- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- Więcej o linii przeczytać można tutaj:
- Świat Kolei 10/2013 str. 16-23 "Historia
stacji kolejowej w Głubczycach"
- Koleje Małe i Duże nr.H-1(1) "Koleje na
Ziemi Głubczyckiej"
- Koleje Małe i Duże 2006/1 str.38-45 "Koleje na
Ziemi Głubczyckiej"
- Racibórz (Ratibor, Ratibor Hauptbahnhof)
- Stacja węzłowa 1 kl. usytuowana na
32,226 km linii Kędzierzyn Koźle - Bohumin oraz początkowa dla
linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 190 m npm.
- Stacja miała budynek dworca, magazyn z
rampą,3 perony,9 nastawni (Ra, Rb, R1, R2, R3, R11), 2
lokomotywownie, place ładunkowe i górkę rozrządową.
- Układ torowy to: 10 torów w okolicach peronów, 1 grupa
towarowa obok magazyny, 2 grupa towarowa 5 torów przy nastawni
RB, oraz tory w okolicach lokomotywowni. Od stacji odchodziło 9
bocznic (bocznica ZEN, Polmos-u, KOLZAM-u, gazowni Miejskiej,
cukrowni, betoniarni, rzeźni Miejskiej, Henkla i Fabryki
Urządzeń Technicznych).
-
- Racibórz Lokomotywownia (....)
- Przystanek usytuowany na
2,050 km linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 192 m npm.
- Przystanek był usytuowany w okolicach lokomotywowni i
służył pracownikom kolei. Był ta nieduży peron.
-
- Racibórz Studzianna
(Studzienna, Ratibor Studen, Ratibor Süd,)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 3,357 km. linii Racibórz -
Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 201 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią RSt, 2
perony, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy, 2 boczne w tym ładunkowy.
-
- Lekartów (Woinowitz, Mettich, Łękartów)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 8,045 km. linii Racibórz -
Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 206 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z nastawnią, 2 perony,
magazyn z rampą boczno-czołową oraz plac ładunkowy.
- Układ torowy to, tor główny zasadniczy, 2 główne
dodatkowe i ładunkowy. Od stacji odchodzi bocznica do Firmy
Chempest SA.
- Po zamknięciu przewozów pasażerskich stację
przekształcono w bocznicę.
-
- Pietrowice Wielkie (.Gross Peterwitz, Groß Peterwitz)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 12,342 km. linii Racibórz -
Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 208 m npm.
- Stacja miała budynek dworca, magazyn z rampą, nastawnia
WPL, 2 perony, rampa boczna, plac ładunkowy i waga
kolejowa.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, 2 główne
dodatkowe, 1 boczny, do rampy i ładunkowy.
-
- Tłustomosty (Stolmütz, Tłustemosty)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 16,845 km. linii Racibórz -
Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 226 m npm.
- Stacja miała Budynek dworca z nastawnią Tm,
nastawnię Tm1, 2 perony, rampa boczno-czołowa, plac
ładunkowy i waga kolejowa 40T.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy,
2 ładunkowe.
-
- Raków Śląski (...)
- Przystanek usytuowany na
19,930 km linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie położony na wysokości 225 m npm.
- Był tam peron i być może wiata. Służył on mieszkańcom
Rakowa przez 2 lata.
-
- Baborów (Bauerwitz, Baworów)
- Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 24,372 km. linii Racibórz -
Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 232 m npm.
- Stacja miała budynek dworca, magazyn, lokomotywownię, 2
nastawnie (Bow, Bow1), 2 perony rampa
boczno-czołowa, wieża wodna, 2 place ładunkowe i waga kolejowa
40T.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 4 odstawcze i 3 ładunkowe.
- Od stacji odchodziły następujące bocznice: do cegielni,
do cukrowni i do elewatorów.
-
- Bernacice (Wernersdorf)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 31,402 km. linii Racibórz -
Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 266 m npm.
- Stacja miała Budynek dworca, nastawnię, 2 perony, magazyn,
plac ładunkowy i wagę wozową.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy i
ładunkowy. W 1989 roku zdegradowana do przystanku a tory
dodatkowe wycięto.
-
- Głubczyce (Leobschütz, Głąbczyce)
- Stacja węzłowa 1 kl. wybudowana na 37,697 km linii
Głuchołazy -Głubczyce, 37,7 km linii Racibórz - Głubczyce i początkowa dla linii
Głubczyce - Racławice Śl. położona na wysokości 277m npm.
- Stacja miała budynek dworca, magazyn z rampą, 3 nastawnie
(Gb ex. Lot, Gb1 ex. Lr, Gb2
ex. Lwt), 2 perony ( drugi dwu krawędziowy), 2 place
ładunkowe, Rampę boczno-czołową, ośmiostanowiskową
lokomotywownię, wieże wodną, górkę rozrządową, wagę kolejową,
wagę wozową i dźwig towarowy.
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 1-2 główne
dodatkowe, 6 ładunkowych, 7 odstawczych, kilka innych
(trakcyjne, itd).
- Od stacji odchodziły przed 2 bocznice9 do tartaku i
Zakładów Piwowarskich a później jeszcze bocznica Społem i
bocznica Anna.
-
- Zopowy Równe (Soppau-Roben, Równe)
- Przystanek usytuowany na
43,887 km linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie położony na wysokości
316 m npm.
- Był ram tylko peron.
-
- Mokre Kolonia (Mocker, Mokre k/Głąbczyc)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 49,300 km. linii Racibórz -
Pietrowice Głubczyckie
położona na wysokości 359 m npm.
- Stacja miała budynek dworca, magazyn, plac ładunkowy i
waga kolejowa 40T. Budynek dworca w został zniszczony w czasie
działań wojennych i w 1949 roku rozebrany. Rolę dworca
pełnił budynek pracowników kolejowych.
- W 1989 roku zlikwidowano tor nr. a tor nr. 2 służył do
oblotu składów przez lokomotywę która to następnie wpychała
pociąg do Pietrowic Głubczyckich ponieważ tam był tylko tor
główny.
-
- Pietrowice Głubczyckie (Zietenbusch, Pietrowice k/Głąbczyc)
- Przystanek usytuowany na
50,789 km linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie położony na wysokości
337 m npm.
- Był tam nieduży budynek i peron. Dalej w stronę Krnova
tor po 1945 roku rozebrano.
-
- Krnov (Karwin, Jägerndorf)
- Stacja węzłowa 1 kl. usytuowana na 87,062 km linii
Olomouc Hlavní Nádraží
- Opava východ, początkowa dla linii do Głuchołazów i była do 1945
roku była końcową stacją dla linii z Raciborza przez Głubczyce położony na wysokości
325 m npm.
- Jest tam: budynek dworca z nastawnią,2 nastawnie
wykonawcze, magazyny, 4 perony, lokomotywownia wachlarzowa,
lokomotywownia dla szynobusów, plac ładunkowy i rampa
boczno-czołowa.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne
dodatkowe, 5 głównych towarowych i kilkanaście bocznych w tym
ładunkowe, odstawcze, postojowe i trakcyjne. Od stacji odchodzi
bocznica do zakładu produkcyjnego.
|