- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- Kłodnica
(Klodnitz Weiche)
- Posterunek odgałęźny usytuowany na 2,268 km linii
Kędzierzyn Koźle - Opole Groszowice, 2,268 km linii Kędzierzyn
Koźle - Kluczbork i 2,268 km łącznicy Kędzierzyn Koźle -
Kłodnica położony na wysokości 176 m npm. Nastawnia ma skrót
"Kol".
- Łąki Kozielskie
(Lenkau, Wolfswiesen, Łąki Śląskie)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 6,312 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości
192 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i nastawnią "ŁK",
2 perony i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
- Leśnica
(Leschnitz-Sankt Annaberg, Bergstadt-Sankt Annaberg,
Bergstadt)
- Stacja 3 kl. usytuowana na 9,570 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 209 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i nastawnią "Ls",
2 perony, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy,
ładunkowy i pod rampę.
- Zalesie Ślaskie
(Groß Walden)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 14,389 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 230 m npm.
- Był tam budynek stacji z magazynem i nastawnią "ZL",
2 perony, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy,
ładunkowy i pod rampę.
- Zimna Wódka
(Kaltwasser, Zimnawódka)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 19,629 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 262 m npm.
- Był tom budynek dworca z magazynem i nastawnią "Zi",
2 perony rampa boczna, plac ładunkowy i waga kolejowa.
- Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy,
ładunkowy i tor do rampy.
- Brzezina
(Nieder Birken)
- Ładownia, następnie przystanek z ładownią
usytuowany na 23,629 km linii Kłodnica - Kluczbork
połażony na wysokości 265 m npm.
- Był tam nieduży budynek, plac ładunkowy , tor główny
zasadniczy i ładunkowy oraz być może peron ziemny. W 1946 był w
rozkładzie jako przystanek a w 1950 już go nie było.
- Strzelce Opolskie
(Gross Strehlitz, Groß Strehlitz)
- Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 66,931 km linii Bytom
- Wrocław oraz 30,078 km linii Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości
230 m npm. Na stacji jest budynek dworca, 3 perony, magazyn, 2
nastawnie (SOp, SOp1), Rampa, place ładunkowe, suwnica
towarowa oraz górka rozrządowa.
- Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 5 głównych
dodatkowych, 11 bocznych (ładunkowe i odstawcze).
- Od stacji odchodziły bocznice do bacy paliw CPN, do
Zakładów Przemysłu Wapienniczego oraz Fabryki Pionier.
- Rozmierka
(Rosmierka, Groß Maßdorf )
- Stacja 4 kl. usytuowana na 35,802 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 207 m npm.
- Około 2000 roku zdegradowana do przystanku, a tory
dodatkowe przekształcono na bocznicowe.
- Był tam budynek dworca z magazynem, 2 perony, 2 nastawnie
(Roz, Roz1), Rampa boczno-czołowa i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 6 głównych
dodatkowych i 1 ładunkowy. Od stacji odchodziła bocznica do
cementowni Strzelce Opolskie. Po zamknięciu zakładów stacja
upadła.
- Kadłub
(Kadlub, Starenheim)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 40,728 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości
191 m npm.
- W 1992 roku zdegradowana do przystanku. Był tam budynek
dworca z magazynem i nastawnią "Kdb", 1 peron, rampa
boczno-czołowa, plac ładunkowy i waga kolejowa 50T. Układ torowy
to: tor główny zasadniczy i ładunkowy.
- Sporok
(Carmerau, Karmerau)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 43,903 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości
196 m npm.
- Około 1992 roku zdegradowana do przystanku. Był tam
budynek dworca z magazynem i nastawnią "Sok", 1 peron,
plac ładunkowy i rampa boczno-czołowa. Układ torowy to: tor
główny zasadniczy, główny dodatkowy i ładunkowy.
- Staniszcze Wielkie
(Groß Stanisch, Groß Zeidel)
Stacja 4 kl. usytuowana na 48,458 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 209 m npm.
Po 1945 roku przystanek z ładownią a od 1984 roku
przystank.
Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią, 1 peron i
plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
Fosowskie
(Vossowska, Vosswalde, Wosowska)
Stacja węzłowa 1 kl. usytuowana na 175,736 km
linii Kielce - Fosowskie, 54,726 km linii Kłodnica - Kluczbork
oraz 44,474 km linii Tarnowskie Góry - Opole połażona na wysokości
197 m npm.
