D29 - 276     Linia  Wrocław Gł. - Międzylesie
Linia kolejowa miała połączyć Wrocław z Wiedniem i Pragą. Prace budowlane trwały 5 lat. Na trasie musiano wykuć tunel o dł. 360 m tuż przy stacji Długopole Zdrój. Stacja graniczna Międzylesie stała się ważnym przejściem granicznym między Prusami a Austrią.
Daty otwarcia linii lub odcinków:
- Wrocław Gł. - Strzelin 01.10.1871
- Strzelin - Ziębice 01.09.1872
- Ziębice - Bardo Śl. 08.06.1873
- Bardo Śl. - Kłodzko Gł. 21.09.1874
- Kłodzko Gł. - Bystrzyca Kł. 01.08.1875
- Bystrzyca Kł. - Międzylesie 05.09.1875
- Międzylesie - Lichkov  15.10.1875
Zmiana ilości torów: Wrocław - Strzelin 2, Strzelin - Ziębice 2 (od 1945 - 1), Ziębice - Kamieniec Ząbk. 1, Kamieniec Ząbk. - Kłodzko 2, Kłodzko Krosnowice Kł. 2, Krosnowice Kł. - Międzylesie 1
Elektryfikacja:
- Wrocław - Kamieniec Ząbkowicki 16.01.1991
- Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko 17.06.1991
- Kłodzko - Międzylesie 26.05.1994
Ruch osobowy: Czynny
Ruch towarowy: Czynny
Zamknięcie lub likwidacja:
Dodatkowe informacje: W latach 2006 - 07 linia zmodernizowana.
Plan odcinka Wrocław - Kamieniec Z.       Plan odcinka Kamieniec Z. - Międzylesie  Profil wysokościowy

Nazwy

Kilometraż Wys. Znak Rodzaj Kl.

