| 
				Elementy czynne,
				zamknięte, 
				zlikwidowane.    St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna 
				(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł - 
			ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - 
			post. boczn.Więcej o linii przeczytać można tutaj: 
					 Świat Kolei 10/2013 str. 16-23 "Historia 
						stacji kolejowej w Głubczycach"
					 Koleje Małe i Duże nr.H-1(1) "Koleje na 
						Ziemi Głubczyckiej"
					 Koleje Małe i Duże 2006/1 str.38-45 "Koleje na 
						Ziemi Głubczyckiej"Racibórz   (Ratibor, Ratibor Hauptbahnhof)Stacja węzłowa 1 kl.  usytuowana na 
				32,226 km linii Kędzierzyn Koźle - Bohumin  oraz  początkowa dla 
				linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie  
			położona na wysokości 190 m npm.Stacja miała budynek dworca, magazyn z 
				rampą,3 perony,9 nastawni (Ra, Rb, R1, R2, R3, R11), 2 
				lokomotywownie,  place ładunkowe i górkę rozrządową.Układ torowy to: 10 torów w okolicach peronów, 1 grupa 
				towarowa obok magazyny, 2 grupa towarowa 5 torów przy nastawni 
				RB, oraz tory w okolicach lokomotywowni. Od stacji odchodziło 9 
				bocznic (bocznica ZEN, Polmos-u, KOLZAM-u, gazowni Miejskiej, 
				cukrowni, betoniarni, rzeźni Miejskiej, Henkla i Fabryki 
				Urządzeń Technicznych). Racibórz Lokomotywownia  (....)Przystanek  usytuowany na 
			2,050 km linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie 
			położona na wysokości 192 m npm.Przystanek był usytuowany w okolicach lokomotywowni i 
				służył pracownikom kolei. Był ta nieduży peron.  Racibórz Studzianna
				  (Studzienna, Ratibor Studen, Ratibor Süd,)Stacja 3 kl. usytuowana na 3,357 km. linii Racibórz - 
				Pietrowice Głubczyckie  
			położona na wysokości 201 m npm.Stacja miała budynek dworca z nastawnią RSt, 2 
				perony, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy.Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny 
				dodatkowy, 2 boczne w tym ładunkowy. Lekartów   (Woinowitz, Mettich, Łękartów)Stacja 3 kl. usytuowana na 8,045 km. linii Racibórz - 
				Pietrowice Głubczyckie  
			położona na wysokości 206 m npm.Stacja miała budynek dworca z nastawnią, 2 perony, 
				magazyn z rampą boczno-czołową oraz plac ładunkowy.Układ torowy to, tor główny zasadniczy, 2 główne 
				dodatkowe i ładunkowy. Od stacji odchodzi bocznica do Firmy 
				Chempest SA. Po zamknięciu przewozów pasażerskich  stację 
				przekształcono w bocznicę. Pietrowice Wielkie  (.Gross Peterwitz, Groß Peterwitz)Stacja 3 kl. usytuowana na 12,342 km. linii Racibórz - 
				Pietrowice Głubczyckie  
			położona na wysokości 208 m npm.Stacja miała budynek dworca, magazyn z rampą, nastawnia
				WPL, 2 perony, rampa boczna, plac ładunkowy i waga 
				kolejowa.Układ torowy to: tor główny zasadniczy, 2 główne 
				dodatkowe, 1 boczny, do rampy i ładunkowy. Tłustomosty   (Stolmütz, Tłustemosty)Stacja 3 kl. usytuowana na 16,845 km. linii Racibórz - 
				Pietrowice Głubczyckie  
			położona na wysokości 226 m npm.Stacja miała Budynek dworca z nastawnią Tm, 
				nastawnię Tm1, 2 perony, rampa boczno-czołowa, plac 
				ładunkowy i waga kolejowa 40T.Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy, 
				2 ładunkowe. Raków Śląski  (...)Przystanek  usytuowany na 
			19,930 km linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie położony na wysokości 225 m npm.Był tam peron i być może wiata. Służył on mieszkańcom 
