| 
				Elementy czynne,
				zamknięte, 
				zlikwidowane.    St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna 
				(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł - 
			ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - 
			post. boczn. 
			
				*1  
				Podg łącznika od stacji 
				Bolesławiec Wsch. i St. Bolesławiec 
				*2  
				Bocznica szlakowa ZKSM 
				
				
					*4  
					Od stacji Trzebień 
					odchodziły 3 bocznice. Na zachód do zakł. mas bitum. i 
					odlewni, na północ do byłej radzieckiej bazy wojskowej (lata 
					1945-80), i na wschód do wojskowych  składów paliwa i 
					amunicji. 
			 
			
				Więcej można przeczytać: 
				"Bolesławiec Wsch. - Trzebień" Świat 
				Kolei 5/2004 str.38-39 
				Bolesławiec Wsch. 
				(Bunzlau Kleinbahnhof)Stacja wybudowana 20.12.1913 roku usytuowana na 24,726 km linii Nowa Wieś Grodziska - Bolesławiec Wschodni i 
				początkowa linii Bolesławiec Wsch. - Modła położona na wysokości 
				256 m npm. Był tam budynek dworca z magazynem, nastawnią 
				i rampą, parowozownia z wieżą wodną, wc, budynki gospodarcze, 
				peron, plac ładunkowy z rampą boczną i wagą wozową. Na stacji było zaplecze techniczne obu 
				lokalnych kolejek. Stacja obsługiwała bocznicami dwa zakłady 
				oraz ciepłownię. Układ torowy to: 2 tory główne przy peronie, 
				2 oblotowe, 3-4 ładunkowe i kilka trakcyjnych. 
				Bolesławiec Bc1 
				(...)Posterunek odgałęźny usytuowany na 1,073 km 
				linii Bolesławiec Wschodni - Modła i 1,216 km łącznicy do 
				Bolesławca położony na wysokości 195 m npm. Odgałęziała się tam łącznica do Bolesławca. 
				Po 1945 wybudowano tam budynek nastawni. Obecnie rozjazdy 
				sterowane są ze stacji Bolesławiec a budynek nastawni 
				zdewastowany. 
				Bolesławiec ZKSM 
				(...)Bocznica szlakowa wybudowana po 1945 roku 
				usytuowana na 3,310 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła. 
				Chociszowice  (Neu Schönfeld, Chościszowice)Przystanek z ładownią  wybudowany 20.12.1913 roku usytuowany 
				na 3,400 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położony na 
				wysokości 195 m npm. Był tam budynek dworca, wc, peron i nieduży 
				plac ładunkowy. Stacja posiadała 2 tory. 
				Wizów  (...)Posterunek odgałęźny bocznica zakładów 
				chemicznych usytuowany na4,441 km linii Bolesławiec Wschodni - 
				Modła położony na wysokości 195 m npm. Jest tam nastawnia "Wizów. Odgałęzia 
				się tam łącznica do stacji  "Huta Wizów". 
				Kraśnik Dolny  (Nieder Schönfeld, Polanisz)Przystanek z ładownią  wybudowany 20.12.1913 roku usytuowany 
				na 5,416 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położony na 
				wysokości 178 m npm. Był tam budynek dworca, wc, peron i nieduży 
				plac ładunkowy. Stacja posiadała 2 tory. 
				Dąbrowica Bolesławiecka (Eichberg, Dębica Bolesławiecka)Przystanek z ładownią  wybudowany 20.12.1913 roku usytuowany 
				na 7,998 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położony na 
				wysokości 172m npm. Był tam budynek dworca, wc, peron i nieduży 
				plac ładunkowy. Stacja posiadała 2 tory. 
				Golnice 
				(Groß Gollnisch, 
				Golincz)Przystanek z ładownią  wybudowany 20.12.1913 roku usytuowany 
				na 11,185 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położony na 
				wysokości 171 m npm. Był tam budynek dworca, wc, peron i nieduży 
				plac ładunkowy. Stacja posiadała 2 tory. 
				Trzebień 
				(Kittlitztreben, Kietliczów )Stacja wybudowana 20.12.1913 roku usytuowana 
				na 14,438 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położona na 
				wysokości 164 m npm.Był tam budynek dworca z magazynem,  wc, 
				peron i nieduży plac ładunkowy. Stacja posiadała 3 tory. 
				Od stacji odchodziły bocznice do huty oraz 
				obozu pracy (późniejsze koszary radzieckie) oraz magazynów paliw. 
				Kaczmarka 
				(Kretschamberg, Chosłowice)Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku 
				usytuowany na 19,468 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła 
				położona na wysokości 161 m npm. Był tam nieduży budynek dworca i peron. 
				Przystanek posiadał 2 tory. Po 1945 roku od przystanku 
				odchodziła bocznica do pobliskich magazynów amunicji armii 
				radzieckiej. 
				Borówki  (Waldmühlhäuser, Borzeniec)Przystanek z ładownią  wybudowany 20.12.1913 roku 
				usytuowany na 23,420 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła 
				położona na wysokości 162 m npm. Był tam nieduży budynek dworca, wc, plac 
				ładunkowy i peron. Przystanek posiadał 2 tory. 
				Grodzanowiec 
				(Greulich)Przystanek z ładownią wybudowany 20.12.1913 roku 
				usytuowany na 26,034 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła 
				położona na wysokości 160 m npm. Był tam nieduży budynek dworca i peron. 
				Stacja posiadała 2 tory. Od przystanku odchodziła bocznica do 
				huty żelaza. 
				Gromadka 
				(Gremsdorf, Gromadczzn)Stacja wybudowana 20.12.1913 roku usytuowana 
				na 26,889 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła położona na 
				wysokości 147 m npm.Był tam budynek dworca z magazynem,  wc, 
				peron, lokomotywownia, i nieduży plac ładunkowy. Stacja posiadała 3 tory.
				
				Od stacji odchodziła bocznica do huty szkła. 
				Stacja była zapleczem technicznym dla linii. 
				Modła Wieś  (Modlau Dorf)Przystanek wybudowany 20.12.1913 roku 
				usytuowany na 29,256 km linii Bolesławiec Wschodni - Modła 
				położona na wysokości 145 m npm.Był tam nieduży budynek dworca i peron. Po 
				1945 roku zlikwidowany. Modła 
					(Modlau Kleinbahnhof)Stacja węzłowa 3 kl. oddana 15.05.1875
				roku usytuowana na 96,043
				(233,53)
				km linii Wrocław Muchobór - 
				Guben
				
				i 31,45 km linii 
				Bolesławiec Wsch. - Modła  
				położona na wysokości 145 m npm.Stacja posiadała: 
				budynek dworca z nastawnią Md, wc, budynki gospodarcze, 
				nastawnię wykon. Md1, rampę boczno-czołową, plac 
				ładunkowy i 2 perony. Układ torowy to: 2 
				tory główne zasadnicze, 2 główne dodatkowe, 2 ładunkowe. Obok 
				był osobny budynek Małego Dworca linii do Bolesławca Wsch. 
				Dworzec ten miał peron i tor oblotowy.  |