- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- Więcej o linii przeczytać można tutaj:
- Koleje Małe i Duże 2004/2-3 str.44-65 "Zmierzch
Lubska"
-
- *1 Oba przystanki były na trasie dawnego przebiegu linii na
terenie Lubska.
- *2 Od przystanku odchodziła bocznica do cegielni.
- *3 Od przystanku odchodziła bocznica do cegielni.
- *4 Od przystanku odchodziła bocznica do cegielni (wg. innych
danych fabryka drewniaków).
- *5 Od stacji odchodziła bocznica do cegielni w Drzeniowie.
- *6 Bocznica tartaku Lesów k. Łazów Żarskich.
- *7 Bocznica szlakowa cegielni Köppe - Otto Martin w
Chełmicy.
- *8 Bocznica Huty żelaza i stali.
- *9 Od stacji odchodziła na 18,2 km bocznica do huty szkła.
- *10 Bocznica ładowni KWB Trzebiel.
- *11 Bocznica KWB Helen w Buczynie.
- *12 Od stacji na 68,9 (11,1) km odchodziła bocznica do
fabryki papieru (Kartonpapierfabriken AG). Po wojnie były tam
elewatory zbożowe a od 1973 roku przędzalnia bawełny.
- *13 Od stacji odchodziła bocznica do cegielni.
- *14 Ładownia żwirowni (Czaple Odkrywka).
- *15 Ładownia KWB.
- *16 Od stacji odchodziły bocznice do cegielni, przedłużona
do żwirowni oraz do huty szkła.
- *17 Bocznica do filii zakładów Dozamet..
- *18 Od stacji Łęknica odchodziły bocznice do Huty szkła,
cegielni, LZMO i B oraz KWB.
-
- Stary Raduszec
(Alt Rehfeld, Raduszec Stary)
- Podg oraz mijanka usytuowany na 69,233 km
linii Zbąszynek - Guben oraz początkowa linii Stary
Raduszec -
Łęknica położony na
wysokości
- 44 m npm. Miał nastawnię RS. Na obu liniach była
mijanka zlikwidowana przed 1950 rokiem.
-
- Nowy Raduszec
(Neu Rehfeld, Raduszec Południowy)
- Przystanek usytuowany na 2,193 km linii Stary
Raduszec -
Łęknica położony na
wysokości 49 m npm.
-
- Brzózka Krośnieńska (Braschen, Brzòzka)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 4,554 km. linii
położona na wysokości 54 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i placem ładunkowym,
2 perony, rampa boczna oraz tor główny, główny dodatkowy i boczny ładunkowy.
-
- Dychów bsz.
- Dychów bocznica szlakowa elektrowni usytuowana na 6,46 km.
linii.
-
- Dychów (Deichow Kr. Crossen)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 7,202 km. linii
położona na wysokości 73 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i placem ładunkowym,
2 perony, rampa boczno-czołowa, waga kolejowa 40T, oraz tor główny,
główny dodatkowy i boczny ładunkowy. Stacja miała semafory
wjazdowe.
-
- Bobrowice (Bobersberg, Bobrowa Góra
)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 11,194 km. linii
położona na wysokości 66 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i placem ładunkowym,
2 perony, rampa boczno-czołowa, waga kolejowa 40T, oraz tor główny,
główny dodatkowy i boczny ładunkowy. Od stacji odchodziła
bocznica do cegielni.
-
- Stróżka - Janiszowice (Seedorf, Seedorf-Jähnsdorf, Janojce)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 16,567km. linii
położona na wysokości 77 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i nastawnią, plac ładunkowy,
2 perony, rampa boczno-czołowa, wieża wodna z żurawiami oraz tor główny,
główny dodatkowy i boczny ładunkowy. Stacja miała semafory
wjazdowe.
-
- Przychów Wełmice (Preichow-Wellmitz, Wetnice)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 20,550 km. linii
położona na wysokości 76 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i placem ładunkowym,
2 perony, rampa boczno-czołowa, waga kolejowa 30T, oraz tor główny,
główny dodatkowy i boczny ładunkowy. Po 45 zdegradowana do Poł.
-
- Tymienice (Tamnitz)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 24,351 km. linii
położona na wysokości 75 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i placem ładunkowym,
1 peron, oraz tor główny, i boczny ładunkowy. Po 45
zdegradowana do Poł.
-
- Górzyn (Göhren, Goryń)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 28,456 km. linii
położona na wysokości 81 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i placem ładunkowym,
2 perony, rampa boczno-czołowa, waga kolejowa 40T, oraz tor główny,
główny dodatkowy i boczny ładunkowy. Po 45 zdegradowana do Poł.
-
- Raszyn (Räschen, Raszyn k. Zemrza)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 32,663 km. linii
położony na wysokości 75 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i placem ładunkowym,
1 peron, oraz tor główny i boczny ładunkowy.
-
- Lubsko Hurtownia Paliw
- Bocznica szlakowa Hurtowni Paliw położona na 35,81 km
linii.
