1898 2018     1966    
Miejska Górka Cukrownia   0,65 0,65     Bsz   1898           1
Roszkówko  Roszkówko, Klein Raschkau, Raschhof 3,5 3,51 97   St/Po   1898 1961          
Gostkowo Gostkowo, Bitterfelde, Bittershof 7,2 7,18 105   St/poł 4 1898 1961     1948    
27,3
Niepart Niepart, Nieport, Niepart, Neipe 25,0 8,737 108   St/Po   1903 1979          
Ciołkowo Rogowo-Ciolkowo, Solkau, Ciołkowo, Solkau 29,1 12,370 112   St/Po   1903 1961/1961     1948    
Krobia Kroeben, Kröben, Krobia, Kröben 19,7 14,857 112 Kr St 3 1888       2018    
Krobia Miasto Kröben Stadt, Krobia Miasto, Kröben Stadt 17,9 17,065 116 KM St/poł 4 1903 1991     1946    
Wymysłowo Ludwigshof, Wymysłowo, Ludwigshof, Wymysłowo Krobskie 13,7 20,986 123   Poł   1903 1987     1948    
Domachowo Domachowo, Hanshagen, Domachow, Berghausen 10,1 24,563 128 D St/po,podg 4 1903 1987     1948    
Ziółkowo Krajewitz-Ziolkowo, Ziolkowo, Ziołkowo, Ziółkowo, Holdau 8,5 26,156 130   Poł   1903 1987     1948    
Bodzewko Bodzewko, Eichenstätt 7,4 27,150 127   Poł   1903 1955/1955     1948    
Bodzewo Bodzewo, Bodenstätt 6,5 28,184 129   Poł   1903 1987     1948    
Taniecznica Taniecznica, Kleindorf 5,4 29,270 127   Poł   1903 1961/1961     1948    
Grabonóg Grabonog, Lindenhöh, Grabonóg, Lindenhöh 2,2 32,329 92   Poł   1903 Z     1948    
Gostyń boczn.   0,65 33,978     Bsz               2
Gostyń Gostyn, Gostyń, Gostyn, Gostingen 0,00 34,628 92 Gs St 3 1888       1962 2020  
41,1
Pożegowo Pozegovo 38,5 37,228     Ł   ok.1934           3
Dusina Daleschin-Duschin, Dusina, Bergfeld 37,6 38,581 121   St/Po   1900 1992/1993     1948    
Malewo Malewo 34,1 41,43     Ł   1900     1944     4
Kunowo Kunowo, Kunowo a. Obra, Kunthal 33,2 42,334 84   Poł/Po   1900 1992     1948    
Bielewo Bielewo, Bleichen 28,8 46,728 86   Poł   1900 1992          
Bieżyń Bieżyn, Bieżyń, Laufern 25,5 49,859 79   Poł   1900 1992          
Lubiń Kościański Lubin, Lubiń 22,6 52,879 80   St/Po   1900 1992          
Jerka Jerka, Jägern 18,7 56,651 80   St/Po 4 1900 1992     1962    
Łuszkowo Hohenangern 16,9 59,57 90   Po   ok.1940 1961/1961          
Rogaczewo Klein Rogaczewo, Rogaczewo Małe, Rogaczewo, Hirschfelde 14,0 61,951 84   St/Poł/Po   1906 1992     1956    
Choryń Choryn, Choryń, Choryn, Horndorf 10,5 64,837 81   St/Poł/Po   1900 1992     1952    
Racot Cegielnia   7,0 68,337     Bsz   ok 1934           5
Racot Racot, Radungen, Razot 6,6 69,528 74   St/Poł/Po   1900 1992     1958    
Kurzagura   2,00 73,657     Poł/Ł   ok.1970       1993   6
Kurzagura  boczn. GS-u     74,021     Bsz               7
Kościan Kosten 0,00 75,562 70 Kn St 3 1856       2007 2020  
Elementy czynne, zamknięte, zlikwidowane.   
St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna (towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł - ładownia, m - mijanka,
Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - post. boczn.
 
* 1  Bocznica cukrowni .
*2  Bocznica Zakładów Metalowych.
*3  Ładownia.
*4  Ładownia.
*5  Bocznica Cegielni.
*6  Ładownia pobliskich zakładów.
*7  Bocznica GS-u.
 
