- Czcionka pogrubiona - Stacja węzłowa
(St. - stacja, Po - przyst., Poł - przyst. z
ładownią, Ł - ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe -
post. odst., Pb - post. boczn.)
*1
Prawdopodobnie pierwotny układ Małego Dworca był w okolicach obecnej
bocznicy CPN
*2 Była tam bocznica do cegielni zlikwidowana około
1970 roku.
*3 Bocznica
zakładów chemicznych.
- Więcej o historii linii można przeczytać
tutaj:
- Przemysław Dominas
Prywatna kolej Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok ŚK 10/2011
- Michał Jerczyński
Linia Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok pod zarządem PKP ŚK 10/2011
- Kamieniec
Ząbkowicki
– Mały Dworzec
(Kamenz )
- Stacja początkowa linii
Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok oddana
03.11.1900 roku położony na wysokości 263 m npm.
- Stacja posiadała: budynek dworca,
magazyny, wc, peron i budynki pracowników. Układ torowy to tor
główny i oblotowy oraz odgałęzienie do bocznicy żwirowni (b.622) i
do stacji państwowej. Po modernizacji stacji Kamieniec Ząbkowicki w
1917 roku linię wprowadzono na stację do peronu 4-go. Była tam
obrotnica i tory od obsługi przewozów towarowych. Dotychczasowe
tory Małego Dworca przekształcono w bocznicę CPN i bocznicę żwirowni
którą to zlikwidowano w latach 50-tych.
-
- Byczeń
Cegielnia
- Bocznica szlakowa położona na 2,2
km linii Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok. Data budowy ok. 1901
roku.
- Bocznicę zlikwidowano w latach
60-tych.
-
- Byczeń
(Baitzen)
- Przystanek z ładownią wybudowany
03.11.1900 roku położony na 3,252
km linii Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok na wysokości 283 m npm.
Przystanek posiadał budynek dworca, wc, przepompownię, peron plac
ładunkowy i żuraw do nawadniania parowozów. Układ torowy to: tor
główny zasadniczy i boczny ładunkowy. Tor ładunkowy zlikwidowano w
latach 70-tych.
-
- Sosnowa Śl.
(Walmsdorf, Rogowska)
- Stacja wybudowana
03.11.1900 roku położona na 6,291
km linii Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok na wysokości 280 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca, wc, peron, waga wozowa i plac
ładunkowy.
- Układ torowy to tor główny i
boczny ładunkowy. Ten ostatni zlikwidowany w latach 50-tych.
-
- Płonica Śl.
(Dörndorf)
- Stacja
wybudowana
03.11.1900 roku położona na 9,151
km linii Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok na wysokości 298 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca, wc i peron. Układ torowy to tor
główny i boczny ładunkowy. Ten ostatni zlikwidowany w latach
50-tych.
-
- Złoty Stok
b. 617
- Bocznica szlakowa zakładów
chemicznych położona na 11,2 km linii Kamieniec Ząbkowicki – Złoty
Stok.
- Data budowy ok. 1912 roku.
-
- Złoty Stok
(Reichenstein,
Rychłowiec)
- Stacja końcowa wybudowana
03.11.1900 roku położona na
11,774km linii Kamieniec Ząbkowicki
– Złoty Stok na wysokości 324 m npm. Stacja posiadała: budynek
dworca, magazyn, wc, peron, dwustanowiskową parowozownię, rampę
boczno-czołową, rampę boczną do załadunku wapna, plac ładunkowy,
dźwig, wagę wagonową i skrajnik.
- Układ torowy to: tor główny
zasadniczy, główny dodatkowy i 5 bocznych w tym ładunkowe.
- W latach 70-90 rozebrano kilka
torów a po wstrzymaniu ruchu osobowego stację przemianowano na
ładownię.
|