-
- Lubsko (Sommerfeld, Żemrz)
- Stacja węzłowa 1 kl. wybudowana 01.09.1846
roku, usytuowana na 172,78 (156,83) km
linii Wrocław Muchobór -
Guben i 37,34 km linii Stary Raduszec - Bad Muskau położona na wysokości
82m npm. Przed 1945 rokiem duża ważna stacja z
licznymi ok. 30 torami towarowymi. Na stacji były dwa dworce (
państwowy- kolei berlińskiej i mały dworzec - kolei łużyckiej. Stacja miała 2 duże parowozownie (linia
łużycka miała osobną 2-stan. parowozownię), wieże wodne, 3
perony z windami towarowymi na dworcu państwowym połączone
tunelem, oraz place ładunkowe z rampami ładunkowymi. Był też
skrajnik i wagi wagonowe i wozowa. Po 1945 roku w związku z izolacją granice
zachodniej stacja straciła całkowicie na znaczeniu. Większość
torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem zdemontowano i
wywieziono w okolice Warszawy. Stację zdegradowano do ładowni
która obsługiwała wojska radzieckie stacjonujące po lasach.
-
- Lubsko Południowe (S. Nebenbahnhof, Zemrz Mały Dworzec)
- Mały Dworzec linii Bad Muskau - Lubsko usytuowany
naprzeciwko dworca stacji Lubsko położony na 42,56 km linii.
- Był tam budynek dworca, magazyn, WC, plac ładunkowy, peron,
suwnica ładunkowa, waga wozowa, waga kolejowa 30T,rampa
boczno-czołowa i dwustanowiskowa parowozownia. Stacja posiadała
około 8 torów.
-
- Lubsko Hynków (S.Hindenburgstraße, Żemrz Hynków)
- Przystanek usytuowany na 41,40 km linii ( istniał na
dawnym przebiegu linii Lubsko - Łęknica. Oczywiście gdy go
budowano to stacją początkową Kolei Lubuskiej była stacja Lubsko
Południowe. Przystanek znajdował się na tyłach stacji towarowej
Lubsko. W pobliżu jego peronu istniał do 1945 roku rozjazd toru
łączącego dawną linię prywatną z torami kolei państwowych. Po
1945 r. po przejęciu kolei LEAG przez PKP odcinka z Lubska
Południowego nie reaktywowano do ruchu, stąd także przystanek
Hynków stracił rację bytu i w 1949 r. zlikwidowano go.
-
- Budziechów (Baudach, Baudach , Budych)
- Przystanek usytuowany na 39,587 km. linii
położony na wysokości 90 m npm.
- Był tam budynek stacji, peron, oraz tor główny i boczny
.Od przystanku odchodziła bocznica obsługująca 2 cegielnie.
-
- Glinka Górna (Oberklinge)
- Przystanek usytuowany na 42,557 km. linii
położony na wysokości 84 m npm.
- Był tam budynek stacji, peron, oraz tor główny, i boczny.
Od przystanku odchodziła bocznica do cegielni.
-
- Graniczno (Drei Grenzen)
- Przystanek usytuowany na 44,300 km. linii
położony na wysokości 83 m npm.
-
- Świbinki (Schniebinchen)
- Przystanek usytuowany na 46,200 km. linii
położony na wysokości 82 m npm.
- Był tam peron i wiata. Od przystanku odchodziła bocznica
prawdopodobnie do cegielni lub fabryki hodaków.
-
- Nowa Rola (Niewerle)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 47,322 km. linii
położona na wysokości 82 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i rampą boczną, plac ładunkowy,
2 perony, waga kolejowa 30T, oraz tor główny, główny dodatkowy i boczny ładunkowy.
Od stacji odchodziła bocznica do cegielni.
-
- Grabówek (Grabower Mühle, Grabowiec)
- Przystanek usytuowany na 50,290 km. linii
położony na wysokości 99 m npm.
- Był tam peron i wiata z kasą. Przystanek obsługiwał
kąpielisko na zalewie.
-
- Łazy Żarskie (Läsgen, Leska)
- Przystanek usytuowany na 51,875 km. linii
położony na wysokości 110 m npm.
- Był tam peron i wiata z kasą, tor główny i boczny.
-
- Bsz 514
- Bocznica szlakowa Tartaku Lesów położona na 53,96 km
linii.
-
- Tuplice Barszcz (Teuplitz Forsterstraße, Teuplitz Forst)
- Przystanek usytuowany na 54,100 km. linii
położony na wysokości 110 m npm.
- Był tam peron i wiata.
-
- Tuplice ( Teuplitz)
- Stacja węzłowa 3 klasy usytuowana na
374,85 km linii Łódź Kaliska - Forst, 56,772 km
linii Stary Raduszec -Bad Muskau połażona na wysokości 123 m npm.
