- Jednotorowa linia drugorzędna wybudowana przez
koleje Pruskie z Nowego Świętowa do przygranicznych
Sławniowic. Z powodu małego zainteresowania przez stronę
austriacką o przedłużeniu linii do Pisecna nigdy nie
przekroczyła granicy. Linię obsługiwało 4-6 par
pociągów.
- Były to autobus szynowy VT135 z doczepą VB140
z lokomotywowni w Nysie. W czasie wojny linię
obsługiwały parowozy BR64 z dwoma wagonami.
- Z powodu uszkodzenia mostu na rzece Biała
Głuchołaska ruch wstrzymano aż do roku 1948. Ruch
towarowy związany był z obsługą kamieniołomu
- w Sławniowie, papierni w Rudawie i
cegielni w Łączkach.
Daty otwarcia linii lub odcinków: 15.11.1894 roku.
Zmiana ilości torów: Jeden
Elektryfikacja: Brak
Ruch osobowy: Do 1961 roku.
Ruch towarowy: Do 1965
Zamknięcie lub likwidacja: Linia rozebrana w 1992 roku.
|
- St - stacja węzłowa (dawna),
elementy czynne,
zamknięte, zlikwidowane.
- St. - stacja, Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
-
- *1 Pierwsza bocznica papierni w Dłużnicy.
- *2 Druga bocznica papierni w Dłużnicy.
- *3 Bocznica do cegielni w Łączkach.
- Więcej przeczytać można tutaj:
- Świat Kolei 1/2004 str. 22-23 "Nowy
Świętów - Sławniowice Nyskie"
- Nowy Świętów
(Deutsch Wette, Witów)
- Stacja węzłowa 2 kl. wybudowana na 127,228 km
linii Katowice - Legnica i początkowa dla linii
do Sławięcic i Głuchołazów położona na wysokości 279m npm.
- Stacja posiada: budynek dworca między peronami z
nastawnią NŚw, nastawnię NŚw1, wc,
4 perony, magazyn towarowy, plac ładunkowy, pomieszczenie
gospodarcze, wagę wagonową i wozową, skrajnik, rampę boczno-czołową
i rampę boczną.
- Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 2 tory
główne dodatkowe, 3 tory odstawcze, 1 łącznikowy, 3
postojowe i 2 ładunkowe.
-
- Dłużnica bsz. PFP I
- Bocznica Państwowej Fabryki Papieru usytuowana na 2,900 km linii
Nowy Świętów - Sławniowice Nyskie.
-
- Dłużnica
(Rothfest)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 3,056 km linii Nowy
Świętów - Sławniowice Nyskie położony na wysokości
255m npm.
- Był tom budynek dworca, peron, tor główny i tor boczny.
Prawdopodobnie w późniejszych latach 50-tych wybudowano jeszcze
2 tory oraz bocznicę nr. II.
-
- Dłużnica bsz. PFP II
- Bocznica Państwowej Fabryki Papieru usytuowana na 3,476 km linii
Nowy Świętów - Sławniowice Nyskie.
-
- Łączki Bsz
- Bocznica cegielni Łączki usytuowana na 5,80 km linii
Nowy Świętów - Sławniowice Nyskie.
-
- Biskupów
( Bischofswalde, Biskupice k. Witowa, Biskupice Nyskie)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 8,250 km linii Nowy
Świętów - Sławniowice Nyskie położony na wysokości
265m npm.
- Był tam budynek dworca (spłoną i został rozebrany), peron,
tor główny i ładunkowy.
-
- Burgrabice
( Borkendorf, Borkowice k. Witowa)
- Przystanek usytuowany na 10,763 km linii Nowy
Świętów - Sławniowice Nyskie położony na wysokości
304m npm.
- Był tam peron i wiata.
-
- Sławniowice Nyskie (Groß
Kunzendorf, Kończyce Wielkie, Kunów k. Witowa, Sławniowic)
- Stacja końcowa 4 kl. usytuowana na 12,724 km linii położona na wysokości
324m npm.
- Był tam: budynek dworca z magazynem, wc, peron, rampa boczno-czołowa i
plac ładunkowy, i waga kolejowa 30T.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy tor oblotowy,
tor pod magazyn, 1 tor ładunkowy pod rampę.
|