				Rakowa przez 2 lata.  Baborów  (Bauerwitz, Baworów)Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 24,372 km. linii Racibórz - 
				Pietrowice Głubczyckie  
			położona na wysokości 232 m npm.Stacja miała budynek dworca, magazyn, lokomotywownię, 2 
				nastawnie (Bow, Bow1), 2 perony rampa 
				boczno-czołowa, wieża wodna, 2 place ładunkowe i waga kolejowa 
				40T. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne 
				dodatkowe, 4 odstawcze i 3 ładunkowe.Od stacji odchodziły następujące bocznice: do cegielni, 
				do cukrowni i do elewatorów. Bernacice  (Wernersdorf)Stacja 4 kl. usytuowana na 31,402 km. linii Racibórz - 
				Pietrowice Głubczyckie  
			położona na wysokości 266 m npm.Stacja miała Budynek dworca, nastawnię, 2 perony, magazyn, 
				plac ładunkowy i wagę wozową.Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy i 
				ładunkowy. W 1989 roku zdegradowana do przystanku a tory 
				dodatkowe wycięto. Głubczyce    (Leobschütz, Głąbczyce)Stacja węzłowa 1 kl. wybudowana na 37,697 km linii 
				Głuchołazy -Głubczyce, 37,7 km linii Racibórz - Głubczyce i początkowa dla linii  
				Głubczyce - Racławice Śl.  położona na wysokości 277m npm. 
				Stacja miała budynek dworca, magazyn z rampą, 3 nastawnie 
				(Gb ex. Lot, Gb1 ex. Lr, Gb2 
				ex. Lwt), 2 perony ( drugi dwu krawędziowy), 2 place 
				ładunkowe, Rampę boczno-czołową, ośmiostanowiskową 
				lokomotywownię, wieże wodną, górkę rozrządową, wagę kolejową, 
				wagę wozową i dźwig towarowy.Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 1-2 główne 
				dodatkowe, 6 ładunkowych, 7 odstawczych, kilka innych 
				(trakcyjne, itd).Od stacji odchodziły przed  2 bocznice9 do tartaku i 
				Zakładów Piwowarskich a później jeszcze bocznica Społem i 
				bocznica Anna. Zopowy Równe  (Soppau-Roben, Równe)Przystanek  usytuowany na 
				43,887 km linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie położony na wysokości 
				316 m npm.Był ram tylko peron. Mokre Kolonia   (Mocker, Mokre k/Głąbczyc)Stacja 4 kl. usytuowana na 49,300 km. linii Racibórz - 
				Pietrowice Głubczyckie  
			położona na wysokości 359 m npm.Stacja miała budynek dworca, magazyn, plac ładunkowy i 
				waga kolejowa 40T. Budynek dworca w został zniszczony w czasie 
				działań wojennych i w 1949 roku  rozebrany. Rolę dworca 
				pełnił budynek pracowników kolejowych.W 1989 roku zlikwidowano tor nr. a tor nr. 2 służył do 
				oblotu składów przez lokomotywę która to następnie wpychała 
				pociąg do Pietrowic Głubczyckich ponieważ tam był tylko tor 
				główny.  Pietrowice Głubczyckie  (Zietenbusch, Pietrowice k/Głąbczyc)Przystanek  usytuowany na 
			50,789 km linii Racibórz - Pietrowice Głubczyckie położony na wysokości 
				337 m npm.Był tam nieduży budynek i peron. Dalej w stronę Krnova 
				tor po 1945 roku rozebrano. Krnov  (Karwin, Jägerndorf)Stacja węzłowa 1 kl. usytuowana na 87,062 km linii 
				Olomouc Hlavní Nádraží 
		- Opava východ,  początkowa dla linii do Głuchołazów i była do 1945 
				roku była końcową stacją dla linii z Raciborza przez Głubczyce położony na wysokości 
				325 m npm.Jest tam: budynek dworca z nastawnią,2 nastawnie 
				wykonawcze, magazyny, 4 perony, lokomotywownia wachlarzowa, 
				lokomotywownia dla szynobusów, plac ładunkowy i rampa 
				boczno-czołowa. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne 
				dodatkowe, 5 głównych towarowych i kilkanaście bocznych w tym 
				ładunkowe, odstawcze, postojowe i trakcyjne. Od stacji odchodzi 
				bocznica do zakładu produkcyjnego. |