-
Czcionka pogrubiona - Stacja węzłowa
(St. - stacja, Po - przyst., Poł - przyst. z ładownią, Ł -
ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - post. boczn.)
- *1
W latach 50-tych była tam mijanka.
- *2
Była tam ładownia
- Oleśnica
(Öls)
- Stacja 1 klasy usytuowana na 0,000 km linii Oleśnica
– Chojnice, 148,628 km linii Herby Nowe - Oleśnica i 133,69 km linii
Kalety - Wrocław Mikołajów
- położona na wysokości 154 m npm.
- Stacja posiadała budynek dworca, budynki techniczne i
warsztatowe, lokomotywownię, 3 nastawnie ("OL", "OL1", "OL2"),
- 4 perony, 4 place ładunkowe z licznymi magazynami,
wieżę wodną, rampę boczno-czołową, wagę wagonową. Przy stacji jest ZNTK.
- Układ torowy to: 4 tory główne zasadnicze, 9 głównych
dodatkowych, 13 rozrządowych, 5 ładunkowych, 9 odstawczych taboru i
składów oraz kilka dodatkowych.
-
- Oleśnica
Rataje
(...)
- Przystanek osobowy uruchomiony po 1945 roku
usytuowany na 2,541 km linii Oleśnica – Chojnice położony na wysokości
152 m npm.
- Są tam 2 perony.
-
- Dąbrowa
Oleśnicka
(Dammer)
Przystanek osobowy i Podg usytuowany na 4,397
km linii Oleśnica – Chojnice i 2,641 km łącznika Łukanów - Dąbrowa
Oleśnicka położony na wysokości 157 m npm.
Jest tam budynek dworca, nastawnia "DO" i 2
perony.
Dobroszyce
(Juliusburg,
Dobroszce)
Stacja 3 klasy usytuowana na 8,841 km linii Oleśnica
– Chojnice położona na wysokości 170 m npm.
Stacja posiada budynek dworca z magazynem, wc,
budynek gospodarczy, nastawnię "Db", 2 perony, rampę
boczno-czołową, plac ładunkowy z 2 wagami wozowymi i wagę wagonową 30T.
Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny
dodatkowy, 1 ładunkowy. Od stacji odchodzi bocznica do zakładów
drzewnych.
Nikodemów
(...)
Mijanka usytuowana na 12,84 km linii Oleśnica –
Chojnice położona na wysokości 174 m npm.
Wybudowana w latach 50-tych, w późniejszych latach
zlikwidowana.
Grabowno
Wielkie
(Großgraben)
Stacja 3 klasy usytuowana na 17,644 km linii
Oleśnica – Chojnice i 53,552 km linii Ostrów Wlkp. - Grabowno Wlk. położona na wysokości 190 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem i rampą,
2 nastawnie "GW" i "GW", wc, budynki mieszkalne dla
pracowników, gospodarcze, warsztatowe i techniczne. Lokomotywownię,
wieżę wodną, 2 perony, rampę boczno-czołową, plac ładunkowy z wagą
wozową i wagę wagonową do 40T.
Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 4 główne
dodatkowe i 2 ładunkowe. Dodatkowo 2 tory bocznicy MEL.
Od stacji odchodzi bocznica do bazy CPN, oraz druga
do betoniarni.
Bukowice
Trzebnickie
(Frauenwaldau)
Stacja 3 klasy usytuowana na 24,593 km linii
Oleśnica – Chojnice położona na wysokości 143m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem i
nastawnią "BT", 2 nastawnie wykonawcze, wc, 2 perony rampę
boczno-czołową i plac ładunkowy z dźwigiem i wagą wagonową.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, 2 główne
dodatkowe, 3 ładunkowe i odstawcze.
W 2007 roku zdegradowana do przystanku.
Krośnice
(Kraschnitz)
Stacja 3 klasy usytuowana na 32,812 km linii
Oleśnica – Chojnice położona na wysokości 128 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem i
nastawnią "Kr", wc, budynek gospodarczy, 2 perony, rampę
boczno-czołową, plac ładunkowy z wagą wozową, wagę wagonową i skrajnik.
Obecnie stacja posiada sygnalizację świetlną.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, główny
dodatkowi i ładunkowy.
Wierzchowice
(Hochweiler,
Czeszów)
Przystanek osobowy z ładownią usytuowany na 36,808 km
linii Oleśnica – Chojnice położony na wysokości 136 m npm.
Przystanek posiadał budynek dworca z magazynem, wc,
budynek gospodarczy, 1 peron, plac ładunkowy i rampę boczno-czołową.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i ładunkowy. W
2005 roku zdegradowana do przystanku.
Milicz
(Militsch)
Stacja 3 klasy usytuowana na 41,887 km linii
Oleśnica – Chojnice położona na wysokości 115 m npm.
Stacja posiada budynek dworca z nastawnią "Mi",
nastawnię wykonawczą "Mi1"(zlikwidowana), magazyn, 3 perony, wc,
budynek gospodarczy i mieszkalne dla pracowników.
Na stacji była lokomotywownia i wieża wodna. Stacja
ma także plac ładunkowy, wagę wagonową i rampę boczno-czołową.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, 2 główne
dodatkowe, 2 odstawcze i 2 ładunkowe. Od stacji odchodzi bocznica do
Zakł. Mat. Budowlanych oraz druga zlikwidowana do tartaku.
Rakoniewice
Milickie
(Rackersdorf)
Przystanek osobowy usytuowany na 50,311 km linii
Oleśnica – Chojnice położony na wysokości 140 m npm.
Jest tam peron i wiata peronowa. Dawniej był tam
tor dodatkowy.
Cieszków
(Freyhan)
Stacja 4 klasy usytuowana na 54,706 km linii
Oleśnica – Chojnice położona na wysokości 132 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem i
nastawnią, wc, budynki mieszkalne dla pracowników i gospodarcze, rampę
boczno-czołową,
drogę ładunkową i wagę wagonową do 40T.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy i 2 tory
dodatkowe - w tym ładunkowy.
W latach 80-tych tory dodatkowe wycięto a stację
zdegradowano do przystanku.
Zduny (Treustädt)
Stacja usytuowana na 56,606 km linii
Oleśnica – Chojnice położona na wysokości 137 m npm.
Do 1939 roku polska stacja graniczna z Niemcami.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem, wc. magazyn towarowy,
budynki mieszkalne i gospodarcze, 2 nastawnie "Zd" i "Zd1",
2 perony, plac ładunkowy i rampę boczno-czołową.
Układ torowy to: tor główny zasadniczy, 3 główne
dodatkowe, 2 ładunkowe i 2 odstawcze. Od stacji odchodzi bocznica do
cukrowni. Posiada ona 3 tory zdawczo-odbiorcze a wagą wagonową na 2
torach.
Konarzew (Hahnau)
Ładownia usytuowana na 60,9 km linii Oleśnica –
Chojnice położona na wysokości 132 m npm.
Zlikwidowana przed 1945 rokiem.
Krotoszyn
(Krotoschin)
Stacja usytuowana na 63,959 km linii
Oleśnica – Chojnice położona na wysokości 130 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca, magazyn, wc, wieżę
wodną parowozownię, budynki warsztatowe. 2 nastawnie "Kr" i
"Kr1", 2 perony, dużą rampę boczno-czołową i plac ładunkowy.
Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 4 główne
dodatkowe, 15 bocznych w tym ładunkowe, postojowe dla składów i
odstawcze.
|