- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
Więcej o historii
linii można przeczytać tutaj:
Przemysław Dominas "Kolej
Kłodzko - Lądek Zdr. - Stronie Śl."
Przemysław Dominas "Powstanie i rozwój kolei na Ziemi Kłodzkiej
w latach 1854-1914"
- Kłodzko Nowe (Glantz Neuland)
- Posterunek
odgałęźny usytuowany na 97,573 (97,38) km linii Wrocław -
Międzylesie i 0,000 (3,97) km linii do Kudowy Zdroju, położony na
wysokości 292m npm.
-
- Krosnowice Kłodzkie (Rendgersdorf)
- Stacja 4 kl.
usytuowana na 100,362 (100,30)km linii
Wrocław - Międzylesie i 0,000 (6,90) km linii do
Stronia Śl. położona na wysokości 306m npm. Początkowo
był to posterunek odgałęźny z przystankiem. Dopiero w 1901 roku
przebudowano przystanek i uzyskał statut stacji. Stacja
posiadała budynek dworca, restaurację, magazyn towarowy, rampę do
załadunku zwierząt, budynek dla pracowników kolejowych, wiatę
peronową przy torach do Międzylesia, drogę ładunkową oraz skrajnię
ładunkową. Na stacji były 4 perony po 2 na każdy kierunek. Kolejna
przebudowa stacji odbyła się w latach 1910-11. Wybudowano wówczas
nowy budynek dworca wraz z nastawnią. Układ torowy to 2 tory
główne zasadnicze na kierunku do Międzylesia, 2 tory główne
zasadnicze na kierunku do Stronia Śl., tor odstawczy i tor
ładunkowy.
-
- Żelazno (Eisersdorf,
Jeziersk)
- Stacja 4 kl.
usytuowana na 3,509 (10,13) km linii Krosnowice Kł. - Stronie Śl.
położona na wysokości 333m npm.
- Stacja
posiadała budynek dworca z magazynem, wc i budynek dla pracowników
kolejowych. Przy torze ładunkowym była droga ładunkowa.
- Układ torowy to: 1 tor główny
zasadniczy,1 główny dodatkowy i 1 ładunkowy.
-
- Ołdrzychowice Kłodzkie (Ullersdorf)
- Stacja 4 kl.
usytuowana na 6,772 (13,37) km linii Krosnowice Kł. - Stronie
Śl.
położona na wysokości 352m npm.
- Stacja
posiadała budynek dworca wraz z magazynem, wc, budynek mieszkalny
dla pracowników kolejowych, rampę boczno-czołową, drogę ładunkową,
wagę wagonową i skrajnię ładunkową. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy, tor główny dodatkowy, i tor ładunkowy.
-
- Ołdrzychowice SZKB (...)
- Bocznica
szlakowa kopalni marmuru i dolomitu usytuowana na 9,300 (...) km
linii Krosnowice Kł. - Stronie Śl. położona na wysokości 368 m npm. Bocznica
posiada 4 tory, obszerną rampę ładunkową i garaż dla lokomotywy.
-
- Trzebieszowice (Kunzendorf)
- Stacja 4 kl.
usytuowana na 12,221 (18,81) km linii Krosnowice Kł. - Stronie
Śl..
położona na wysokości 383m npm.
- Stacja
początkowo posiadała budynek dworca z magazynem, wc i budynek dla
pracowników kolejowych. Podczas przebudowy stacji wybudowano rampę
boczno-czołową, nastawnię wieżę wodną z żurawiem wodnym i wagę
wagonową.
- Układ torowy to: 3 tory (1 główny
zasadniczy, 1 główny dodatkowy i 1 ładunkowy).
-
- Radochów (Reyersdorf,
Rajsk Kłodzki)
- Przystanek
osobowy (ajencyjny) usytuowany na 15,349 (21,94)km linii
Krosnowice Kł. - Stronie Śl. położony na wysokości 411m npm.
- Przystanek
posiadał budynek dworca rozebrany w latach 70-tych.
-
- Lądek Zdrój (Landeck)
- Stacja 3 kl.
usytuowana na 18,724 (25,31) km linii Krosnowice Kł. - Stronie
Śl.
położona na wysokości 446m npm.
- Stacja
posiadała budynek dworca z magazynem, wc, budynek mieszkalny dla
pracowników kolejowych, 2 perony plac ładunkowy z rampą
boczno-czołową oraz dźwigiem ładunkowym. Na torze ładunkowym była
waga wagonowa.
- Układ torowy to: tor główny
zasadniczy, główny dodatkowy, boczny dodatkowy, ładunkowy i tor pod
magazyn stacyjny.
-
- Lądek Stójków (Olbersdorf,
Wojcieszyce)
- Przystanek
osobowy (ajencyjny) usytuowany na 21,046 (27,63)km linii
Krosnowice Kł. - Stronie Śl. położony na wysokości 467m npm.
- Przystanek
posiadał budynek dworca a bilety sprzedawał dróżnik.
-
- Stronie Śląskie (Seitenberg,
Żybocin)
- Stacja
końcowa 3 kl.
usytuowana na 24,323 (31,316) km linii Krosnowice Kł. - Stronie
Śl.
położona na wysokości 482m npm.
- Stacja
posiadała budynek dworca z magazynem towarowym, wc, budynkami
mieszkalnymi dla pracowników kolejowych, dwutorowa lokomotywownię,
wieżę wodną z żurawiem, plac ładunkowy z dźwigiem i skrajnią
ładunkową, rampę boczno-czołową oraz 2 perony.
- Na przeciwko placu
ładunkowego była droga ładunkowa z obszerną rampą boczną. Na torze
wyciągowym była waga wagonowa.
- Stacja miała 8 torów. Tory nr.5 i 6
stanowiły bocznicę majątku księcia.
|