Miejska Górka   (Görchen, Miejska Górka, Görchen)
Stacja węzłowa 3 kl.  usytuowana na 22,837 km linii Kolylin- Legnica Płn.  oraz  początkowa dla linii Miejska Górka - Kościan i
Miejska Górka - Pakosław położona na wysokości 95 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, wc, nastawnia MG, 2 perony, wieża wodna i plac ładunkowy.
Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy, 3 odstawcze, 2 ładunkowe.
Od stacji odchodziła  bocznica do GS-u.
 
Miejska Górka Cukrownia  (....)
Bocznica cukrowni  usytuowany na 0,65 km linii Miejska Górka - Kościan.
 
Roszkówko  ( Roszkówko, Klein Raschkau, Raschhof)
Stacja usytuowana na 3,51 km linii Miejska Górka - Kościan  położona na wysokości 97 m npm.
Po wojnie przystanek. Stacja miała budynek dworca,  peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 1 ładunkowy.
 
Gostkowo   (Gostkowo, Bitterfelde, Bittershof)
Stacja 4 kl. usytuowana na 7,18 km. linii Miejska Górka - Kościan  położona na wysokości 105 m npm.
Stacja miała budynek dworca , 1 peron,  rampę boczno-czołową.
Układ torowy to, tor główny zasadniczy i ładunkowy.  Po wojnie przystanek z ładownią.
 
Niepart  (Niepart, Nieport, Niepart, Neipe)
Stacja (po wojnie Przystanek z ładownią usytuowany na 8,737, km. linii Miejska Górka - Kościan  położony na wysokości 108 m npm.
Był tam budynek dworca, peron i plac ładunkowy. Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Ciołkowo  (Rogowo-Ciolkowo, Solkau, Ciołkowo, Solkau)
Stacja po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 12,370 km. linii Miejska Górka - Kościan  położony na wysokości 112 m npm.
Była tam wiata peronowa, peron i droga ładunkowa. Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Krobia  (Kroeben, Kröben)
Stacja  4 klasy usytuowana na 198,288 km linii Łódź Kaliska - Forst oraz 14,857 km linii Miejska Górka - Kościan
położona na wysokości 112 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, 2 nastawnie Kr i Kr1, 4 perony, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy i 2 ładunkowe.
 
 
Krobia Miasto  (Kröben Stadt, Krobia Miasto, Kröben Stadt )
Stacja po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 17,065 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 116 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem i nastawnią KM, peron, lokomotywownię, wieżę wodną, rampę boczno-czołową,
plac ładunkowy i wagę kolejową.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy, odstawczy, 2 trakcyjne i ładunkowy.
 
Wymysłowo    (Ludwigshof, Wymysłowo, Ludwigshof, Wymysłowo Krobskie)
Przystanek z ładownią usytuowany na 20,986 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 123m npm.
Była tam wiata przystanku, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Domachowo    (Domachowo, Hanshagen, Domachow, Berghausen)
Dawniej stacja , po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 24,563 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 128m npm.
Była tam budynek dworca z nastawnią D, peron i prawdopodobnie droga ładunkowa ??? .  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy lub główny dodatkowy. Od stacji odgałęziała się linia do stacji Korzec.
 
Ziółkowo    (Krajewitz-Ziolkowo, Ziolkowo, Ziołkowo, Ziółkowo, Holdau)
Przystanek z ładownią usytuowany na 26,156 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 130m npm.
Była tam wiata przystanku, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Bodzewko    (Bodzewko, Eichenstätt)
Przystanek z ładownią usytuowany na 27,150 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 127m npm.
Była tam wiata przystanku, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Bodzewo    (Bodzewo, Bodenstätt)
Przystanek z ładownią usytuowany na 28,184 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 129m npm.
Była tam wiata przystanku, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Taniecznica    (Taniecznica, Kleindorf)
Przystanek z ładownią usytuowany na 29,270 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 127m npm.
Była tam wiata przystanku, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Grabonóg    (Grabonog, Lindenhöh, Grabonóg, Lindenhöh)
Przystanek z ładownią usytuowany na 32,329 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 92 m npm.
Była tam wiata przystanku, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Gostyń bocznica    (Ludwigshof, Wymysłowo, Ludwigshof, Wymysłowo Krobskie)
Bocznica szlakowa zakładów metalowych usytuowana na 33,978 km linii Miejska Górka - Kościan.
 
