- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
-
- *1 Bocznica do koszar JW 2451
- Kluczbork
(Kreuzburg, Kluczborek)
- Stacja węzłowa usytuowana na 89,006 km linii Kłodnica -
Kluczbork, 70,122 km linii Kalety - Wrocław Mikołajów, 25,092 km
linii Jełowa - Kluczbork oraz początkowa dla linii Kluczbork -
Poznań położona na wysokości 183m npm.
- Stacja ma: budynek dworca między peronami, magazyn, 4
perony, 2 lokomotywownie, place ładunkowe, rampę boczno-czołową
oraz kilkanaście budynków służbowych.
- Stacja posiada 4 grupy torów:
- - grupa torów A z kierunku Lublińca,
- - grupa torów Południe z kierunku Namysłów i Fosowskie
- - grupa torów Północ z kierunku Kępno
- - grupa torów Wschód.
-
- Smardy (...)
- Posterunek odgałęźny usytuowany na 73,919 km
linii Kalety-Wrocław Mikołajów i7,16 km łącznicy 767
Kuniów-Smardy położony na wysokości 178 m npm. Był tam
budynek posterunku. Posterunek zamknięto w 2000 r.
Łącznica ta była obwodnicą towarową stacji Klucznork.
-
- Smardy
(Schmartd)
- Stacja 3 klasy usytuowana na 74,708 km linii
Kalety-Wrocław Mikołajów położona na wysokości 177
m npm.
- Po 1945 roku przystanek z ładownią i posterunek
odstępowy. Posterunek zlikwidowano w 1984 roku po
otwarciu nowego Podg.
- Był tam budynek dworca z magazynem i nastawnią,
wc, 2 perony, rampa boczno-czołowa, waga kolejowa i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze i 1
ładunkowy.
-
- Wołczyn
(Konstadt, Constadt, Konstadt)
- Stacja 2 klasy usytuowana na 82,168 km linii
Kalety-Wrocław Mikołajów położona na wysokości 166
m npm.
- Stacja miała Budynek dworca, magazyn z rampą
boczną, 2 nastawnię Wł i Wł1, 2 perony,
rampę boczno-czołową, plac ładunkowy oraz garaż drezyn
obok nastawni dyspon.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2
główne dodatkowe, 1 odstawczy, 2 ładunkowe i żeberko do
rampy.
- Od stacji odchodziły bocznice do Zakładów
Lniarskich oraz do fabryki drożdży.
-
- Wierzbica Górna
(Polnisch Würbitz, Würbitz, Oberweiden, Wierzbica
Polska)
- Stacja 4 klasy usytuowana na 87,208 km linii
Kalety-Wrocław Mikołajów położona na wysokości 172
m npm.
- Po 1945 roku przystanek z ładownią. Był tam
budynek dworca z magazynem, wc, 2 perony, rampa boczna i
plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze i 1
ładunkowy. Przed stacją od strony zachodniej od linii
odchodziła bocznica do podstacji Trafo. Obecnie
zlikwidowana.
-
- Domaszowice
(Noldau, Domasławice)
- Stacja 3 klasy usytuowana na 94,271 km linii
Kalety-Wrocław Mikołajów położona na wysokości 166
m npm.
- Jest tam budynek dworca, nastawnia Dm,2
perony, magazyn, wc, rampa boczno-czołowa, waga kolejowa
i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1
główny dodatkowy, 1 odstawczy i 2 ładunkowe.
-
- Strzelce
(Strehlitz)
- Posterunek odstępowy usytuowany na 98,101 km
linii Kalety-Wrocław Mikołajów i7,16 km łącznicy 767
Kuniów-Smardy.
- Posterunek zlikwidowano wok. 1947 roku.
-
- Gręboszów
(Grambschütz)
- Stacja 3 klasy usytuowana na 100,469 km linii
Kalety-Wrocław Mikołajów położona na wysokości 170
m npm.
- Po 1945 roku przystanek z ładownią. Był tam
budynek dworca, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze i 1
ładunkowy.
