D29 - 372 Linia  Bojanowo - Odrzycko
Linia jednotorowa znaczenia miejscowego budowana na koszt państwa w celu połączenia mniejszych miejscowości na trasie z Głogowem oraz linią Wrocław - Poznań.
Linia budowana odcinkami: odcinek Bojanowo - Góra Śl. oddano 14.12.1885 roku, odcinek Góra Śl. - Szlichtyngowa oddano 01.01.1906 roku a odcinek Szlichtyngowa - Odrzycko oddano 01.07.1906 roku. Ruch osobowy zawieszono w latach 1991-92, a towarowy w 2000 roku. Obecnie część linii Odrzycko - Góra Śl. rozebrano a reszta zamknięta.
 Daty otwarcia linii lub odcinków Bojanowo - Góra Śl.  14.12.1885, Góra Śl. - Szlichtyngowa  01.01.1906, Szlichtyngowa - Odrzysko  01.07.1906
     Zmiana ilości torów Jeden
     Elektryfikacja Brak
     Ruch osobowy Bojanowo - Szlichtyngowa do 1991, Szlichtyngowa - Odrzycko do 1992 roku.
     Ruch towarowy Bojanowo - Góra Śl.  czynny, Góra Śl. - Niechlów do 01.07.2000, Niechlów - Odrzycko do 15.12.1992
     Zamknięcie lub likwidacja Odcinek Góra Śl. - Odrzycko rozebrana w maju 2006 roku. Bojanowo - Góra Śląska zamknięta od 12.12.2011 roku.
     Dodatkowe informacje  
Plan linii Profil linii

Nazwy

Km. Wys. Znak Rodzaj Kl.

Data

Gale
ria
Rysunki z lat : *
Obecna Wcześniejsze Do 1947 Po 1947 Otwarcia Zamk./Likw.
Bojanowo Schmückert 0,00 0,000 109 Bj St 2 15.12.1885         2010  
Zaborowice Saborwitz, Waffendorf 5,3 5,350 125   St/Ł 4 14.12.1885       1952    
Borszyn Wielki Heinzebortschen, Nordingen, Boryszyn Polski 8,6 8,575 123   St/Po 4 14.12.1885 L - 07.2005     1988    
Borszyn Mały Kalteborschen, Grandingen, Boryszyn Zimny 10,8 10,852 105   St/Poł 4 14.12.1885 L - 11.2005     1988    
Góra Śląska Guhrau 15,17 15,188 90 Gs St 3 15.09.1916 L - 01.1978     1946    
Sławęcice Górowskie Schlabitz 18,26 18,281 100   St/Poł 4 15.09.1916  L- 05.2006   1945      
Strumienna Galsbach, Giżyniec 20,26 20,274 108   St/po 4 01.10.1906 L - 05.2006   1943      
Naratów Nährten 24,49 24,504 102   St 4 01.10.1906 L - 05.2006     1954    
Niechlów Niechlau, Niechłów 29,47 29,482 82   St 4 01.10.1906 L - 05.2006     1950    
Dryżyna Attendorf 36,04 36,050 96   Po   01.10.1906 L - 05.2006     1947    
Szlichtyngowa Schlichtingsheim 38,43 38,442 80 Sz St 4 01.07.1906 L - 05.2006     1954    
Wilków Głogowski Wilkau, Wolfau, Wilkówek 41,42 41,428 78   St/po 4 01.07.1906 L - 03.2005     1954    
Serby Wschód Lechenberg Ost, Trzęsów Wschodni 46,07 46,079 75   St 4 01.07.1906 L - 02.2005     1947    
Serby Zachód Zerbau, Lerchenberg West, Trzęsów Zachodni 48,86 48,867 73   Po   01.07.1906 L - 03.2005     1947    
Odrzycko Oderstrand 50,02 50,028 73   Podg   01.07.1906 L - 11.2000       2005  
Czcionka pogrubiona - Stacja węzłowa   (St. - stacja, Po - przyst., Poł - przyst. z ładownią, Ł - ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - post. boczn.)
Bojanowo  (Schmückert)
Stacja 2 klasy usytuowana na 75,311 km linii Wrocław Gł. - Poznań, i 0,000 km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 109 m npm.
Stacja położona po polskiej stronie miała budynek dworca, magazyn, wc, budynki służbowe i gospodarcze, lokomotywownię, wieżę wodną, 2 nastawnie "Bj" i "Bj1", 2 perony, rampę boczno-czołową i wagę wagonową.
Układ torowy to: 3 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy, 5 bocznych w tym ładunkowy. Od stacji odchodzi bocznica do placu magazynowego GS oraz odcinka sieciowego.
 
Zaborowice  (Saborwitz, Waffendorf)
Stacja 4 klasy usytuowana na 5,350 (5,3) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 125 m npm.
Do 1945 roku stacja graniczna po stronie niemieckiej.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, wc, budynek gospodarczy, peron, plac ładunkowy i rampę boczno-czołową.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako ładownia.
 
