- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
Więcej o linii można przeczytać tutaj:
Przemysław Dominas "Kolej Kłodzko -
Kudowa Zdrój"
Przemysław Dominas "Powstanie i rozwój kolei na Ziemi Kłodzkiej w latach
1854-1914"
- Kłodzko Nowe (Glatz Neuland)
- Posterunek
odgałęźny usytuowany na 97,573 (97,38) km linii Wrocław -
Międzylesie i 0,000 (3,97) km linii do Kudowy Zdroju, położony na
wysokości 292m npm.
-
- Kłodzko Książek (Pfaffenmühle,
Kłodzko Przedmieście)
- Przystanek
osobowy usytuowany na 0,835 (3,15) km linii Kłodzko Nowe
- Kudowa Zdr. położony na wysokości 296m npm.
- Przystanek
wybudowano na prośbę miejscowej ludności i młynarza który to
postanowił pokryć część kosztów.
- Wybudowano
tam peron o dł.60m oraz budkę z blachy falistej jako poczekalnię.
Bilety sprzedawał dróżnik przejazdowy.
-
- Kłodzko Zagórze (Nieder
Altwilmsdorf, Stary Wielisław Dolny)
- Stacja 4 kl.
usytuowana na 2,885 (6,98) km linii Kłodzko Nowe - Kudowa Zdr.
położona na wysokości 305m npm.
- Stacja
posiadała dworzec z magazynem i nastawnią, budynek WC, peron o dł.
50m. W następnych latach przedłużono peron wybudowano, wybudowano
peron nr 2, rampę przeładunkową, wagę wagonową, skrajnik oraz
wybrukowano plac ładunkowy.
- Układ torowy
to: Tor główny, tor główny dodatkowy, Tor ładunkowy zakończony pod
magazynem i tor do rampy.
-
- Stary Wielisław (Altwilmsdorf)
- Przystanek
osobowy usytuowany na 5,739 (9,74)km linii Kłodzko Nowe
- Kudowa Zdr. położony na wysokości 337m npm.
- W początkowym
okresie na przystanku był punkt dróżnika dopiero w 1906 roku
wybudowano budynek dworca okresowo obsadzony dwuosobową załogą, oraz
drewniany budynek poczekalni.
-
- Polanica Zdr. (Altheide
Bad, Puszczyków Zdrój)
- Stacja 3 kl.
usytuowana na 10,274 (14,27)km linii Kłodzko Nowe - Kudowa Zdr.
położona na wysokości 386m npm.
- Początkowo
był to przystanek prowadzący odprawę osób, bagażu i towarów. Dopiero
po rozbudowie w 1904 roku otrzymała miano stacji.
- Po rozbudowie
stacja posiadała budynek dworca z magazynem. rampę boczną, wagę
wagonową, skrajnik ładunkowy, budynek WC, nastawnię, osobny budynek
spedycji towarowej, budynki dla urzędników kolejowych, 2 perony,
plac ładunkowy i węglowy. W kolejnych latach stacja była
jeszcze modernizowana. Układ torowy
to Tor główny zasadniczy, 2 główne dodatkowe,2 ładunkowe i jeden do
rampy.
-
- Szczytna Śląska (Rückers,
Ruchock)
- Stacja 3 kl.
usytuowana na 15,997 (19,96) km linii Kłodzko Nowe - Kudowa Zdr.
położona na wysokości 455m npm.
- Początkowo
jako stacja końcowa miała budynek dworca z magazynem, budynek WC,
prostokątną dwu-stanowiskową lokomotywownię, wagę wagonową, 2
perony i żuraw wodny. Początkowo stacja
posiadała 3 tory. Po rozbudowie w 1892 roku dołożono dodatkowo 4
tory oraz obrotnicę i obszerną rampę ładunkową, rampę czołową,
skrajnik, nastawnię, wieżę wodną oraz rozbudowano budynek dworca.
-
- Duszniki Zdr. (Bad
Reinerz)
- Stacja 3 kl.
usytuowana na 22,137 (26,11) km linii Kłodzko Nowe - Kudowa Zdr.
położona na wysokości 554m npm.