-
-
Namysłów (Namslau)
Stacja 1 klasy usytuowana na 106,465 km linii Kalety - Wrocław
Mikołajów, 59,939 km linii Opole Gł. - Namysłów oraz 0,000 km
linii Namysłów - Kępno (Namysłów - Syców) położona na wysokości
152 m npm.
- Stacja posiada budynek dworca ,wc ,magazyny, lokomotywownię,
budynki techniczne i gospodarcze, 2 nastawnie "Nm" i
"Nm1", wieże wodną, 3 perony, wagę wagonową i wozową,
skrajnik, rampę boczno-czołową i 2 place ładunkowe.
- Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 2
główne dodatkowe, 3 postojowe, 3 towarowe i 3-4 trakcyjnych.
Od stacji odchodziła bocznica do słodowni.
-
- Wilków Namysłowski (Wilkau)
Stacja 4 klasy usytuowana na 111,090 (49,22) km linii Kalety -
Wrocław Mikołajów położona na wysokości 151 m npm. Stacja posiada budynek dworca, wiatę peronową i 2 perony. Oprócz
torów szlakowych stacja miała też tory dodatkowe. Dawniej od
stacji odchodziły 3 bocznice:
do elewatora zbożowego (północno - wschodnia część stacji), do
magazynów oraz spółdzielni rolniczej (północno - zachodni część
stacji). Po 1945 roku wykazywana jako
przystanek.
Bierutów (Bernstadt) Stacja 2 klasy usytuowana na 119,873 (40,44) km linii Kalety -
Wrocław Mikołajów położona na wysokości 147 m npm. Stacja posiada budynek dworca, magazyn, wc, budynki gospodarcze,
rampę boczno-czołową, 2 nastawnie "Br" i "Br1", 2 perony, wagę
wagonową i
plac ładunkowy. Układ torowy to 2 tory główne zasadnicze, 2
główne dodatkowe, 2 ładunkowe i żeberko pod magazyn. Od stacji odchodziła bocznica do cukrowni.
Solniki Wielkie (Groß Zölling, Zölling) Stacja 4 klasy usytuowana na 124,588 (35,71) km linii Kalety -
Wrocław Mikołajów położona na wysokości 165 m npm. Stacja miała budynek dworca, wc, 2 perony i plac ładunkowy.
Stacja miała 2 tory główne zasadnicze, 1 dodatkowy i 1
ładunkowy.
- Po 1945 roku wykazywana jako
przystanek.
Oleśnica
(Öls) Stacja 1 klasy usytuowana na 0,000 km linii Oleśnica –
Chojnice, 148,628 km linii Herby Nowe - Oleśnica i 133,69
(26,63) km linii Kalety - Wrocław Mikołajów
położona na wysokości 154 m npm. Stacja posiadała budynek dworca, budynki techniczne i
warsztatowe, lokomotywownię, 3 nastawnie ("OL", "OL1", "OL2"),
4 perony, 4 place ładunkowe z licznymi magazynami, wieżę wodną,
rampę boczno-czołową, wagę wagonową. Przy stacji jest ZNTK. Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 9 głównych
dodatkowych, 13 rozrządowych, 5 ładunkowych, 9 odstawczych
taboru i składów oraz kilka dodatkowych.
Borowa Oleśnicka
(Bohrau, Borów) Stacja 3 klasy usytuowana na 141,717 (18,60) km linii Kalety -
Wrocław Mikołajów położona na wysokości 133 m npm.
- Stacja posiada budynek
dworca, magazyn, wc, budynek mieszkalny dla pracowników, 2
perony, budynek warsztatowy, plac ładunkowy, wagę wagonową i
nastawnię "BO". Układ torowy to: 2 tory główne
zasadnicze, 1 główny dodatkowy, 1 odstawczy, 2 ładunkowe i
żeberko pod magazyn.
Długołęka (Palice, Sibyllenort, Szczodre) Stacja 2 klasy usytuowana na 147,628 (12,67) km linii Kalety -
Wrocław Mikołajów położona na wysokości 130 m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca, magazyn, wc, 2 perony, 2
nastawnie "Dł", "Dł1", plac ładunkowy, rampę boczną i wagę
wagonową.