Borszyn Wielki  (Heinzebortschen, Nordingen, Boryszyn Polski)
Stacja ajencyjna 4 klasy usytuowana na 8,575 (8,6) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 123 m npm.
Stacja miała budynek dworca, wc, peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.
 
Borszyn Mały  (Kalteborschen, Grandingen, Boryszyn Zimny)
Stacja ajencyjna 4 klasy usytuowana na 10,852 (10,8) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 105 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, wc, peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.
 
Góra Śląska  (Guhrau)
Stacja 3 klasy usytuowana na 15,188 (15,17)  km linii Bojanowo - Odrzycko  i 37,800 (22,6) km linii Krzelów - Leszno MD. położona na wysokości 90 m npm.
Stacja kolei państwowej oraz Mały Dworzec linii Krzelów - Leszno.
Stacja kolei państwowych miała budynek dworca z magazynem, wc, 2 perony, czterostanowiskowa parowozownia wachlarzowa z obrotnicą, wieżę wodną, rampę boczno-czołową, plac ładunkowy, 2 nastawnie "GS1" i "GS2" i wagę wagonową. Układ torowy to tor główny zasadniczy, główny dodatkowy,
7 bocznych w tym ładunkowe. Od stacji odchodziły bocznice do młyna i cukrowni.
Mały Dworzec posiadał budynek dworca, wc, dwustanowiskową lokomotywownię, 2 perony i rampę boczno-czołową.
Układ torowy to tor główny zasadniczy, główny dodatkowy, 2 odstawcze, 3 trakcyjne i 1 do rampy. Od dworca odchodziła bocznica surowców wtórnych.
 
Sławęcice Górowskie  (Schlabitz)
Stacja ajencyjna 4 klasy  usytuowana na 18,281 (18,26) km linii Bojanowo - Odrzycko i 40,800 km linii  Krzelów - Leszno połażona na wysokości 100 m npm.
Stacja kolei państwowych miała budynek dworca z magazynem, wc, plac ładunkowy i peron.
Układ torowy to tor główny zasadniczy i ładunkowy.
Mały Dworzec miał budynek dworca i  peron. Układ torowy to tor główny zasadniczy i boczny.
 
Strumienna  (Galsbach, Giżyniec)
Stacja ajencyjna 4 klasy usytuowana na 20,274 (20,26) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 108 m npm.
Stacja miała budynek dworca, wc, peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.
 
Naratów  (Nährten)
Stacja  4 klasy usytuowana na 24,504 (24,49) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 102 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, wc, 2 perony, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy,4 boczne w tym  3 ładunkowe.
 
Niechlów  (Niechlau, Niechłów)
Stacja  4 klasy usytuowana na 29,482 (29,47) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 82 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, wc, 2 perony, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy,1 odstawczy i 1 ładunkowy. Od stacji odchodzi bocznica do Krochmalni.

Dryżyna
 (Attendorf)
Przystanek usytuowany na 36,050 (36,04) km linii Bojanowo - Odrzycko położony na wysokości 96 m npm.
Była tam wiata i peron.
 
Szlichtyngowa  (Schlichtingsheim)
Stacja  4 klasy usytuowana na 38,442 (38,43) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 80 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem i nastawnią "Sz", nastawnię wykon."Sz1", wc, 2 perony, budynek mieszkalny dla pracowników , budynek gospodarczy, rampę boczno-czołową, wagę wagonową i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy,1 odstawczy i 1 ładunkowy.
 
Wilków Głogowski  (Wilkau, Wolfau, Wilkówek)
Stacja ajencyjna 4 klasy usytuowana na 41,428 (41,42) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 78 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, wc, peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.

Serby Wschód
 (Lechenberg Ost, Trzęsów Wschodni)
Stacja 4 klasy usytuowana na 46,079 (46,07) km linii Bojanowo - Odrzycko położona na wysokości 75 m npm.
Stacja miała budynek dworca z magazynem, wc, budynek mieszkalny dla pracowników, budynki gospodarcze, 2 perony i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny dodatkowy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.
 
Serby Zachód  (Zerbau, Lerchenberg West, Trzęsów Zachodni)
Przystanek usytuowany na 48,867 (48,86) km linii Bojanowo - Odrzycko położony na wysokości 73 m npm.
Był  tam budynek dworca i peron.
 
Odrzycko  (Oderstrand)
Podg usytuowany na 278,900 (44,30) km linii Łódź Kaliska - Tuplice, 50,028 (50,02) km linii Bojanowo - Odrzycko połażony na wysokości 73 m npm.
Podg miał budynek nastawni. Uruchomiony 01.07.1906 roku, zamknięty 26.12.1996, a zlikwidowany 11.11.2000 roku.