- Linia ta miała zapewnić obsługę gospodarstw rolnych
specjalizujących się w hodowli buraków cukrowych oraz
okolicznych kamieniołomów (2 obok stacji Muchowiec, 1 w
Jegłowej, 1 Strużyna, 1 Przeworno). Linię jednotorową
znaczenia lokalnego o długości 27 km. oddano 15.12.1891
roku.
Na trasie linii usytuowanych było 6 stacji (Grodków,
Gałązczyce, Przeworno, Jegłowa, Muchowiec, Głęboka Śl.), 3
przystanki z ładowniami ( Wójtowice, Rożnów, Krzywina), i
prywatna bocznica w Wyszonowicach.
Daty otwarcia linii lub odcinków: 15.12.1891
Zmiana ilości torów: Jeden
Elektryfikacja: Brak
Ruch osobowy: Głęboka Śl. - Przeworno do 28. 05.1989,
Przeworno - Grodków Śl. do 20.08.1987.
Ruch towarowy: Głęboka Śl. - Przeworno do 01.01.2000,
Przeworno - Grodków Śl. do20. 08.1987.
Zamknięcie lub likwidacja: 6.11.2002 decyzja o likwidacji
linii, 28.02.2006 początek rozbiórki linii odcinka Grodków
Śl. - Przeworno.
Dodatkowe informacje:
|
- Elementy czynne,
zamknięte,
zlikwidowane.
- St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna
(towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka,
- Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb -
post. boczn.
- *1
Prywatna bocznica fabryki szamotu.
-
- Grodków Śl. (Grottkau, Grodków)
- Stacja 2 klasy usytuowana
na 0,00 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl. i 26,677 km linii
Brzeg - Nysa położona na wysokości
174 m npm.
- Stacja posiadała budynek
dworca, magazyn, wc, budynki gospodarcze, 2 nastawnie, 2 perony
(przed 1945 rokiem 3), 2 place ładunkowe i żuraw wodny. Układ torowy to: 2 tory
główne zasadnicze, 2
główne dodatkowe, 9 bocznych (w tym 7 ładunkowych). Od stacji odchodziły bocznice
do zakładów metalowych i przetwórni pasz. Po likwidacji linii do
Głębokiej Śl. stację zdegradowano do przystanku z ładownią.
-
- Wójtowice (Voigtsdorf, Wójtów)
- Przystanek z ładownią
usytuowany na 5,491 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl. położony na wysokości
190 m npm.
- Był tam budynek
dworca, wc, peron i drogę ładunkową. Układ torowy to: tor główny
zasadniczy i ładunkowy zakończony prawdopodobnie kozłem
oporowym. Po 1945 roku
wykazywana jako przystanek. W latach 80-tych toru ładunkowego
już podobno nie było.
-
- Gałązczyce (Giersdorf, Gorzejów)
- Stacja 4 klasy usytuowana
na 8,478 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl. położona na wysokości
194 m npm.
- Stacja miała budynek dworca,
wc, budynek gospodarczy, 1 lub 2 perony, plac ładunkowy i
rampę boczno-czołową.
- Układ torowy to: tor główny
zasadniczy, główny dodatkowy i ładunkowy. Po 1945 roku wykazywana jako
przystanek.
-
- Rożnów (Oberrosen, Rożnów Górny)
- Przystanek z ładownią
usytuowany na 11,502 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl. położony na wysokości
185 m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, peron i plac ładunkowy. Układ torowy to: tor główny
zasadniczy i ładunkowy. Od stacji odchodziła bocznica
prawdopodobnie do młyna. Po 1945 roku wykazywana jako
przystanek.
-
- Przeworno (Prieborn)
- Stacja
ajencyjna 3 klasy usytuowana na 32,119 (0,00) km. linii Otmuchów – Przeworno i 15,261 km
linii Grodków Śl. - Głęboka Śl.
- położona na wysokości 180 m npm.
Stacja posiadała budynek
dworca z magazynem i nastawnią "Pw", wc, nastawnię "Pw1", budynek gospodarczy, 3 perony, wieże wodną, wagę
wozową, wagę wagonową, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy. Układ torowy to: 2 tory główne
zasadnicze, 1 główny dodatkowy, 2 boczne, 1 ładunkowy.
-
- Krzywina (Krummendorf, Dzierzkowice)
- Przystanek
usytuowany na 17,531 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl. położony na wysokości 180 m npm.
- Przystanek miał budynek
dworca, wc i peron. Po 1945 roku była tylko wiata peronowa.
-
- Jegłowa (Ruppersdorf, Riegersdorf, Rudgierzów)
- Stacja 4 klasy usytuowana
na 19,222 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl. położona na wysokości
171 m npm.
- Stacja miała budynek dworca z
magazynem, wc, budynek gospodarczy, peron, wagę wagonową,
bocznicę boczno-czołową i plac ładunkowy.
- Układ torowy to: tor główny
zasadniczy, główny dodatkowy, odstawczy i ładunkowy.
-
- Muchowiec
(Mückendorf, Moków)
- Przystanek z ładownią
usytuowany na 23,551 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl. położony na wysokości
167 m npm.
- Był tam budynek dworca, wc, peron. Torów dodatkowych prawdopodobnie nie było.
Po 1945 roku wykazywana jako przystanek.
-
- Wyszonowice (Ruppersdorf)
- Bocznica
do kopalni koalinu usytuowana na 25,50 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl.
-
- Głęboka Śl. (Glambach, Głębokie Śl.)
- Stacja 4 klasy usytuowana
na 26,791 km. linii Grodków Śl. - Głęboka Śl. i 26,997 km linii Brzeg - Łagiewniki
Dzierżoniowskie
- położona na wysokości
160 m npm. Stacja miała budynek dworca,
wc, budynek gospodarczy, 2 perony, rampę boczno-czołową, plac
ładunkowy i wagę wagonową. Układ torowy to: 2 tory
główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy, odstawczy i ładunkowy.
|