- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- Jerzmanice
Zdrój
(Hermsdorf Bad, Chwalenie)
- Stacja węzłowa 3 klasy
usytuowana na 36,669 km linii
Marciszów – Jerzmanice Zdrój, 24,276 km linii Legnica –
Pobiedna i początkowa stacja linii Jerzmanice Zdr. – Wilków
Złotoryjski położona na wysokości 202 m npm.
- Oddana do użytku
16.09.1895 roku. Stacja posiadała
budynek dworca z magazynem i nastawnią Jz, nastawnię
wykonawczą Jz1, wc, zabudowania gospodarcze, 3 perony,
rampę boczno-czołową i plac ładunkowy. Stacja posiada
semafory kształtowe.
- Układ torowy to:
2 tory główne zasadnicze, 2 główne dodatkowe i 9 bocznych w tym
2 ładunkowe.
-
- Wilcza Góra
- Bocznica szlakowa uruchomiona15.05.1951
roku do kopalni bazaltu na Wilkołaku. Położona na 3,189 km linii Jerzmanice
Zdr. - Leszczyna na wysokości 272 m npm.
- Bocznica ma nastawnię WG, warsztaty, magazyn,
garaż loka, wagę wagonową oraz urządzenia do załadunku wagonów.
- Układ torowy to 2 tory z rozjazdami po obydwu
stronach.
-
- Wilków Złotoryjski
- Stacja usytuowana na 6,277 linii Jerzmanice
Zdr. - Leszczyna na wysokości 282 m npm. Były tam 3 tory, peron i prawdopodobnie
budynek stacji z nastawnią. Wjazd zabezpieczał semafor
kształtowy A a wyjazd semafor B. Po 1960 roku kiedy to wstrzymane były już
przewozy osobowe stację zdegradowano do ładowni. Zlikwidowano
także budynek i semafory. Około 1980 roku po zamknięciu odcinka
do Leszczyny zlikwidowano zwrotnice od strony Leszczyny a
tory zakończono kozłami oporowymi.
-
- Leszczyna
- Bocznica Zakładu Urządzeń Górniczych oraz
kopalni rudy miedzi "Lena" oddana do użytku 15.05.1951
roku i usytuowana na 7,3 km linii
Jerzmanice Zdr. - Leszczyna na wysokości 296m npm.
- Bocznica posiadała kilka torów w tym rozjazdy
do objazdu loka oraz garaż loka. Kopalnia zaprzestała wydobycie
w 1974 roku.
|