Stacja węzłowa 3 klasy wybudowana 01.06.1884
roku usytuowana na 20,593 km linii Wrocław - Jedlina Zdr.
oraz 0,000 (20,47) km linii Wrocław - Kobierzyce -
Piława Górna położona na wysokości 144 m npm.
Po wybudowaniu na odcinku Wrocław
Kobierzyce drugiego toru oraz linii do Piławy Górnej
stała się stacją węzłową.
Do 1945 roku kilometraż linii
do Piławy Górnej liczony był od Wrocławia. Po
zawieszeniu przewozów osobowych na linii do Piławy
Górnej zdegradowana do przystanku z ładownią. Pierwotnie
stacja początkowo posiadała budynek dworca, wc, wieżę
wodną, 2 perony rampę czołową. budkę dróżnika, 4 tory i
bocznicę do cukrowni. W latach 1897-8 podczas budowy
linii do Piławy Górnej stację rozbudowano. dodając
trzeci peron oraz nastawnie, place ładunkowe i kilka
torów. Stacja posiadała także garaż drezyn oraz 2
nastawnie dysponującą Kb w budynku stacji, i
wykonawcze Kb1od strony Wrocławia oraz Kb2 od
strony Łagiewnik.
Szczepankowice Wr. (Schönbankwitz,
Schönlehn, Szczepankowice)
Stacja 4 klasy wybudowana 01.10.1898 roku usytuowana na
3,543 (24,01) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława
Górna położona na wysokości 144 m npm. Stacja posiadała
budynek dworca, wc, budynek gospodarczy, peron i plac
ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i boczny
ładunkowy. W latach późniejszych po 1945 roku
zdegradowana do przystanku.
Budziszów (Buchwitz, Buchen N.S.)
Przystanek z ładownią wybudowany 01.10.1898 roku
usytuowany na 26,06 (5,601) km linii (Wrocław)
Kobierzyce - Piława Górna położony na wysokości 153 m
npm.Na przystanku był budynek dworca, wc, peron, rampa
boczno-czołowa i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i boczny
ładunkowy.
Pustków Wilczkowski (Stein,
Pustków Wilczkowice)
Stacja 4 klasy wybudowana 01.10.1898 roku usytuowana na
8,684 (29,15) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława
Górna położona na wysokości 152 m npm. Stacja posiadała
budynek dworca z magazynem i rampą, wc, budynek
gospodarczy, peron , rampę boczno-czołową i plac
ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i boczny ładunkowy. W latach późniejszych po 1945 roku
zdegradowana do przystanku a tory dodatkowe wycięto.
Wilczkowice (Wilschkowitz,
Wolfkirsch)
Przystanek wybudowany 01.10.1898 roku usytuowany na
10,395 (30,79) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława
Górna położony na wysokości 150 m npm. Na przystanku
była prawdopodobnie wiata, peron i tor (wg. map 2 tory).
Jordanów Śl. (Jordansmühl,
Jordanice, Jordonowice)
Stacja 3 klasy wybudowana 01.10.1898 roku usytuowana na
13,607 (34,06) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława
Górna położona na wysokości 152 m npm. Stacja posiadała
budynek dworca z magazynem i rampą, wc, budynek
gospodarczy, wieżę wodną, żurawie wodne, 2 perony i plac
ładunkowy. Układ torowy to: tor główny zasadniczy,
główny dodatkowy i boczny ładunkowy. Od stacji
odchodziła bocznica do mleczarni.
W latach późniejszych po 1945 roku wybudowano za stacją
od strony Łagiewnik bocznicę do magazynów GS-u. W
kolejnych latach stację zdegradowano do przystanku z
ładownią.
Trzebnik (Trebing)
Przystanek z ładownią wybudowany 01.10.1898 roku
usytuowany na 17,965 (38,42) km linii (Wrocław)
Kobierzyce - Piława Górna położony na wysokości 179 m
npm. Na przystanku był budynek dworca z magazynem i
rampą,, wc, peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i boczny
ładunkowy.
Łagiewniki Dzierż. (Heidersdorf,
Gościejowice)
Stacja 3 klasy wybudowana 15.10.1884 roku usytuowana na
50,645 (16,98) km linii Brzeg - Łagiewniki oraz 41,58
(21,128) km linii Wrocław - Kobierzyce - Piława Górna
położona na wysokości 181 m npm. Stacja posiadała
budynek dworca z magazynem i rampą i nastawnią, wc,
budynek gospodarczy, 2 perony i plac ładunkowy. Układ
torowy to: 2 tory główne zasadnicze, główny dodatkowy i
3 boczne w tym ładunkowy.
Od stacji odchodzi bocznica do cukrowni.
Przystronie Śl. (Pristram,
Breitental, Przystrom)
Przystanek z ładownią wybudowany 15.10.1884 roku
usytuowany na 24,714 (45,17) km linii (Wrocław)
Kobierzyce - Piława Górna położony na wysokości 193 m
npm. Na przystanku był budynek dworca, wc, peron i plac
ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i boczny
ładunkowy. W latach późniejszych po 1945 roku
zdegradowana do przystanku a tory dodatkowe wycięto.
Wilków Wielki (Groß Wilkau)
Stacja 4 klasy wybudowana 15.10.1884 roku usytuowana na
27,296 (47,75) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława
Górna położona na wysokości 189 m npm. Stacja posiadała
budynek dworca z magazynem i rampą, wc, budynek
gospodarczy, peron , rampę boczno-czołową i plac
ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i boczny ładunkowy. W latach późniejszych po 1945
roku zdegradowana do przystanku a tory dodatkowe
wycięto.
Bocznica Rejonu Eksploatacji Kamienia
Bocznica szlakowa ładowni kamienia usytuowana na 28,630
(48,85) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława Górna
położona na wysokości 200 m npm. Była tam rampa i
kolejka linowa do kamieniołomu.
Niemcza (Nimptsch)
Stacja 3 klasy wybudowana 15.10.1884 roku usytuowana na
29,867 (50,32) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława
Górna położona na wysokości 199 m npm. Stacja posiadała
budynek dworca z magazynem i rampą, wc, budynek
gospodarczy,
2-stanowiskowa parowozownia z wieżą wodną, żurawie
wodne, 2 perony, wagę wagonową i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i 3 boczne w tym ładunkowy.
Przerzeczyn Zdr. (Neudorf Bad,
Dirsdorf, Dersin Zdrój)
Stacja 4 klasy wybudowana 15.11.1894 roku usytuowana na
33,939 (54,40) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława
Górna położona na wysokości 258 m npm. Stacja posiadała
budynek dworca, wc, budynek gospodarczy, peron , rampę
boczno-czołową i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i boczny ładunkowy.
Piława Górna (Genadenfrei, Pilawa
Górna)
Stacja węzłowa 2 klasy wybudowana 01.11.1858 roku
usytuowana na 196,991 km linii Katowice - Legnica oraz
39,395 (59,86) km linii (Wrocław) Kobierzyce - Piława
Górna położona na wysokości 304 m npm. Stacja posiada:
budynek dworca z nastawnią PG, magazyn, wc, 2 nastawnie
wykonawcze PG1 i PG2, wieża wodna, budynek poczekalni,
budynki mieszkalne, schronisko dla drużyn, stajnię,
budynki gospodarcze, 3 perony, rampę boczno-czołową, 2
rampy boczne, plac ładunkowy z suwnicą towarową,
skrajnik, wagę wagonową i wozową, żurawie wodne i kanał
do obsługi parowozów. Układ torowy to: 2 tory główne
zasadnicze, 2 główne dodatkowe, 7 bocznych w tym 4
ładunkowe.