- Jednotorowa linia lokalnego znaczenia o dł. 11 km
wybudowana i zarządzana przez prywatną spółkę "Kolej Lokalna Fosowskie - Dobrodzień".
- Lania zaczyna się od początku peronu 1a i kończy
na koźle oporowym za stacją. Jej całkowita długość to
11,240 ( kilometraż końca linii ) minus 0,120 (
kilometraż początku linii ) czyli rzeczywista długość
linii to 11,120 km .
Daty otwarcia linii lub
odcinków: 03.12.1913 roku
Zmiana ilości torów: Jeden
Elektryfikacja: Brak
Ruch osobowy: Do 01.10.1991 roku.
Ruch towarowy: Do 06.1992
Zamknięcie lub likwidacja:
|
- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- Fosowskie
(Vossowska, Vosswalde, Wosowska)
- Stacja węzłowa 1 kl. usytuowana na 175,736 km
linii Kielce - Fosowskie, 54,726 km linii Kłodnica - Kluczbork, 44,474 km linii Tarnowskie Góry - Opole
oraz początkowa dla linii Fosowskie - Dobrodzień połażona na wysokości
197 m npm.
- Stacja ma budynek dworca, lokomotywownię, wieżę wodną, 3
magazyny, 4 perony (drugi dwu krawędziowy), 4 nastawnie (Fo,
Fo1, Fo2, Fo3), rampę boczną, wagę
kolejową 40T, oraz 2 place ładunkowe.
- Układ torowy to: 2 grupy torów .
- -1 grupa dla linii do Kluczborka: 2 główne zasadnicze, 4
główne dodatkowe, 7 bocznych i1 ładunkowy.
- Linia do Dobrodzienia miała tor główny przy peronie 1a
oraz grupę 2 torów odstawczych.
- - 2 grupa torów dla linii do Opola: 2 główne zasadnicze,
1 główny dodatkowy, 3 boczne i 1 ładunkowy.
- Od stacji odchodzi bocznica do zakładów produkcji rur
walcowanych "IZOSTAL".
-
- Kolejka (Heine)
- Ładownia usytuowana na 5,60 km linii Fosowskie -
Dobrodzień położona na wysokości 222 m npm.
- Był tom tor boczny na którym ładowano drzewo.
-
- Dodrodzień (Gyttentag)
- Stacja usytuowana na 10,939 km linii Fosowskie -
Dobrodzień położona na wysokości 236 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem, peron, rampa
boczno-czołowa, wieża wodna, jednostanowiskowa lokomotywownia,
plac ładunkowy i waga kolejowa. Układ torowy to: tor główny zasadniczy, 1tor
oblotowy, tor pod magazyn, tor do rampy i tor do lokomotywowni.
Od stacji odchodziła bocznica do mleczarni.
|