- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- *1 Bocznica
dawnej cukrowni
-
- Złotoryja (Goldberg,
Złotoria)
Stacja 2 kl. oddana 15.10.1884 roku i usytuowana na
21,282 km linii Legnica – Pobiedna na wysokości 189
m npm. Od 1906 roku stacja początkowa linii
Złotoryja – Rokitki Stacja posiada budynek stacji
wraz z magazynem i rampą, dodatkowy magazyn za
placami ładunkowymi, 3 nastawnie (ZL, ZL1, ZL2),
parowozownię, 2 wieże wodne, 3 perony, 2 place
ładunkowe, rampę boczno-czołową, oraz liczne budynki
pomocnicze. Stacja posiada około 16 torów w tym 3
przy peronach, oraz sygnalizację kształtową.
Rozbudowana po otwarciu linii do Rokitek. W
ostatnich latach zdegradowana do przystanku i
ładowni.
- Nowa Wieś Złotoryjska
(Neudorf)
Przystanek z ładownią usytuowany na 4,064 km linii
Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 213 m npm.
Był tam budynek dworca, wc, peron, rampa
boczno-czołowa i plac ładunkowy. Układ torowy to:
tor główny zasadniczy i boczny ładunkowy.
Zagrodno (Adelsdorf,
Przybyłowice)
Stacja 4 kl. usytuowana na 8,076 km linii Złotoryja
- Rokitki położona na wysokości 205 m npm.
Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią, wc,
2 perony, zabudowania gospodarcze, wieża wodna z
żurawiem, rampa boczno-czoława i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny
dodatkowy, 3 boczne w tym ładunkowy. W latach 9
-tych zlikwidowano tor główny dodatkowy i boczny nr.
5.
Brochocin (Brockendorf,
Mrokocin)
Stacja 4 kl. usytuowana na 12,918 km linii
Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 193 m npm.
Był tam budynek dworca, magazyn, wc, peron, rampa
boczno-czołowa i plac ładunkowy. Układ torowy to:
tor główny zasadniczy i boczny ładunkowy. Po 1945
roku przystanek z ładownią. W następnych
latach zlikwidowano tor ładunkowy i pozostał tylko
przystanek.
Budziwojów (Baudmannsdorf,
Rudziejowice)
Stacja 4 kl. usytuowana na 15,319 km linii
Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 185 m npm.
Był tam budynek dworca, wc, peron, rampa
boczno-czołowa i plac ładunkowy. Układ torowy to:
tor główny zasadniczy i boczny ładunkowy. Po 1945
roku przystanek z ładownią. Od 1997 roku po
zawieszeniu przewozów osobowych przekształcony w
ładownię.
Bocznica 416
Bocznica szlakowa fabryki papieru "Chojnów"
usytuowana na 19,87 km linii Złotoryja - Rokitki.
Chojnów (Haynau, Gajewicko)
Stacja 2 kl. oddana 01.10.1845 roku usytuowana na
8,991 km linii Miłkowice - Jasień i 21,343 km linii
Złotoryja - Rokitki położona na wysokości 150 m npm.
Stacja posiada: budynek dworca, magazyn towarowy, wc,
zabudowania gospodarcze, 2 nastawnie Ch i Ch1, 2
perony z przejściem podziemnym, rampę
boczno-czołową, rampę boczną, wagę wozową i plac
ładunkowy. Układ torowy to: 4 tory główne
zasadnicze, 3 główne dodatkowe, 10 bocznych w tym
ładunkowe. Od stacji odchodziła bocznica do słodowni
i cukrowni. W latach 2008-9 stację zmodernizowano.
Przebudowano perony i tory główne. Zlikwidowano
jedną nastawnię i kilka torów bocznych oraz
bocznice.
Odcięto też od stacji tory szlakowe linii do
Złotoryi i Rokitek.
Biała Złotoryjska (Bielau,
Bieła)
Przystanek z ładownią usytuowany na 24,153 km linii
Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 146 m npm.
Był tam budynek dworca z magazynem i rampą, wc,
peron i plac ładunkowy. Układ torowy to: tor
główny zasadniczy i 3 boczne w tym ładunkowy. Od
stacji odchodziła bocznica do cegielni.
Zamienice (Samitz )
Przystanek z ładownią usytuowany na 26,852 km linii
Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 138 m npm.
Był tam budynek dworca, wc, peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i boczny
ładunkowy.
- Po 1945 tor ładunkowy zlikwidowano.
Rokitki (Reisicht, Zakrzew
nad Czarną Wodą)
Stacja 2 kl. oddana 15.05.1875 roku i usytuowana na
88,892 km linii Wrocław – Guben i 29,338 km linii
Złotoryja - Rokitki położona na wysokości 142 m npm.
Stacja posiada: budynek dworca, magazyn towarowy,
lokomotywownię ( w ruinie), wieżę wodną z żurawiami,
3 perony z przejściem podziemnym, budynek pompowni,
magazyn i kancelarie DZ, zabudowania gospodarcze, 2
nastawnie Rk i Rk1, rampę boczno-czołową, plac
ładunkowy, wagę wagonową. Stacja posiada semafory
kształtowe. Układ torowy to: 3 tory główne
zasadnicze, 3 główne dodatkowe, 6 -10 bocznych w tym
ładunkowe.
|