Stacja ma budynek dworca, lokomotywownię, wieżę wodną, 3
magazyny, 4 perony (drugi dwu krawędziowy), 4 nastawnie (Fo,
Fo1, Fo2, Fo3), rampę boczną, wagę
kolejową 40T, oraz 2 place ładunkowe.
Układ torowy to: 2 grupy torów .
-1 grupa dla linii do Kluczborka: 2 główne zasadnicze, 4
główne dodatkowe, 7 bocznych i1 ładunkowy.
Linia do Dobrodzienia miała tor główny przy peronie 1a
oraz grupę 2 torów odstawczych.
- 2 grupa torów dla linii do Opola: 2 główne zasadnicze,
1 główny dodatkowy, 3 boczne i 1 ładunkowy.
Od stacji odchodzi bocznica do zakładów produkcji rur
walcowanych "IZOSTAL".
- Myślina Lubliniecka
(Mischline, Bachheiden, Myślina )
- Stacja 3 kl. usytuowana na 58,105 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 210 m npm.
- W 1992 roku zdegradowana do przystanku z ładownią a w
2014 do przystanku.
- Był tam budynek dworca, magazyn, 2 nastawnie (Mn, Mn1),
rampa boczno-czołowa, plac ładunkowy i waga kolejowa 35T.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy, 1 ładunkowy i żeberko pod rampę.
- Paliwoda
- Bocznica szlakowa nieznanego przeznaczenia
usytuowana na 61,90 km linii Kłodnica - Kluczbork
połażona na wysokości 219 m npm.
- Zębowice
(Zembowitz, Föhrendorf )
- Stacja 3 kl. usytuowana na 65,074 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 220 m npm.
- Około 2014 roku zdegradowana do przystanku.
- Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią "Zbi",
nastawnia wykon. "Zbi1", 2 perony, plac ładunkowy, rampa
boczno-czołowa i waga kolejowa 35T. Układ torowy to: 2
tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy i 1 ładunkowy.
- Radawka
(Radau)
- Posterunek odstępowy usytuowany na 70,99 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażony na wysokości
192 m npm.
- Szumirad
(VSausenberg, Sausenberg (Kudoba))
- Stacja 3 kl. usytuowana na 75,477 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 205 m npm.
- Około 1987 roku zdegradowana do przystanku. Stacja miała
Budynek dworca z nastawnią "Sm", magazyn, rampa
boczno-czołowa, 2 perony, plac ładunkowy i wagę kolejową 35T.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy i 1 ładunkowy.
- Lasowice Małe Oleskie
(Klein Lassowitz, Lassowitz, Schloßwalden, Lasowice
Małe)
- Stacja 4 kl. usytuowana na 81,635 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażona na wysokości 209 m npm.
- Około 1974 roku zdegradowana do przystanku a tory
dodatkowe zlikwidowano.
- Stacja miała budynek dworca z magazynem i nastawnią "LMO",
2 perony, plac ładunkowy i rampę boczno-czołową'
- Układ torowy to: Tor główny zasadniczy, główny dodatkowy
i ładunkowy.
- Kuniów
(Kuhna)
- Posterunek odgałęźny usytuowany na 85,780 km linii
Kłodnica - Kluczbork połażony na wysokości
195 m npm.
- Od posterunku odchodziła łącznica do Podg. Ligota Dolna.
Zamknięty w 1999 roku.
- Kluczbork
(Kreuzburg, Kluczborek)
- Stacja węzłowa usytuowana na 89,006 km linii Kłodnica -
Kluczbork, 70,122 km linii Kalety - Wrocław Mikołajów, 25,092 km
linii Jełowa - Kluczbork oraz początkowa dla linii Kluczbork -
Poznań położona na wysokości 183m npm.
- Stacja ma: budynek dworca między peronami, magazyn, 4
perony, 2 lokomotywownie, place ładunkowe, rampę boczno-czołową
oraz kilkanaście budynków służbowych.
- Stacja posiada 4 grupy torów:
- - grupa torów A z kierunku Lublińca,
- - grupa torów Południe z kierunku Namysłów i Fosowskie
- - grupa torów Północ z kierunku Kępno
- - grupa torów Wschód.
|