- Linia wybudowana przez Koleje Pruskie
Daty otwarcia linii lub odcinków:
- Otmuchów - Dziewiętlice 01.11.1893 roku.
- Dziewiętlice - Bernartice 02.07.1896
Zmiana ilości torów: Jeden
Elektryfikacja: Brak
Ruch osobowy:
- Otmuchów - Dziewiętlice - do 1961 roku.
- Bernatice - Dziewiętlice - do 05.1945 roku
Ruch towarowy:
- Otmuchów - Otmuchów Cukrownia - do 1961 roku.
- Bernatice - Dziewiętlice - do 05.1945 roku
Zamknięcie lub likwidacja:
- Odcinek Bernatice - Dziewiętlice - 01.11.1945 roku.
Decyzja o rozebraniu linii:1 01.01.1971 roku.
- Odcinek od Granicy do Otmuchowa Cukrowni rozebrany
ok 1980 roku.
- Odcinek Otmuchów Cukrownia - Otmuchów ok. 2009
roku.
|
- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
-
- *1 Bocznica cukrowni Otmuchów.
- *3 Bocznica na plac budowy zapory i elektrowni w
latach 1928-33.
- Więcej o linii przeczytać można tutaj:
- Świat Kolei 8/2006 str. 26-27 "Otmuchów -
Dziewiętlice"
- Otmuchów (Ottmachau)
- Stacja węzłowa 2 kl. wybudowana na155,805 km linii
Katowice - Legnica i początkowa dla linii
Otmuchów - Przeworno i Otmuchów - Dziewiętlice położona na
wysokości 221m npm.
- Stacja posiadała: budynek dworca , wc,
magazyn towarowy, 2 perony (dawniej 3), wagę wagonową 40T i wozową, skrajnik, rampę boczno-czołową. Układ torowy to:
2 (4) tory główne zasadnicze,3 (2) główne dodatkowe, tor
główny dodatkowy,6 bocznych w tym 2 ładunkowe.
-
- Otmuchów Cukrownia
- Bocznica cukrowni usytuowana na 2,55 km linii
Otmuchów - Dziewiętlice.
-
- Otmuchów
Cukrownia (Ottmachau Zuckerfabrik)
- Przystanek usytuowany przy cukrowni na 2,864 km linii
Otmuchów - Dziewiętlice położona na wysokości 210 m npm.
- Był tam peron i poczekalnia.
-
- Otmuchów bsz.
- Bocznica usytuowany na 3,46 km linii Otmuchów -
Dziewiętlice
- Bocznica miała ok.800 m długości i biegła w stronę
wyrobiska gliny. Dalej od niej biegła kolejka wąskotorowa.
- Śliwice Śl.
(Schleibitz)
- Przystanek usytuowany na 5,208 km linii Otmuchów -
Dziewiętlice położony na wysokości
212m npm.
- Był tom peron i budynek poczekalni.
-
- Meszno Nyskie bsz.
- Bocznica szlakowa do składów materiałów w czasie budowy
zapory i elektrowni usytuowana na 6,98 km linii.
-
- Meszno Nyskie (Mösen, Miedzianów)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 7,727 km linii Otmuchów -
Dziewiętlice położona na wysokości 215m npm.
- Stacja miała budynek dworca, wc, peron, plac
ładunkowy, tor główny i ładunkowy.
- Po wojnie zdegradowana do przystanku z ładownią.
-
- Trzeboszowice Nyskie (Schwammelwitz, Działów,
Trzeboszowice)
- Przystanek z ładownią usytuowany na 9,750 km linii
Otmuchów - Dziewiętlice położona na wysokości 226m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, peron, plac ładunkowy, tor
główny i ładunkowy.
-
- Dziewiętlice (Heinersdorf, Kwiatkowice, Jaworek)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 13,430 km linii Otmuchów -
Dziewiętlice położona na wysokości 235m npm.
- Stacja miała budynek dworca, wc, peron, plac
ładunkowy, wagę kolejową 30T i wieżę wodną.
- Układ torowy składał się z 5 torów (1 główny, 1 główny
dodatkowy i 3 odstawcze).
-
- Bernartice u Javornika
(Barzdirf)
- Stacja3kl. usytuowana na 14,500 km linii Otmuchów
- Bernartice położona na wysokości 242m npm.
- Był tam: budynek dworca, magazynem z rampą, peron,
podobno parowozownia, plac ładunkowy, waga kolejowa i nastawnię.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy tor oblotowy i
tor ładunkowy pod magazyn. Od stacji odchodziła bocznica( później 2) do
cukrowni.
- Obecnie jest to przystanek z ładownią.
|