• D29 - 272      Linia  Kluczbork- Kępno (Poznań)
    Linia dwutorowa  o dł. 200km zbudowana przez Koleje polskie. Linia została otwarta 10 grudnia 1875. Około 1899 roku został dobudowany drugi tor. 7 września 1973 zakończono elektryfikację odcinka Kluczbork – Ostrów Wielkopolski, a 31 grudnia 1974 odcinka Ostrów Wielkopolski – Poznań Główny.
    Daty otwarcia linii lub odcinków 10.12.1875 roku.
    Zmiana ilości torów: Dwa  ok. 1899
    Elektryfikacja:
    - na odcinku Kluczbork - Ostrów Wlkp. 07.09.1973 roku,
      - na odcinku Ostrów Wlkp. - Poznań 231.12.1974 roku.
    Ruch osobowy: Czynny
    Ruch towarowy: Czynny
    Zamknięcie lub likwidacja:
    Plan odc. Kluczbork - Ostrów Wlkp.                       Profil wysokościowy

    Nazwy

    Kilometraż Wys. Znak Rodzaj Kl.

    Data

    Gale
    ria
    Rysunki z lat : *
    Obecna Wcześniejsze Do 1947 Po 1947 Otwarcia Zamk./Likw.
    Kluczbork Creuzburg, Kreuzburg, Kluczborek 200,37 0,000 183 Kb St 1           2002  
    Gotartów   -- 2,811 185   Podg   1984 1998/2005          
    Krzywizna Schönwald, Szywałd, Bojków 194,03 6,339 188 Kn St 3         2009    
    Biskupice k. Kluczborka Bischdorf-Eichborn 188,95 11,423 195 Bk St/Po 4 1910         2015  
    Byczyna Kluczborska Pitschen, Byczyna k/Kluczborka 184,24 16,123 194 Bc St 3 1875       1998    
    Kostów Costau, Kostau 176,12 23,258 170 Ksw St 4 1882         2012  
    Granica Województwa 24,35  
    Raków Rakow 173,66 26,838     Pe     L-          
    Łęka Opatowska Lenka, Łęka, Wolfenfurt, Łęka, Łęka Kępińska 170,08 30,292 171 ŁO St 4 1875         2015  
    Słupia Slupia, Luben 164,18 35,578 171 Sp St 4 1907       1987 2017  
    Kępno Kempen 159,45 40,917 180   St/po 2 1875       1960 1996  
    Elementy czynne, zamknięte, zlikwidowane.   
    St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna (towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł - ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - post. boczn.
     
    Kluczbork  (Kreuzburg, Kluczborek)
    Stacja węzłowa usytuowana na 89,006 km linii Kłodnica - Kluczbork, 70,122 km linii Kalety - Wrocław Mikołajów, 25,092 km linii Jełowa - Kluczbork oraz początkowa dla linii Kluczbork - Poznań położona na wysokości 183m npm.
    Stacja ma: budynek dworca między peronami, magazyn, 4 perony, 2 lokomotywownie, place ładunkowe, rampę boczno-czołową oraz kilkanaście budynków służbowych.
    Stacja posiada 4 grupy torów:
    - grupa torów A z kierunku Lublińca,
    - grupa torów Południe z kierunku Namysłów i Fosowskie
    - grupa torów Północ z kierunku Kępno
    - grupa torów Wschód.
     
    Gotartów  (.....)
    Posterunek odgałęźny usytuowany na 2,811 km linii Kluczbork - Poznań Gł. i 0,00 km łącznicy Gotartów - Ligota Dolna położony na wysokości 185 m npm.  Zlikwidowany w 2005 roku.
     
    Krzywizna  (Schönwald, Szywałd, Bojków)
    Stacja 3 kl. usytuowana na 6,339 km linii Kluczbork - Poznań Gł.  położona na wysokości 188 m npm.
     
    Biskupice k. Kluczborka  (Bischdorf-Eichborn)
    Stacja 4 kl. usytuowana na 11,423 km linii Kluczbork - Poznań Gł.  położona na wysokości 195 m npm.
     
    Byczyna Kluczborska  (Pitschen, Byczyna k/Kluczborka)
    Stacja 3 kl. usytuowana na 16,123 km linii Kluczbork - Poznań Gł.  położona na wysokości 194 m npm.
     
    Kostów (Costau, Kostau)
    Stacja 4 kl. usytuowana na 23,258 km linii Kluczbork - Poznań Gł.  położona na wysokości 170 m npm.
     
    Raków  (Rakow)
    Posterunek odstępowy usytuowana na 26,838 km linii Kluczbork - Poznań Gł.
     
    Łęka Opatowska (Lenka, Łęka, Wolfenfurt, Łęka, Łęka Kępińska)
    Stacja 4 kl. usytuowana na 30,292 km linii Kluczbork - Poznań Gł.  położona na wysokości 171 m npm.
     
    Słupia  (Slupia, Luben)
    Stacja 4 kl. usytuowana na 35,578 km linii Kluczbork - Poznań Gł.  położona na wysokości 171 m npm.
     
    Kępno  (Kempen)
    Stacja 2 klasy usytuowana na 102,606 (17,7) km linii Herby Nowe - Oleśnica, 40,917km linii Kluczbork - Poznań, 41,364 km linii Namysłów - Kępno  położona na wysokości 170m npm. Stacja posiada budynek dworca, magazyn, lokomotywownię, garaż drezyn, 2 nastawnie "Kz" i "Kw", 5 peronów, wieżę wodną, rampę boczną, wagę wagonową i plac ładunkowy. Układ torowy to: 5 torów głównych zasadniczych, 1 główny dodatkowy, 3 odstawcze, 2 postojowe oraz 3-4 ładunkowe. Od stacji odchodzi bocznica PZZ