Stacja miała budynek dworca, budynek
małego dworca, 2 nastawnie Tp, Tp1, 2 stanowiskowa
parowozownia i wbudowana w nią wieża wodna, 1 stanowiskowy
warsztat parowozów, 5 peronów z przejściem podziemnym (1, 2, 3,
4, 1a), magazyn, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy. Układ torowy to: 1 tor główny
zasadniczy, 2 główne dodatkowe, 4 boczne. Tory linii Stary
Raduszec - Bad Muskau jak i tory przy peronach 1, 2 i 1a oraz do
lokomotywowni obecnie zlikwidowane.
-
- Chełmica bsz
- Bocznica szlakowa usytuowana na 58,66 km linii
obsługująca cegielnię Köppe - Otto Martin w Chełmicy.
-
- Chełmica (Helmsdorf, Chełmick)
- Przystanek usytuowany na 59,194 km. linii
położony na wysokości 135 m npm.
- Był tam peron i wiata.
-
- Trzebiel bsz.
- Bocznica szlakowa usytuowana na 60,8 km linii obsługująca
hutę żelaza i stali.
-
- Trzebiel (Triebel, Trzebule)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 61,358 km. linii
położona na wysokości 150 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem, plac ładunkowy, rampa
boczno-czołowa, 2 perony, waga kolejowa 30T, oraz tor główny,
główny dodatkowy i boczny ładunkowy. Od stacji odchodziła
bocznica do huty szkła.
-
- Trzebiel Gródek (Triebel Sprembergerstrasse, Trzebule Gródek)
- Przystanek usytuowany na 62,810 km. linii
położony na wysokości 135 m npm.
-
- Trzebiel bsz.
- Bocznica szlakowa usytuowana na 63,040 km linii
obsługująca Kopalnię Węgla Brunatnego.
-
- Kamienica n. Nysą Łużycką (Kemnitz, Kamienica n/Nisą)
- Przystanek usytuowany na 64,880 km. linii
położony na wysokości 124 m npm.
- Był tam budynek stacji, peron, oraz tor główny i boczny
.
-
- Buczyna Bsz KWB
- Bocznica szlakowa usytuowana na 65,43km linii obsługująca
Kopalnię Węgla Brunatnego "Helen".
-
- Buczyna (Buchenberge)
- Przystanek usytuowany na 66,420 km. linii
położony na wysokości 127 m npm.
- Był tam budynek stacji, peron, oraz tor główny.
-
- Żarki Wielkie (Groß-Särchen, Żdżary Wielkie)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 68,528 km. linii
położona na wysokości 107 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem, plac ładunkowy, rampa
boczno-czołowa, 2 perony, waga kolejowa 30T, oraz tor główny,
główny dodatkowy i 2 boczne ładunkowe. Od stacji odchodziła
bocznica do fabryki papieru.
-
- Żarki Małe (Klein Särchen)
- Przystanek usytuowany na 71,100 km. linii
położony na wysokości 133 m npm.
-
- Czaple Chwaliszowice (Tschöpeln-Quolsdorf, Alt Tschöpeln-Q.)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 72,681 km. linii
położona na wysokości 141 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem, nastawnią i rampą, plac ładunkowy, 2 perony, waga kolejowa 30T, oraz tor główny,
główny dodatkowy i 3 boczne w tym ładunkowy. Od stacji odchodziła
bocznica do cegielni.
-
- Czaple Odkrywka
- Ładownia usytuowana na 73,73 km linii na terenie
żwirowni.
-
- Nowe Czaple KWB
- Ładownia usytuowana na 74,72 km linii obsługująca
Kopalnię Węgla Brunatnego.
-
- Nowe Czaple (Braunsdorf, Neu Tschöpeln-Braunsdorf)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 75,347 km. linii
położona na wysokości 155 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i nastawnią, plac ładunkowy, 2 perony, waga kolejowa 32T,rampa
boczno-czołowa, oraz tor główny,
główny dodatkowy i 2 boczne w tym ładunkowy. Od stacji odchodziły
bocznice do cegielni i huty szkła.
-
- Łęknica Bsz nr 520
- Bocznica szlakowa usytuowana na 76,53 km linii
obsługująca Zakłady Metalowe.
-
- Łęknica (Lugknitz, Muskau Ost, Mużaków Wschodni)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 77,920 km. linii
położona na wysokości 130 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem, nastawnią i rampą, plac ładunkowy, peron, waga kolejowa
50T, oraz tor główny,
główny dodatkowy i 4 boczne w tym ładunkowy. Od stacji odchodziły
bocznice do cegielni, huty szkła, Fabryki szamotu i kopalni
węgla brunatnego.
-
- Bad Muskau (Mużaków)
- Stacja 2 kl. po stronie niemieckiej usytuowana na
77,945 km. linii
położona na wysokości 112 m npm.
- Był tam budynek stacji, magazyn z rampą, plac ładunkowy,
2 perony, waga kolejowa, nastawnia, rampa boczno-czołowa oraz tor główny,
główny dodatkowy i 5 bocznych w tym ładunkowy. Od strony
południowej były 3 tory i rampa boczna od której to biegła
kolejka 600mm do zakładu.
|