Data

Gale
ria
Rysunki z lat : *
Obecna Wcześniejsze Do 1949 Po 1949 Otwarcia Zamk./Likw.
Wrocław Gł. Breslau Hauptbahnhof 0,00 0,000 123 WG St 1 29.10.1856   1880 1984 2016  
Lamowice Brockau 5,62 5,557 121 Lm Podg   Przed 1875 Z - ok. 2005     2006 *1
Iwiny     6,266     Po   2019            
Smardzów Wrocł. Schönborn, Żerniki Wrocławskie 8,95 9,032 131 Sm St 3 01.10.1871     1995    
Żórawina Rothbach, Żórawin 14,31 14,374 129 Żw St 3 01.10.1871     1982 2009  
Węgry Wangern 20,76 20,825 140   St/Poł/Po 3 01.10.1871     1967 2009  
Boreczek Wäldchen 26,07 26,122 152 Br St 3 01.10.1871   1947   2023  
Warkocz Friedfelde 31,96 31,998 152   St/Po 3 01.10.1871       2009  
Strzelin Strehlen, Strzelno 36,94 36,987 167 Sl St 2 01.10.1871   1912 1996    
Bocznica 601   38,61 38,640 198   Bsz   01.10.1871         *2
Biały Kościół Steinkirche, Strzeżawin 43,78 43,830 180 BK St/Po,m 3 01.09.1872     1974 2007  
Henryków Heinrichau 51,20 51,256 190 Hr St 3 01.09.1872     1978 2009  
Ziębice Münsterberg, Ziembice 57,51 57,565 206 Zb St 2 01.09.1872     1965 2009  
Służejów Schlause 62,90 62,95     Pe   08.06.1873 L - ok. 1945          
Starczów Alt Altmannsdorf, Służejów 66,72 66,809 295 Sw St/Po,m 4 08.06.1873       2009  
Kamieniec Ząbkowicki Kamenz, Kamienice nad Ochlą 71,82 71,886 260 KZ St 1 08.06.1873   1930 1994 2017  
Bocznica 622   - 75,471 266   Bsz   Po 1945 L - ok. 2000         *3
Suszka Dürr Hartha, Suchy Bór koło Kamieńca 77,29 77,302 269   Po   08.06.1873       2007  
Bardo Przyłęk Wertha Frankenberg, Barda Przyłąk 82,46 82,544 257 BP St 3 08.06.1873       2023  
Bardo Śląskie Wartha Stadt, Barda Śląska 84,36 84,439 268   Po   08.06.1873       2007  
Morysów Neißtal 88,23 88,309     Pe   08.06.1873 L - ok. 1945          
Ławica Labitsch, Neissenfels, Łowicz Niski 90,32 90,400 302   Po   01.10.1905       2007  
Kłodzko Gł. Glatz Hauptbahnhof 93,39 93,481 287 KG St 1 21.09.1874   1944 1971 2009 *4
Bocznica WPHO nr.602   93,56 93,650 287   Bsz   Przed 1926         *5
Kłodzko Miasto Glatz Stadt 95,14 95,216 292   St/Po/St 4 01.11.1874   1903 2009 2023  
Kłodzko Nowe Glatz Neuland 97,38 97,573 292 KN Podg   15.12.1890     1993    
Krosnowice Kł. Nieder Regensdorf, Krosnowice 100,30 100,362 306 KK St/po 4 21.09.1874     1928 1995    
Krosnowice Górne Rengersdorf 101,89 101,341 312 KG St/sth 3 15.12.1876 L- 11.2005     1987    
Gorzanów Grafenort 104,69 104,760 316 Gn St 3 01.12.1887     1930   2009  
Zabłocie Krotenpfuhl 107,55 107,62     Pe   01.08.1875 L - ok. 1945          
Bystrzyca Kł. Habelschwerdt Stadt 111,26 111,336 348   Po   01.05.1898     1930 1995    
Bystrzyca Kł. Przedm.  Habelschwerdt 112,71 112,788 350 BKP St 3 01.07.1875     1933 1989    
Długopole Zdr. Langenau Bad, Łęgów 118,26 118,343 397   Po   01.06.1882     1925 1995    
Domaszków Ebersdorf, Domaszkowice 121,67 121,756 401 Dm St 3 12.1881     1925   2009  
Roztoki Bystrzyckie Schönfeld, Żyrnikowice 124,62 124,705 423   Po   01.10.1904       1999    
Międzylesie Mittelwalde 129,85 129,950 467 Ml St 2 05.09.1875     1926   2009  
Boboszów Bobischau 135,77 135,870   Db

Pe

  15.10.1875 L - ok. 1945          
Granica Państwa 136,064  
Lichkov Lichtenau 119,37 138,307 535  

St

2         2006 2015  
Elementy czynne, zamknięte, zlikwidowane.   
St. - stacja, Sth - St. handlowa, StT. - St. Techniczna (towarowa), Po - przystanek, Poł - przystanek z ładownią, Ł - ładownia, m - mijanka, Podg - post. odgał., Pe - post. odst., Pb - post. boczn.
 
*1   Podg zdalnie sterowany.
*2   Bocznica Cukrowni Strzelin
*3   Bocznica żwirowni zlikwidowana
*4   Pierwsza stacja Kłodzko Gł. wg planów z 1873 roku.
*5   Bocznica - skład węgla
 
Więcej o historii linii można przeczytać tutaj:
Wojciech Michalski 130 lat przejścia Międzylesie-Lichkov  "Turysta Dolnośląski" 10/2005
Przemysław Dominas  "Powstanie i rozwój kolei na Ziemi Kłodzkiej w latach 1854-1914"
 
