- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
*1
Według niemieckich map była tam ładownia.
*2 Na niemieckich mapach
zaznaczona jest tam obok toru droga ładunkowa.
*3 Była
tam bocznica cegielni.
*4
Według niemieckich map była tam ładownia.
*5 Była tam bocznica do składu gazu.
*6 Bocznica elektrociepłowni
*7 bocznice cegielni.
*8
Bocznica do chłodni i byłych koszar radzieckich.
Więcej przeczytać można:
ŚK 7/2007 str. 41
"Kobylin - Miejska Górka"
- Rawicz (Rawitsch)
- Stacja węzłowa 2 klasy usytuowana na
33,186 (80,03) km linii Kobylin - Legnica Płn. i 63,602 km linii
Wrocław Gł. - Poznań położona na wysokości 92 m npm. Stacja posiada
budynek dworca, magazyn, wc, budynki gospodarcze i mieszkalne dla
pracowników, wagonownię, lokomotywownię, wieże wodną, 2 nastawnie
"Ra" i "Ra1", 3 perony, wagę wagonową, skrajnik
obrotnicę i place ładunkowe. Układ torowy
to: 2 tory główne zasadnicze, 4 główne dodatkowe, 7-8 bocznych (w
tym odstawcze, ładunkowe i trakcyjne). Od stacji
odchodziła bocznica stacji paliw.
-
- Wodniki (Woidnig)
- Ładownia usytuowana na
38,860 (74,1) km linii Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości
91 m npm.
-
- Wieża (Wehrse,
Wiewierz)
- Stacja 4 klasy usytuowana na
42,203 (71,20) km linii Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości
93 m npm.
- Stacja miała
budynek dworca z magazynem, jedno-stanowiskową lokomotywownię i
peron. Była ona stacją graniczną po stronie niemieckiej.
- Układ torowy
to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywany jako
przystanek.
-
- Cieszkowice (Tscheschkowitz, Bienomitz,
Elchenhag, Siedziec)
- Stacja 4 klasy usytuowana na
47,462 (66,89) km linii Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości
105 m npm.
- Stacja
posiadała budynek dworca, wc, peron i drogę ładunkową.
Układ torowy
to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywany jako
przystanek.
-
- Górka Wąsoska (Gurkau)
- Ładownia usytuowana na
50,151 (63,0) km linii Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości
86 m npm.
-
- Wąsosz (Herrnstadt)
- Stacja 3 klasy usytuowana na
24,527 km linii Żmigród - Wąsosz oraz 52,346 (60,7) km linii
Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości 86m npm. Stacja posiadała budynek dworca z magazynem i
nastawnią "Ws", nastawnią "Ws1", wc, budynki
gospodarcze, techniczne i mieszkalne dla pracowników, dwu-stanowiskową
lokomotywownię, wieże wodną, rampę boczną i boczno-czołową, wagę
wagonową i wozową, skrajnik i plac ładunkowy. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 7 bocznych w tym 2 ładunkowe.
-
- Drozdowice Wielkie (Groß
Tschuden, Steinbrück, Szczodra)
- Stacja
4 klasy usytuowana na 56,205 (56,80) km linii Kobylin - Legnica
Płn. położona na wysokości 103 m npm.
- Był tam budynek
dworca z magazynem, peron i droga ładunkowa. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywany jako
przystanek.
-
- Bocznica nr.405 (Akreschfronze)
- Bocznica
cegielni usytuowana na 58,84 (54,4) km linii Kobylin - Legnica Płn.
położona na wysokości 122 m npm.
-
- Piskorzyna (Piskorsine,Kirchlinden,
Piskorzyn)
- Stacja
4 klasy usytuowana na 59,890 (53,1) km linii Kobylin - Legnica
Płn. położona na wysokości 130 m npm.
- Stacja miała
budynek dworca, budynek mieszkalny, peron i rampę boczną. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy i 2 ładunkowe. Po 1945 roku wykazywany
jako przystanek.
-
- Wińsko (Winzig,
Wińsk)
- Stacja
4 klasy usytuowana na 63,685 (49,3) km linii Kobylin - Legnica
Płn. położona na wysokości 135 m npm. Na stacji był
budynek dworca z magazynem i nastawnią, wieża wodna, wc, 2 perony,
rampa boczno-czołowa, plac ładunkowy i waga wagonowa. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy i 2 ładunkowe. Na stacji
były semafory kształtowe wjazdowe i wyjazdowe 4 (podobno 5).
-
- Boraszyce Wlk. (Gr.
Pantken)
- Ładownia usytuowana na
67,71 (45,9) km linii Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości
115 m npm.
-
- Krzelów (Krehlau,
Grzelów)
- Stacja
3 klasy usytuowana na 72,187 (40,8) km linii Kobylin - Legnica
Płn. i 0,000 km linii Krzelów - Leszno MD. położona na
wysokości 93 m npm. Stacja miała
budynek dworca z magazynem i nastawnią, wc, 2 perony , plac
ładunkowy, rampę boczną i wagę wagonową.
- Układ torowy
to: 2 tory główne zasadnicze, 2 boczne i 2 ładunkowe.
-
- Iwno (Ibsdorf,
Przyborów)
- Przystanek z
ładownią od 1989 Podg, Po usytuowany na 76,153 (36,8) km linii
Kobylin - Legnica Płn. położony na wysokości 91 m npm.
