- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- * 1 Od stacji odchodziły bocznice do zakładów
produkcji mas bitumicznych i do dwóch zakładów
wapienniczych.
- *2 Bocznica szlakowa do zakładów produkcji
obuwia.
- *3 Od stacji odchodziły bocznice do papierni,
zakładów metalowych i JW.
- *4 Od stacji odchodziła bocznica do cukrowni.
- *5 Od stacji odchodziły bocznice do - PZZ i
do warsztatów produkcji pomocniczej.
-
- Gogolin (Gogolin)
- Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 21,68 km linii
Kędzierzyn Koźle-Opole Groszowice i początkowa dla linii Gogolin-Prudnik położona na wysokości
172 m npm.
- Stacja posiadała: budynek dworca , wc,
magazyn towarowy (rozebrany), 3 nastawnie Gg, Gg1,
Gg2, 3 perony (trzeci obsługiwał linię do Prudnika),
wierzę wodną, dwustanowiskową lokomotywownię z obrotnicą, wagę wagonową i wozową, skrajnik, rampę boczno-czołową,
place ładunkowe.
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze,4 tory
główne dodatkowe, 3 tory boczne, odstawcze i 7 ładunkowych
przy 2 placach.
- Od stacji odchodzą 2 bocznice (do Zakładów Mas
Bitumicznych oraz do Zakładów Wapienniczych).
-
- Krapkowice Otmęt
Bsz.
- Bocznica Zakładów Obuwniczych usytuowana na
4,30 km linii
Gogolin-Prudnik. Obecnie zlikwidowana.
-
- Krapkowice Otmęt (Ottmuth, Otmęt)
- Przystanek usytuowany na 4,600 km linii Gogolin-Prudnik w
pobliżu Fabryki Obuwia położony na wysokości 176 m npm.
-
- Krapkowice
(Krappitz, Chrapkowice)
- Stacja 4 kl. usytuowany na 6,184 km linii Gogolin-Prudnik położona na wysokości
176 m npm.
- Był tom: budynek dworca, magazyn z rampą, 2 perony, 2
nastawnie Kr i Kr1, plac ładunkowy i waga kolejowa
35T.
- Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 2 główne
dodatkowe, 1 boczny, 1 ładunkowy i 1 do rampy. były też 3 tory
odsługujące bocznicę do JW i papierni. W 2017 roku po
modernizacji linii przez MON i przekształceniu ją w bocznicę na
potrzeby JW większość torów wycięto lub pozostawiono bez
modernizacji ( wymieniono 2 całe tory i kawałki 2 pozostałych).
Jest po obecnie przystanek z ładownią.
- Od stacji odchodziły 3 bocznice - do Papierni, do
zakładów metalowych i do JW.
-
- Steblów (Stöblau, Stoblów)
- Przystanek usytuowany na 8,977 km linii Gogolin-Prudnik
położony na wysokości 178 m npm.
- Był tam peron i wiata. Zamknięty w 1991 roku,
zlikwidowany w 2005.
-
- Łowkowice
(Dobrau, Burgwasser, Dobra Opolska)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 12,110 km linii
Gogolin-Prudnik położona na wysokości
173 m npm.
- Był tom: budynek dworca, wc, peron, plac ładunkowy, tor
główny i ładunkowy.
- Po 1945 roku przystanek z ładownią a następnie
przystanek.
-
- Strzeleszki (Strehlitz)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 15,122 km linii
Gogolin-Prudnik położona na wysokości
180 m npm.
- Był tom: budynek dworca, wc, peron, rampa boczno-czołowa,
plac ładunkowy, tor główny i ładunkowy.
- Po 1945 roku przystanek z ładownią a następnie
przystanek.
-
- Zielina (Zellin, Kujawy Śląskie
)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 19,611 km linii
Gogolin-Prudnik położona na wysokości
181 m npm.
- Był tom: budynek dworca z nastawnią, wc, peron, plac
ładunkowy, tor główny i ładunkowy.
- Około 2005 roku stację skreślono z ewidencji.
-
- Moszna (Moschen, Kujawy Śląskie Przystanek)
- Przystanek usytuowany na 22,050 km linii Gogolin-Prudnik
położony na wysokości 180 m npm.
- Był tam peron i wiata. Zamknięty w 2005 roku.
-
- Łącznik (Lonschnik, Wiesengrund)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 23,867 km linii
Gogolin-Prudnik położona na wysokości
191 m npm.
- Był tom: budynek dworca, wc, peron, plac ładunkowy, tor
główny i ładunkowy.
- Po 1945 roku przystanek z ładownią a następnie
przystanek.
-
- Krobusz (Krobusch, Krähenbusch-Krobusch, Krähenbusch)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 26,252 km linii
Gogolin-Prudnik położona na wysokości
198 m npm.
- Był tom: budynek dworca, wc, peron, plac ładunkowy, tor
główny i ładunkowy.
- Po 1945 roku przystanek z ładownią a następnie
przystanek.
-
- Biała Prudnicka (Zülz, Biała Prądnicka)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 31,146 km linii
Gogolin-Prudnik położona na wysokości
231 m npm.
- Był tom: budynek dworca z nastawnią Bp, wc, 2
perony, plac ładunkowy, rampa boczna, rampa boczno-czołowa,
dwustanowiskowa lokomotywownia, wieża wodna, waga kolejowa
40T,waga wozowa i skrajnik.
- Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 1 główny
dodatkowy, 1 boczny, 2 ładunkowe i trakcyjne. Od stacji
odchodziła bocznica do cukrowni.
- W latach 90-tych zdegradowana do przystanku z ładownią.
-
- Józefówek (Neuhof bei Neustadt, Nowy Dwór Śląsk)
- Przystanek usytuowany na 35,258 km linii Gogolin-Prudnik
położony na wysokości 261 m npm.
- Był tam nieduży budynek dworca, peron, tor główny i
dodatkowy. Zamknięty w 2005 roku.
-
- Lubrza (Leuber)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 38,604 km linii
Gogolin-Prudnik położona na wysokości
250 m npm.
- Był tom: budynek dworca, wc, plac ładunkowy, waga wozowa,
tor główny i ładunkowy.
- Po 1945 roku przystanek z ładownią a następnie przystanek.
Przed 2005 rokiem skreślona z ewidencji.
-
- Prudnik
(Neustadt, Prądnik)
- Stacja węzłowa usytuowana na 111,204 km linii
Katowice-Legnica i końcowa 41,558 km linii Gogolin-Prudnik położona na wysokości
256 m npm.
- Był tam: budynek dworca, 2 nastawnie Pdk i Pdk1,
wc, magazyn z rampą boczną, 3 perony ( trzeci obsługiwał linię
do Gogolina), 2 place ładunkowe, rampa boczna, rampa
boczno-czołowa i 2 wagi kolejowe (jedna 50T).
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze,4 tory główne
dodatkowe, kilka bocznych w tym 3 ładunkowe.
- Od stacji odchodziła bocznica do PZZ oraz bocznica do
Warsztatów Produkcji Pomocniczej.
|