Gostyń   (Gostyn, Gostyń, Gostyn, Gostingen)
Stacja węzłowa 3 kl.  usytuowana na 36,071 km linii Jarocin - Kąkolewo i  34,628 km linii Miejska Górka - Kościan położona na wys. 92m npm.
Na stacji był budynek dworca, magazyn, lokomotywownia, wieżą wodna, 4 perony 2 nastawnie Gs i Gs1, 2 rampy boczno-czołowe, rampa boczna i plac ładunkowy.   Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 7 odstawczych, 2ładunkowe i trakcyjny.
Od stacji odchodziły bocznice do magazynów GS-u, huty szkła i cukrowni.
 
Pożegowo   (Pozegovo)
Ładownia usytuowana na 37,228 km linii Miejska Górka - Kościan.
Był tam tor główny zasadniczy, ładunkowy i droga ładunkowa.
 
Dusina    (Daleschin-Duschin, Dusina, Bergfeld)
Dawniej stacja, po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 38,581 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 121m npm.
Była tam budynek dworca, wc, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Malewo    (Malewo)
Ładownia usytuowana na 41,43 km linii Miejska Górka - Kościan.
Był tam tor główny zasadniczy, ładunkowy i droga ładunkowa.
 
Kunowo    (Kunowo, Kunowo a. Obra, Kunthal)
Przystanek z ładownią usytuowany na 42,334 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 84m npm.
Była tam budynek dworca, wc, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Bielewo    (Bielewo, Bleichen)
Przystanek z ładownią usytuowany na 46,728 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 86 m npm.
Była tam budynek dworca później wiata przystanku, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Bieżyń    (Bieżyn, Bieżyń, Laufern)
Przystanek z ładownią usytuowany na 49,859 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 79m npm.
Była tam budynek dworca, wc,  peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy, prawdopodobnie mijankowy i ładunkowy.
 
Lubiń Kościański    (Lubin, Lubiń)
Dawniej stacji po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 52,879 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 80 m npm.
Była tam budynek dworca, wc, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Jerka    (Jerka, Jägern)
Stacji 4 klasy po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 56,651 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 80 m npm.
Była tam budynek dworca, wc, żuraw wodny, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 odstawczy i ładunkowy.
Łuszkowo    (Hohenangern)
Przystanek usytuowany na 59,57 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 90 m npm.
Była tam peron i tor główny zasadniczy.
 
Rogaczewo    (Klein Rogaczewo, Rogaczewo Małe, Rogaczewo, Hirschfelde)
Dawniej stacji po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 61,951 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 84 m npm.
Była tam budynek dworca, wc, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy i ładunkowy.
Choryń    (Choryn, Choryń, Choryn, Horndorf)
Dawniej stacji po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 64,837 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 81 m npm.
Była tam budynek dworca, wc, peron i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Racot Cegielnia    (.....)
Bocznica szlakowa cegielni usytuowana na 68,337 km linii Miejska Górka - Kościan.
Racot   (Racot, Radungen, Razot)
Dawniej stacji po wojnie przystanek z ładownią usytuowany na 69,528 km linii Miejska Górka - Kościan położony na wysokości 74 m npm.
Była tam budynek dworca, wc, peron, rampa boczna i droga ładunkowa.  Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Kurzagura   (....)
Przystanek z ładownią, później ładownia usytuowana na 73,657 km linii Miejska Górka - Kościan położona na wysokości 74 m npm.
Był tam tor szlakowy i 2 odstawcze.
Ładownia obsługiwała następujące bocznice: bocznica elewatora PZZ, bocznica Polgaz, bocznica CPN, bocznica BZP oraz bocznicę GS-u.
 
Kurzagura  bocz. GS-u. (....)
Bocznica szlakowa do magazynów GS-u usytuowana na 74,021 km linii Miejska Górka - Kościan.
 
Kościan   (Kosten)
Stacja węzłowa 3 kl.  usytuowana na 122,707 km linii Wrocław - Poznań i  75,562 km linii Miejska Górka - Kościan oraz początkowa dla linii Kościan - Opalenica położona na wys. 70 m npm.
Stacja miała budynek dworca, magazyn, lokomotywownię, wieże wodną, 2 nastawnie Kn i Kn1, rampa boczno-czołowa i 2 place ładunkowe.
W okolicach nastawni Kn1 na torach 25 - 33 był usytuowany dworzec kolejki do Miejskiej Górki.
Układ torowy to 4 tory główne zasadnicze, 3 główne dodatkowe, 2 odstawcze, 1 trakcyjny , 4 ładunkowe oraz 5 torów dawnego dworca linii do Małej Górki. Od stacji odchodziła bocznica do cukrowni.