- Początkowo
stacja posiadała budynek dworca, budynek WC, magazyn, kilka budynków
gospodarczych oraz 3 tory. W 1903 roku dobudowano dodatkowy magazyn
z blachy falistej, budkę dla zwrotniczego, wieżę wodną oraz
poczekalnię dla podróżnych. Kolejną modernizację stacja przeszła w
1905 roku. Zamiast starego budynku dworca wybudowano nowy z magazynem
i rampą, drugi magazyn zastąpiono nowym większym. Wybudowano także
rampę, nastawnię i 2 pomieszczenia gospodarcze na peronie. Na skutek
wzrostu znaczenia tej stacji nastąpiło przemianowanie jej z 3 na
stację 2 klasy. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy, 2 główne dodatkowe, ładunkowy przy placu
ładunkowym i tor do rampy.
-
- Kulin Kłodzki (Keilendorf,
Kulińsk)
- Stacja
4 kl.
usytuowana na 27,445 (31,43) km linii Kłodzko Nowe - Kudowa Zdr.
położona na wysokości 626m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca, budynek WC, niewielki magazyn z blachy
falistej wraz z rampą i budynek dla pracowników kolejowych.
- Układ torowy to: tor główny, boczny przy obszernym placu
ładunkowym, oraz oblotowy przy nim dla loka.. W latach 50-tych
wybudowano mijankę. Zlikwidowano ją w latach 80-tych.
-
- Lewin Kłodzki (Hummelstadt,
Gomolec)
- Stacja
4 kl.
usytuowana na 36,096
(40,08) km linii Kłodzko Nowe - Kudowa Zdr.
położona na wysokości 440m npm.
- Stacja
posiadała drewniany budynek dworca, murowany magazyn z wagą
wagonową, WC, rampę boczno-czołową, wieżę ciśnień, 2 żurawie wodne,
budynek dla pracowników kolejowych, 2 perony, wagę wozową, nastawnię
i skrajnik. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy, 1 oblotowy, 1
ładunkowy, 1 do rampy. W latach 80-tych stację zdegradowano do
przystanku.
-
- Kudowa Zdr. (Bad
Kudowa, Chudowa Zdrój)
- Stacja
2 kl.
usytuowana na 39,967
(43,94) km linii Kłodzko Nowe - Kudowa Zdr.
położona na wysokości 385m npm.
- Stacja
posiadała drewniany budynek dworca, magazyn towarowy, wc, oraz
poczekalnię. Do końca 1906 roku wybudowano nowy budynek
dworca, 4-ro stanowiskową lokomotywownię wachlarzową z obrotnicą,
wieżę wodną, nastawnię oraz żuraw wodny. Naprzeciwko
lokomotywowni wybudowano obszerny plac ładunkowy z rampą, wagą
wagonową i skrajnią ładunkową. W latach 1911-12 budynek dworca
rozbudowano. Stacja posiadała 6 torów oraz 2 bocznice (1 bocznica
fabryki włókienniczej Dieriga, 2 bocznica majątku Czermna
posiadająca 3 tory przy placu ładunkowym.
-
- Kudowa Słone (Schnellau,
Słone Kłodzkie)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 42,377
(46,38) km linii Kłodzko Nowe- Kudowa- Nachod położony na wysokości
369m npm.
- Początkowo wybudowano tam
Drewniany budynek dworca, magazyn towarowy, wc, budynek mieszkalny
dla pracowników kolejowych. obszerny plac ładunkowy oraz skrajnię
ładunkową. Początkowo przystanek miał 3 tory. W kolejnych
latach wybudowano dodatkowo jeszcze 2 tory przy placu ładunkowym.
- W skutek wygaśnięcia funkcji
handlowych w 1942 roku zamknięto stacyjny dworzec. Po wojnie
ruch pasażerski w stronę granicy nie wznowiono a posterunek nie
posiadał żadnej obsady. W latach 1955-56 zdemontowano tory a do lat
80-tych sukcesywnie rozbierano budynki.
-
- Nachod (Trutzflut)
- Stacja po
stronie czeskiej.
|