D29 - 313     Linia  Otmuchów - Przeworno
Linię z Przeworna do Kłodoboku uruchomiono 15 września 1910 roku, a do Otmuchowa 1 października tego roku. Przewozy pasażerskie prowadzono do 30.05.1976 roku. W ostatnim rozkładzie jazdy kursowały tylko dwie pary pociągów. Ruch towarowy najdłużej utrzymał się na odcinku z Otmuchowa do Maciejowic skąd nadawano składy z kruszywem. Ruch towarowy zamknięto 1 lipca 1987 r., choć na całej linii nie odbywał się już od kilku lat. Zarządzenie w sprawie likwidacji linii wydano 17 stycznia 1992 roku, a rok później rozebrano tory.
Daty otwarcia linii lub odcinków: Przeworno - Kłodobok 15.09.1910, Kłodobok - Otmuchów 01.10.1910
Zmiana ilości torów: Jeden
Elektryfikacja: Brak
Ruch osobowy: Do 30.05.1976
Ruch towarowy: Do 01.07.1987
Zamknięcie lub likwidacja: Decyzja o likwidacji linii 17.01.1992, a początek rozbiórki linii 01.01.1993.
Dodatkowe informacje:
Plan linii  Profil wysokościowy

Nazwy

Kilometraż Wys. Znak Rodzaj Kl.

Data

Gale
ria
Rysunki z lat : *

 

Obecna Wcześniejsze Do 1947 Po 1947 Otwarcia Zamk./Likw.
Otmuchów Ottmahau 32,12 0,000 211 Ot St 2 28.12.1874     1990    
Maciejowice Matzwitz, Mühlrain 28,44 3,660 245   Poł   01.10.1910 L -1993          
Ogonów Ogen, Feldheim 23,92 8,188 260   Poł   01.10.1910 L -1993     1951    
Kłodobok Karlowitz-Klodebach, Klodebach, Kłody 20,36 11,752 280   St/Ł 4 15.09.1910 L -1993     1951    
Cieszanowice Tscheschdorf, Lärchenhain, Czeszonów 16,04 18,058 246   Poł/Po   15.09.1910 L -1993     1951    
Szklary Grodkowskie Gläsendorf, Motkowice 12,20 19,917 240   Poł   15.09.1910 L -1993     1951    
Jagielno Deutsch Jägel, Jagły 7,88 24,238 220   St/Poł 4 15.09.1910 L -1993     1951    
Sarby Creutzberg, Schreibendorf, Karnków 4,79 27,330 190   Poł   15.09.1910 L -1993     1951    
Przeworno ład.   2,43 29,690 ---   Ład     L-         *1
Przeworno Prieborn 0,00 32,119 180   St 3 15.12.1891 L - 2016     1976    
Elementy czynne, zamknięte, zlikwidowane.   
St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna (towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł - ładownia, m - mijanka,
Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - post. boczn.
 
*1 Przy drodze Przeworno - Karnków  na 2,43 km linii przed 1945 rokiem była ładownia drzewa.
 
Otmuchów  (Ottmahau)
Stacja 2 klasy usytuowana  na 0,000 (32,12) km. linii Otmuchów – Przeworno i 155,805 km linii Katowice - Legnica położona na wysokości 211 m npm.  Stacja miała budynek dworca, magazyn, wc, budynki gospodarcze, wieże wodną , 2 nastawnia "Ot" i "Ot1", 3 perony, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy. Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 2 główne dodatkowe, 5 bocznych i 2 ładunkowe.
 
Maciejowice  (Matzwitz, Mühlrain)
Przystanek z ładownią usytuowany  na 3,660 (28,44) km. linii Otmuchów – Przeworno położony na wysokości 245 m npm.
Był tam budynek dworca, wc, peron, plac ładunkowy, rampę boczno-czołową i wagę wagonową.
 
Ogonów  (Ogen Feldheim)
Przystanek z ładownią usytuowany   na 8,188 (23,92) km. linii Otmuchów – Przeworno położony na wysokości 260 m npm.
Był tam budynek dworca z magazynem, wc, peron i drogę ładunkową i rampę boczną.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Kłodobok  (Karlowitz-Klodebach, Klodebach, Kłody)
Stacja  4 klasy usytuowana  na 11,752 (20,36) km. linii Otmuchów – Przeworno położona na wysokości 280 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem, wc, budynki gospodarcze, 2 perony, plac ładunkowy, wagę wagonową i skrajnik.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy, odstawczy i ładunkowy.
 
Cieszanowice  (Tscheschdorf, Lärchenhain, Czeszonów)
Przystanek z ładownią usytuowany   na 18,058 (16,04) km. linii Otmuchów – Przeworno położony na wysokości 246 m npm.
Był tam budynek dworca z magazynem, wc, rampę boczno-czołową, plac ładunkowy, peron i żuraw wodny.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
 
Szklary Grodkowskie  (Gläsendorf, Motkowice)
Przystanek z ładownią usytuowany   na 19,917 (12,20) km. linii Otmuchów – Przeworno położony na wysokości 240 m npm.
Był tam budynek dworca z magazynem, wc, rampę boczną, plac ładunkowy i peron.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.
 
Jagielno  (Deutsch Jägel, Jagły)
Stacja  ajencyjna 4 klasy usytuowana  na 24,238 (7,88) km. linii Otmuchów – Przeworno położona na wysokości 220 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem, wc, rampę boczno-czołową, plac ładunkowy, wagę wagonową i peron.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.
 
Sarby  (Creutzberg, Schreibendorf, Karnków)
Przystanek z ładownią usytuowany   na 27,330 (4,79) km. linii Otmuchów – Przeworno położony na wysokości 190 m npm.
Był tam budynek dworca z magazynem, wc, rampę boczną, plac ładunkowy, wagę wagonową i peron.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.
 
Przeworno ład.  (Prieborn)
Ładownia usytuowana na (2,43) km linii  Otmuchów – Przeworno.
 
Przeworno  (Prieborn)
Stacja  3 klasy usytuowana  na 32,119 (0,00) km. linii Otmuchów – Przeworno i 15,261 km linii Grodków Śl. - Głęboka Śl.
położona na wysokości 180 m npm. Stacja posiadała budynek dworca z magazynem i nastawnią "Pw", wc, nastawnię "Pw1", budynek gospodarczy, 3 perony, wieże wodną, wagę wozową, wagę wagonową, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy, 2 boczne, 1 ładunkowy.