- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- Więcej o historii linii można
przeczytać tutaj:
- Artykule Wojtka Michalskiego z "Turysty
Dolnośląskiego" w 2006 r.
-
- Głuchołazy (Ziegenhals)
- Stacja węzłowa 1 kl. wybudowana na 5,952 km linii Nowy
Świętów - Głuchołazy Zdr. i początkowa dla linii Mikulovic
i do Krnov położona na wysokości 304m npm.
- Stacja posiada: budynek dworca z nastawnią Gu, 2
perony, magazyn, plac ładunkowy, 3 nastawnie wykonawcze Gu1,
Gu2 i Gu3,
- wieża wodna, jednostanowiskowa parowozownia, rampa boczno-czoława i waga kolejowa 40T.
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 5 bocznych, i 2 ładunkowe. Od stacji odchodzi
bocznica do MPGKiM.
-
- Pokrzywna
(Langenbrück, Wilgrund)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 8,256 km linii Głuchołazy
- Krnov położona na wysokości 338m npm.
- Był tam: budynek dworca z magazynem i nastawnią, rampa
boczna i czołowa, skrajnik, wc, peron, waga wozowa, plac
ładunkowy, tor główny i ładunkowy. Po 1945 roku zamknięta a w
1971 skreślona z ewidencji.
-
- Jindrichov ve Slezsku
(Hennersdorf)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 21,644 km linii Głuchołazy
- Krnov położona na wysokości 350 m npm.
- Jest tam: budynek dworca z nastawnią, wc, 3 perony,
magazyn, plac ładunkowy, rampa boczna i 2 nastawnie wykonawcze.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, 2 główne
dodatkowe i ładunkowy.
-
- Tremesna ve Slezsku
(Röwersdorf)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 15,239 km linii Głuchołazy
- Krnov położona na wysokości 395 m npm.
- Stacja składa się z części zachodniej o torach normalnych
i wschodniej wąskotorowej 750mm.
- Jest tam: budynek dworca z nastawnią, wc, po 2 perony dla
każdej części, 2 jednostanowiskowe lokomotywownie i kanał zmiany
rozstawu wózków. Układ torowy to:
- - części normalnej: tor główny zasadniczy, główny
dodatkowy, i 3 boczne.
- -część wąskotorowa: tor główny zasadniczy, główny
dodatkowy i 6 bocznych..
- Część wąskotorowa to stacja początkowa kolejki do
miejscowości Osoblaha.
-
- Mesto Albrechtice
(Olbersdorf)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 11,643 km linii Głuchołazy
- Krnov położona na wysokości 390 m npm.
- Jest tam: budynek dworca z nastawnią, 2 nastawnie
wykonawcze, wc, 2 perony, plac ładunkowy i rampa boczna.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny
dodatkowy i ładunkowy. Od stacji odchodzi bocznica do zakładu
przemysłowego.
-
- Linhartovy
(Geppersdorf)
- Przystanek usytuowany na 7,07 km linii Głuchołazy
- Krnov położony na wysokości
370 m npm.
- Jest tam tor główny, peron i budynek poczekalni.
-
- Krasne Loucky
(Kohlbach)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 4,94 km Głuchołazy
- Krnov położony na wysokości
350 m npm.
- Jest tam: budynek dworca, peron, plac ładunkowy, tor
główny i tor ładunkowy.
-
- Chomyź
(Komeise)
- Przystanek usytuowany na 2,42 km linii Głuchołazy
- Krnov położony na wysokości
330 m npm.
- Był tom peron i wiata. Przystanek po wojnie zlikwidowany
ponieważ miejscowość została po polskiej stronie.
-
- Krnov
(Jägerndorf)
- Stacja węzłowa 1 kl. usytuowana na 87,062 km linii
Olomouc hlavní nádraží
- Opava východ, początkowa dla linii do Głuchołazów i była do 1945
roku była końcową stacją dla linii z Raciborza przez Głubczyce położony na wysokości
325 m npm.
- Jest tam: budynek dworca z nastawnią,2 nastawnie
wykonawcze, magazyny, 4 perony, lokomotywownia wachlarzowa,
lokomotywownia dla szynobusów, plac ładunkowy i rampa
boczno-czołowa.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 5 głównych towarowych i kilkanaście bocznych w tym
ładunkowe, odstawcze, postojowe i trakcyjne. Od stacji odchodzi
bocznica do zakładu produkcyjnego.
|