D29 - 316 | Linia Złotoryja - Rokitki |
|
|
Daty otwarcia linii lub odcinków | Złotoryja – Chojnów 15.09.1906, Chojnów – Rokitki 01.12.1906 |
Zmiana ilości torów | Jeden |
Elektryfikacja | Brak |
Ruch osobowy | Złotoryja – Chojnów do 08.02.1991, Chojnów – Rokitki do 12.12.2002 |
Ruch towarowy | Złotoryja – Budziwojów do 01.01. 2001, Budziwojów – Chojnów do 01.01.1996, Chojnów – Rokitki 12.12.2002 |
Zamknięcie lub likwidacja | Skreślenie z ewidencji: Złotoryja - Chojnów 03.07.2002, Chojnów - Rokitki 01.01.2006 |
Plan linii | Profil linii |
Nazwy |
Kilometraż | Wys. | Znak | Rodzaj | Kl. |
Data |
|
Rysunki z lat : | * | |||||
Obecna | Wcześniejsze | Do 1947 | Po 1947 | Otwarcia | Zamk./Likw. | |||||||||
Złotoryja | Goldberg, Złotoria | 0,00 | 0,000 | 189 | Zł | St | 2 | 15.10.1884 |
![]() |
1932 | 1956 | 1994 | ||
Nowa Wieś Złotoryjska | Neudorf | 4,06 | 4,064 | 213 | Poł | 15.10.1884 | Z - 1991 |
![]() |
1951 | 1984 | ||||
Zagrodno | Adelsdorf, Przybyłowice | 8,09 | 8,076 | 205 | St | 4 | 15.10.1884 | Z - 1991 |
![]() |
1963 | 1997 | |||
Brochocin | Brockendorf, Mrokocin | 12,82 | 12,918 | 193 | St/Poł | 3 | 15.10.1884 | Z - 1991 | 1951 | 1994 | ||||
Budziwojów | Baudmannsdorf, Rudziejowice | 15,31 | 15,319 | 185 | St/Poł/Ł | 4 | 15.10.1884 | Z - ok. 1960 | 1951 | |||||
Bocznica 416 | 19,87 | 19,87 | Bsz | 15.10.1884 | L - | *1 | ||||||||
Chojnów | Haynau, Gajewicko | 21,34 | 21,343 | 150 | Ch | St | 2 | 01.10.1845 |
![]() |
1987 | 2008 | |||
Biała Złotoryjska | Bielau, Bieła | 24,15 | 24,153 | 146 | Poł | 01.12.1906 | Z - 06.2001 | 1951 | ||||||
Zamienice | Samitz | 26,85 | 26,852 | 138 | Poł/po | 01.12.1906 | Z - 06.2001 | 1936 | 1976 | |||||
Rokitki | Reisicht, Zakrzew nad Czarną Wodą | 29,34 | 29,338 | 142 | Rk | St | 2 | 15.05.1875 |
![]() |
1959 | 2000 | |||
Czcionka pogrubiona - Stacja węzłowa
(St.
- stacja, Po - przyst., Poł - przyst. z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - post. boczn.)
*1 Bocznica
dawnej papierni
Złotoryja
(Goldberg, Złotoria)
Nowa Wieś Złotoryjska
(Neudorf)
Przystanek z ładownią usytuowany na
4,064 km linii Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 213 m
npm.
Był tam budynek dworca, wc,
peron, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny
zasadniczy i boczny ładunkowy.
Zagrodno (Adelsdorf,
Przybyłowice)
Stacja
4 kl.
usytuowana na 8,076 km linii
Złotoryja - Rokitki położona na wysokości 205 m npm.
Był tam budynek dworca z magazynem
i nastawnią, wc, 2 perony, zabudowania gospodarcze, wieża wodna
z żurawiem, rampa boczno-czoława i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny
zasadniczy, główny dodatkowy, 3 boczne w tym ładunkowy.
W latach 9 -tych zlikwidowano tor główny dodatkowy i boczny nr.
5.
Brochocin
(Brockendorf, Mrokocin)
Stacja 4 kl.
usytuowana na 12,918 km linii
Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 193 m npm.
Był tam budynek dworca, magazyn, wc,
peron, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny
zasadniczy i boczny ładunkowy. Po 1945 roku przystanek z
ładownią.
W następnych latach zlikwidowano
tor ładunkowy i pozostał tylko przystanek.
Budziwojów
(Baudmannsdorf,
Rudziejowice)
Stacja 4 kl.
usytuowana na 15,319 km linii
Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 185 m npm.
Był tam budynek dworca, wc,
peron, rampa boczno-czołowa i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny
zasadniczy i boczny ładunkowy. Po 1945 roku przystanek z
ładownią.
Od 1997 roku po zawieszeniu
przewozów osobowych przekształcony w ładownię. Bocznica 416
Bocznica szlakowa fabryki papieru
"Chojnów" usytuowana na 19,87 km linii Złotoryja - Rokitki.
Chojnów
(Haynau,
Gajewicko)
Stacja 2 kl. oddana
01.10.1845 roku usytuowana na 8,991 km linii Miłkowice - Jasień i
21,343 km linii Złotoryja - Rokitki
położona na wysokości 150 m npm.
Stacja posiada: budynek dworca,
magazyn towarowy, wc, zabudowania gospodarcze, 2 nastawnie Ch
i Ch1, 2 perony z przejściem podziemnym, rampę
boczno-czołową, rampę boczną, wagę wozową i plac
ładunkowy.
Układ torowy to: 4 tory główne
zasadnicze, 3 główne dodatkowe, 10 bocznych w tym ładunkowe. Od
stacji odchodziła bocznica do słodowni i cukrowni.
W latach 2008-9 stację
zmodernizowano. Przebudowano perony i tory główne. Zlikwidowano
jedną nastawnię i kilka torów bocznych oraz bocznice.
Odcięto też od stacji tory szlakowe
linii do Złotoryi i Rokitek.
Biała Złotoryjska
(Bielau,
Bieła)
Przystanek z ładownią usytuowany na
24,153 km linii Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 146 m
npm.
Był tam budynek dworca z
magazynem i rampą, wc, peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny
zasadniczy i 3 boczne w tym ładunkowy. Od stacji
odchodziła bocznica do cegielni.
Zamienice
(Samitz
)
Przystanek z ładownią usytuowany na
26,852 km linii Złotoryja - Rokitki położony na wysokości 138 m
npm.
Był tam budynek dworca, wc,
peron i plac ładunkowy.
Układ torowy to: tor główny
zasadniczy i boczny ładunkowy. Po 1945 tor
ładunkowy zlikwidowano.
Rokitki (Reisicht,
Zakrzew nad Czarną Wodą)
Stacja 2 kl.
oddana
15.05.1875
roku i usytuowana na 88,892 km linii Wrocław –
Guben i 29,338 km
linii Złotoryja - Rokitki położona na
wysokości 142 m npm.
Stacja posiada: budynek dworca,
magazyn towarowy, lokomotywownię ( w ruinie), wieżę wodną z
żurawiami, 3 perony z przejściem podziemnym, budynek pompowni,
magazyn i kancelarie DZ, zabudowania gospodarcze, 2
nastawnie Rk i Rk1, rampę boczno-czołową,
plac ładunkowy, wagę wagonową. Stacja posiada semafory
kształtowe.
Układ torowy to: 3 tory główne
zasadnicze, 3 główne dodatkowe, 6 -10 bocznych w tym ładunkowe. |