Wrocław Gł.  (Breslau Hauptbahnhof)
Najważniejszy węzeł kolejowy Dolnego Śląska (Prowincji Śląskiej) wybudowany w latach 1855-1857 usytuowany na 181,041 km linii Bytom - Wrocław oraz początkowy dla linii Wrocław - Poznań, Wrocław - Szczecin, Wrocław - Międzylesie, Wrocław - Jedlina Zdr. położony na wysokości 123m npm. Początkowo zwany Centralnym lub Górnośląskim dworzec obsługiwał ruch pasażerski i towarowy. Trzy perony znajdowały się w miejscu dzisiejszego hallu na poziomie posadzki. W związku z budową w latach 1899-1905 estakady kolejowej konieczna była przebudowa dworca. Dokonano jej w latach 1899-1904  przenosząc perony na południe i podnosząc na wysokość nowopowstałej estakady. Połączono je tunelami, jednym na wprost głównego wejścia oraz drugim  bocznym. Perony nakryto żelazną, czterołukową, przeszkloną konstrukcją. W dawnej hali peronowej, w której obniżono posadzkę, utworzono przestronny hall, do którego przeniesiono kasy biletowe. Odbudowa ze zniszczeń wojennych trwała do 1949 r., a w roku 1960,  na początku lat 90 oraz w 2012-13 przeprowadzono gruntowne remonty. Stacja posiada: okazały budynek dworca połączony z peronami tunelami i windami towarowymi, lokomotywownię, dużą halę wagonową ( obecnie dla jednostek elektrycznych), 2 nastawnie WGA , WGB, 2 nastawnie manewrowe, 5 peronów usytuowanych pod dachem  hali peronowej, 6 grup torów odstawczych, grupę torów towarowych, grupę torów przy placach ładunkowych i grupę przy hali pocztowej z rampami do załadunku poczty.
 
Lamowice (Brockau)
Podg usytuowany na 5,557 (5,62) km linii Wrocław - Międzylesie i 4,260 km łącznicy Wrocław Brochów - Lamowice położony na wysokości 121 m npm.
 
Smardzów Wrocł.  (Schönborn, Żerniki Wrocławskie)
Stacja 3 kl. usytuowana na 9,032 (8,95) km linii  Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 131 m npm.
Stacja posiada Budynek dworca z magazynem i nastawnią Sm, wc, budynek mieszkalny dla pracowników kolejowych , budynek gospodarczy, 2 perony, obszerną rampę boczno-czołową i drogę ładunkową. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 2 główne dodatkowe, 1 ładunkowy i 1 do rampy. Obecnie 1 tor główny dodatkowy zamknięty i ładunkowy zamknięty i częściowo rozebrane.
 
Żórawina  (Rothbach, Żórawin)
Stacja 3 kl. usytuowana na 14,374 (14,31) km linii  Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 129 m npm.
Stacja posiadała Budynek dworca z magazynem, wc, budynki gospodarcze i mieszkalne dla pracowników kolejowych, 2 nastawnie, 2 perony, plac ładunkowy, rampę boczno-czołową, wagę wagonową i prawdopodobnie wieżę wodną z żurawiem. Po przeciwległej stronie stacji drugi plac ładunkowy z wagą wozową i rampą boczną. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy, 3 ładunkowe i 1 do rampy. W latach 80-tych od strony północnej wybudowano bocznicę do zakładu przemysłowego.
 
Węgry  (Wangern)
Stacja 3 kl. usytuowana na 20,825 (20,76) km linii  Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 140 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca, wc, budynek gospodarczy i 2 perony. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze i 2 ładunkowe. W latach 1980-90 wycięto tory ładunkowe a stację zdegradowano do przystanku.
 
Boreczek  (Wäldchen)
Stacja 3 kl. usytuowana na 26,122 (26,07) km linii  Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 152 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z nastawnią Br, wc, magazyn towarowy, plac ładunkowy, rampę boczno-czołową i 2 perony.
Na stacji był także budynek małego dworca linii Oława - Boreczek (rozebrany w latach 2003 - 2005).
Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze. 1 główny dodatkowy, 3 boczne w tym ładunkowy. Od toru nr.6 odchodziła bocznica do magazynów zbożowych.
 
Warkocz  (Friedfelde)
Stacja 3 kl. usytuowana na 31,998 (31,96) km linii  Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 152 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca , wc, budynek mieszkalny dla urzędników kolejowych, budynek gospodarczy i 2 perony.
 