- Był tam budynek
dworca z poczekalnią i wc, peron i droga ładunkowa. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
- W latach 80-tych, w związku z
budową łącznicy Małowice Wołowskie - Iwno, przystanek przeniesiono
na druga stronę drogi Iwno - Małowice, zmieniając również jego
usytuowanie względem strony toru.
Na starej lokalizacji istniała murowana wiata, obecnie zburzona.
-
- Ścinawa Odra (...)
- Podg
usytuowany na 56,197 km linii Wrocław Gł. - Szczecin i 78,676
(35,54) km linii
Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości 92 m npm.
-
- Ścinawa (Steinau)
- Stacja
2 klasy usytuowana na 80,010 (33,02) km linii Kobylin - Legnica
Płn. oraz 58,72 km linii Wrocław Gł. - Szczecin Gł. położona na
wysokości 96 m npm. Stacja ma
budynek dworca, wc, magazyn, budynek mieszkalny dla pracowników i
gospodarcze, wieżę wodną, lokomotywownię, 2 perony, 2 nastawnie
"Sn" i "Sn1", rampę boczno-czołową, plac ładunkowy i wagę
wagonową. Układ torowy
to: 3 tory główne zasadnicze, 4 główne dodatkowe, 7 bocznych w tym
ładunkowe. Od stacji odchodziła bocznica do portu i zakładów
chemicznych "Pollena".
-
- Ścinawa - skład gazu (...)
- Bocznica do
magazynów gazu usytuowana na 81,42 (31,61)
km linii
Kobylin - Legnica Płn. położony na wysokości 108 m npm.
- Był tam tor
zakończony żeberkiem ochronnym.
-
- Parszowice (Porschwitz,
Poryszowice)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 86,869 26,16) km linii Kobylin - Legnica Płn.
położona na wysokości 117 m npm.
- Był tam budynek
dworca, peron i droga ładunkowa. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
-
- Wielowieś Legnicka (Bielwiese,
Biała Wieś)
- Stacja
4 klasy usytuowana na 90,358 (22,67) km linii Kobylin - Legnica
Płn. położona na wysokości 111 m npm.
- Stacja
posiadała budynek dworca z magazynem, wc, budynek gospodarczy, peron
i plac ładunkowy. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy, 2 ładunkowe. Po 1945 roku wykazywany jako
przystanek.
- Prochowice Śl. (Parchwitz,
Poryszowice, Parchowice)
- Stacja
4 klasy usytuowana na 96,770 (16,26) km linii Kobylin - Legnica
Płn. położona na wysokości 102 m npm.
- Stacja miała
budynek dworca z magazynem i nastawnią, wc, budynek gospodarczy, 2
perony, rampę boczno-czołową, wagę wagonową, skrajnik i plac
ładunkowy. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy, 3 ładunkowe. Od stacji
odchodziła bocznica do magazynów.
-
- Szczytniki n.
Kaczawą (Pohlschildern)
- Stacja
4 klasy usytuowana na 101,719 (11,31) km linii Kobylin - Legnica
Płn. położona na wysokości 107 m npm.
- Był tam budynek
dworca, peron, wc i budynek gospodarczy. Stacja miała tor główny
zasadniczy i boczny. Od stacji odchodziła bocznica do
Zakładów Materiałów Budowlanych.
Po 1945 roku wykazywany jako przystanek.
-
- Bieniowice (Bienau,
Bienowitz, Bienowice)
- Stacja
4 klasy usytuowana na 104,104 (8,92) km linii Kobylin - Legnica
Płn. położona na wysokości 107 m npm. Był tam budynek
dworca (coś w rodzaju wiaty) i peron. Stacja miała tor główny
zasadniczy i główny dodatkowy lub ładunkowy.
-
- Pątnów Legnicki (Panten,
Pątnów Lignicki)
- Stacja 4 klasy usytuowana na
108,085 (4,94) km linii Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości 130 m npm.
- Był tam 1 tor
główny, peron i budynek dworca. Po 1945 roku wykazywany jako
przystanek.
-
- Legnica - Pawice (...)
- Bocznica
usytuowana na 109,54 (3,51) km linii
Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości 125 m npm.
- Są tam 3 tory
bocznicy elektrociepłowni wraz z garażem loka i 3 tory
zdawczo-odbiorcze bocznicy Zakładu Materiałów Budowlanych.
-
- Piątnica boczn. (Pfaffendorf)
- Bocznica cegielni usytuowana na 112,140 (2,36) km linii
Kobylin - Legnica Płn.
-
- Piątnica boczn. 408 (Pfaffendorf)
- Bocznica cegielni usytuowana na 110,810 (1,84) km linii
Kobylin - Legnica Płn.
-
- Piątnica (Pfaffendorf)
- Bocznica do
chłodni i byłych koszar rosyjskich usytuowana na 111,9 (1,18)
km linii
Kobylin - Legnica Płn. położona na wysokości 125 m npm.
- Były tam 2 tory
pod magazyny armii rosyjskiej i 3 tory bocznicy do chłodni.
Był tam garaż dla loka manewrowego.
-
- Legnica Północna (Liegnitz
Klbf)
- Stacja
4 klasy usytuowana na 113,027 (0,00) km linii Kobylin - Legnica
Płn. położona na wysokości 114 m npm.
- Stacja miała
budynek dworca z magazynem i nastawnią, wc, lokomotywownię, peron,
wagę wagonową i plac ładunkowy.
- Układ torowy
to: tor główny zasadniczy, 2 główne dodatkowe, 4 towarowe, 2
trakcyjne i 3 ładunkowe. Od stacji
odchodziły 3 bocznice.
|