- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
-
- Więcej o linii przeczytać można tutaj:
- Koleje Małe i Duże nr.H-1(1) "Koleje na
Ziemi Głubczyckiej"
- Koleje Małe i Duże 2006/1 str.38-45 "Koleje na
Ziemi Głubczyckiej"
- Świat Kolei 2012/11 str. 30-31 " Baborów -
Pilszcz".
-
- Baborów (Bauerwitz, Baworów)
- Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 24,372 km. linii Racibórz -
Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 232 m npm.
- Stacja miała budynek dworca, magazyn, lokomotywownię, 2
nastawnie (Bow, Bow1), 2 perony rampa
boczno-czołowa, wieża wodna, 2 place ładunkowe i waga kolejowa
40T.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 4 odstawcze i 3 ładunkowe.
- Od stacji odchodziły następujące bocznice: do cegielni,
do cukrowni i do elewatorów.
-
- Czerwonków
(Tschirmkau,
Schirmke )
- Stacja 4 kl. usytuowana na 5,492 km linii Baborów -
Pilszcz położona na wysokości 262 m npm.
- Po 1945 przystanek z ładownią. Był tam budynek stacji z
magazynem, peron plac ładunkowy. waga kolejowa 40T i rampa
boczno-czołowa.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
-
- Nowa Cerekwia (Bieskau,
Altstett, Stara Cerekwia)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 9,247 km linii Baborów -
Pilszcz położona na wysokości 249 m npm.
- Po 1945 przystanek z ładownią i mijanka. Był tam budynek
stacji z magazynem i nastawnią, 2 perony, rampa boczno-czołowa,
plac ładunkowy i waga kolejowa 40T. Naprzeciwko rampy była
bocznica z wysoką rampą na którą prowadziła wąskotorówka z
pobliskiego kamieniołomu.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
-
- Nasiedle (Nassiedel, Nasila)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 13,946 km linii Baborów -
Pilszcz położona na wysokości267 m npm.
- Na stacji był budynek dworca z magazynem i nastawnią NL, peron, Droga ładunkowa, rampa boczno-czołowa i waga
kolejowa 40T.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy i 2 ładunkowe.
-
- Ludmierzyce (Leimerwitz)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 17,826 km linii Baborów -
Pilszcz położona na wysokości 294 m npm.
- Po 1945 przystanek z ładownią. Był tam budynek
dworca z magazynem, 2 perony, rampa boczno-czołowa, plac
ładunkowy i waga kolejowa 40T.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
-
- Pilszcz (Piltsch)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 21,810 km linii Baborów -
Pilszcz położona na wysokości 289 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i nastawnią, 2 perony,
plac ładunkowy, wieża wodna, rampa boczno-czołowa i waga
kolejowa 40T.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
-
- Katerinki (Katharein,
Katerzynki)
- Ładownia (po 1938 roku przystanek) usytuowana na
27,51 km linii linii Baborów - Opava Zapad.
-
- Opava Zapad (Troppau
West, Opawa)
- Stacja (dawniej węzłowa) 2 kl. usytuowana (do 1945 roku na 31,330 km linii Baborów - Opava Zapad),
112,329 km linii Krnov - Opava Wychod położona na wysokości 269 m npm.
Jest tam budynek stacji 2 magazyny dwutorowa lokomotywownia,
wieża wodna, rampa boczno-czołowa, plac ładunkowy, 2 nastawnie i
3 perony. Stacja ma łącznie 15 torów oraz sygnalizację
świetlną.
|