Strzelin  (Strehlen, Strzelno)
Stacja węzłowa 2 kl. usytuowana na 36,987 (36,94) km linii Wrocław - Międzylesie oraz 33,652 (33,64 i 0,00) km linii Brzeg - Łagiewniki Dzierż. położona na wysokości 167 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca, magazyn towarowy, 2 budynki nastawni, lokomotywownia wachlarzowa z obrotnicą, wieżę wodną z żurawiami, 3 perony, rampę boczno-czołową, rampę boczną, budynki gospodarcze i mieszkalne dla pracowników kolejowych. Plac ładunkowy z wagą wozową i wagonową oraz skrajnią ładunkową. Od stacji odchodziła bocznica do elewatorów zbożowych oraz bocznica do kamieniołomu.
Układ torowy to: 16 torów stacyjnych (przy peronach, towarowe, ładunkowe) oraz kilka trakcyjnych i żeberek.
 
Bocznica 601  (...)
Bocznica cukrowni Strzelin usytuowana na 38,640 (38,61) km linii Wrocław - Międzylesie.
 
Biały Kościół  (Steinkirche, Strzeżawin)
Stacja 3 kl. usytuowana na 43,830(43,78) km linii  Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 180 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem, wc, budynki gospodarcze i mieszkalny dla pracowników kolejowych, 2 nastawnie Bk i BK1, 2 perony, plac ładunkowy, rampę boczno-czołową. Po przeciwnej stronie stacji była wysoka rampa na którą to wjeżdżała kolejka wąskotorowa z kamieniołomu w celu załadowania urobku na wagony. Stacja posiadała także wagę wagonową i wozową oraz skrajnię ładunkową.
Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 1 główny dodatkowy, 1 boczny odstawczy, 2 ładunkowe.
W latach 2005-6 zdegradowana do przystanku z mijanką.
 
Henryków (Heinrichau)
Stacja węzłowa 3 kl. usytuowana na 51,256 (51,20) km linii Wrocław - Międzylesie oraz początkowa linii  Henryków - Ciepłowody położona na wysokości 190 m npm. Stacja posiadała budynek dworca, wc, budynki gospodarcze, 2 magazyny, 2 nastawnie Hr i Hr1, rampę boczno-czołową, rampę boczną, plac ładunkowy oraz 2 perony. Z tyłu za budynkiem dworca był peron linii do Ciepłowodów.
Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 2 główne dodatkowe, 2 ładunkowe. Linia do Ciepłowodów miała tor główny i oblotowy dla loka.
 
Ziębice  (Münsterberg, Ziembice)
Stacja 2 kl. usytuowana na 57,565 (57,51) km linii Wrocław - Międzylesie  położona na wysokości 206 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z zadaszeniem peronu, 2 perony, magazyn towarowy, wc, budynek gospodarczy i mieszkalny dla pracowników kolejowych, lokomotywownię, wieżę wodną z żurawiem, 2 nastawnie Zb i Zb1, plac ładunkowy z rampą boczno-czołową po zachodniej stronie i plac ładunkowy z rampą boczną po wschodniej stronie. Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 2 główne dodatkowe, 4 boczne odstawcze, 2 ładunkowe. Od stacji odchodzi bocznica do Zakł. Przetw. Owocowego.
 
Starczów (Alt Altmannsdorf, Służejów)
Stacja 4 kl. usytuowana na 66,809 (66,72) km linii Wrocław - Międzylesie  położona na wysokości 295 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z nastawnią Sw, 2 perony, 1 tor główny zasadniczy i 1 tor główny dodatkowy. Po 1945 roku miała statut przystanku z mijanką.
 