- Układ torowy to 2 tory główne
zasadnicze, 1 główny dodatkowy i 3 boczne w tym ładunkowy. Od
stacji odchodzi bocznica do Rail Polska
Wrocław Psie Pole
(Breslau Hundsfeld)
- Stacja węzłowa
3 klasy usytuowana na 153,742 (6,65) km linii Kalety - Wrocław
Mikołajów oraz 0,000 (6,55) km linii Wrocław Psie Pole -
Trzebnica położona na
wysokości 123m npm.
- Stacja
posiada budynek dworca, wc, magazyny, 2 nastawnie "WPP" i
'WPP1", budynki gospodarcze, wieże wodną, 2 perony, rampę
boczną, plac ładunkowy i wagę wagonową. Budynek dworca
powstał na przełomie 1885/1886. W latach 1901 i 1937 powstały na
stacji nastawnie.
- Układ
torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy i 2
ładunkowe. Od stacji odchodziły 2 bocznice (do fabryki "Hydral"
(rozebrana w 2012 roku) i zakładu stolarki budowlanej "Stolbud",
już od kilkunastu lat nieczynna. Stacja odnowiona i
zmodernizowana w 2000 roku.
Wrocław Sołtysowice (Bresl. Schottwitz, Bresl. Burgweide, Wr. Sułkowice)
- Stacja 2 klasy usytuowana na 21,447 (0,00) km
linii Jelcz Miłoszyce - Wrocław Osobowice i 156,609 (3,88) km linii
Kalety Wrocław Mikołajów
- położona na wysokości 118m npm.
- Stacja ma budynek dworca z magazynem,
3 perony, 2 nastawnie "WSł" i "WSł1" (obecnie WSł1
zlikwidowana), rampę boczno-czołową, wagę wagonową i garaż loka lub
drezyny. Układ torowy to 3 tory główne zasadnicze, 2 główne dodatkowe, 6
bocznych. Od stacji odchodzą bocznice do młyna, do cukrowni i do
prywatnych placów ładunkowych.
Wrocław Nadodrze (Breslau Odertor) Stacja 1 klasy usytuowana na 160,536 (0,00) km linii Kalety -
Wrocław Mikołajów położona na wysokości 118 m npm. Pierwszy dworzec Kolei Prawego Brzegu Odry, wybudowany jako
tymczasowy ponieważ był daleko od centrum miasta. Po wybudowaniu
nowego dworca w pobliżu Świebodzkiego, dworzec Nadodrze stał się
stacją przelotową i zaczęto go rozbudowywać.
- Na początku był tam budynek
dworca, peron, czterostanowiskowa parowozownia z obrotnicą,
6-cio torowa wagonownia, 4 tory główne i 2 tory boczne. W kolejnych latach w trakcie
rozbudowy stacji wybudowano warsztaty kolejowe z dwoma
wachlarzowymi parowozowniami, place ładunkowe z magazynami a w
zachodniej części stacji liczne bocznice portu jak i do innych
zakładów w okolicy stacji.
Bocznica 255 (...) Bocznica szlakowa do JW 2451 usytuowana na 162,500 (2,00) km
linii Kalety - Wrocław Mikołajów położona na wysokości 120 m npm.
Wrocław Łąki (...) Posterunek odgałęźny usytuowany na 162,655 (2,10) km linii
Kalety - Wrocław Mikołajów, 2,702 km linii Wrocław Gądów -
Wrocław Popowice WP3 i 0,621 km linii Wrocław Popowice WP -
Wrocław Popowice WP3 położony na wysokości 120 m npm.
Wrocław Mikołajów (Breslau Nikolaitor) Przystanek osobowy następnie Po i Podg usytuowany na 163,640
(3,93) km linii Kalety - Wrocław Mikołajów, 3,702 km linii
Wrocław Gł. - Poznań
- położony na wysokości 119 m
npm.
- Jest tam budynek dworca i 2
perony wyspowe z zadaszeniem i przejściem podziemnym, nastawnia
WP2.
- Układ torowy to 4 tory główne
zasadnicze.
|