Kamieniec Ząbkowicki  (Kamenz, Kamienice nad Ochlą)
Stacja węzłowa 1 kl. oddana 08.06.1873 roku usytuowana na 177,212 (112,84/0,000) km linii Katowice - Legnica, 71,886 km linii Wrocław - Międzylesie i początkowa linii do Złotego Stoku  położona na wysokości 263m npm.
Stacja posiadała: budynek dworca, magazyn z rampą czołową, 2 wieże wodne, lokomotywownię z obrotnicą, hale wagonową, liczne budynki służbowe, gospodarcze i mieszkalne, nastawnię  dysponującą KZ (Kt), wykonawczą Kz1 (Kwt) i manewrową KZ3 ( Rr), oraz 4 perony, rampę boczno-czołową, 2 place ładunkowe, wagę wagonową i wozową i skrajnik. Po południowej stronie stacji był Mały Dworzec obsługujący linię do Złotego stoku. Po likwidacji Małego Dworca pociągi do Złotego Stoku odprawiano z 4 peronu. w jego torowiska zamieniono w bocznice CPN i inne. Po południowej stronie dworca są perony z torami dojazdowymi i postojowymi oraz Mały Dworzec a po północnej stronie dworca są tory towarowe (5 przyjazdowo - odjazdowe z semaforami, 11 rozrządowych i 6 ładunkowych.
 
Bocznica 622  (...)
Bocznica szlakowa żwirowni usytuowana na 75,471 km linii Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 266 m npm.
Powstała po 1945 roku a zlikwidowano około 2000 roku.
 
Suszka  (Dürr Hartha, Suchy Bór koło Kamieńca)
Przystanek osobowy usytuowany na 77,302 (77,23) km linii Wrocław - Międzylesie położony na wysokości 269 m npm.
Przystanek posiadał 2 perony i 2 wiaty ( 1 murowano, 1 drewniana).
 
Bardo Przyłęk  (Wertha Frankenberg, Barda Przyłąk)
Stacja 3 kl. usytuowana na 82,544 (82,46) km linii Wrocław - Międzylesie  położona na wysokości 257 m npm.
Stacja posiada budynek dworca z nastawnią BD, nastawnię BD1, wc, 2 perony, rampa boczno-czołowa oraz 2 place ładunkowe.
Układ torowy to 2 tory główne zasadnicze, 1 główny dodatkowy, 2 odstawcze i 2 ładunkowe.
 
Bardo Śląskie  (Wartha Stadt, Barda Śląska)
Przystanek osobowy usytuowany na 84,439(84,36) km linii Wrocław - Międzylesie położony na wysokości 268 m npm.
Przystanek posiadał 2 perony z zadaszeniami budynkiem dworca i wc.
 
Ławica  (Neißenfels, Łowicz Niski)
Przystanek osobowy (agencyjny) usytuowany na 90,400 (90,32 km linii Wrocław - Międzylesie usytuowany na wysokości 302 m npm.
Przystanek posiadał budynek dworca, wc, budynek mieszkalny dla pracowników kolejowych, 2 perony i wiatę peronową.
 
Kłodzko Gł.  (Glatz Hauptbahnhof)
Stacja węzłowa 1 kl.  usytuowana na 93,481 (93,39) km linii Wrocław - Międzylesie i początkowa linii do Wałbrzycha położona na wysokości 287m npm. Początkowa stacja miała 8 torów oraz: budynek dworca, budynki wc, magazyn towarowy, dwustanowiskową lokomotywownię z obrotnicą, wieżę wodną z żurawiem, peron i plac ładunkowy. W latach 1877-79 z powodu doprowadzenia do Kłodzka linii z Wałbrzycha stację rozbudowano. Sekcję  sześciu torów Wałbrzyskich  wraz z peronem umieszczono po zachodniej stronie budynku dworca.  Wybudowano tam magazyn, 6-cio stanowiskową lokomotywownię wachlarzową z obrotnicą oraz wieżę wodną. Podczas układania drugiego toru wybudowano drugi peron po stronie Wałbrzyskiej oraz dodatkowe obiekty w tym kolejną wieżę wodną.  Kolejne przebudowy stacji wiązały się z budową linii do Szczytnej i Stronia Śl. Rozbudowano wtedy układ torowy po stronie wschodniej o kolejne tory, plac ładunkowy, magazyn, oraz rampę załadunkową. wybudowano drugą lokomotywownię wachlarzową z obrotnicą, 4 nastawnie, oraz nowe perony dla linii do Szczytnej i Stronia Śl.
 
Bocznica WPHO  (...)
Bocznica szlakowa  WPHO (skład opału) usytuowana na 93,650 (93,56) km linii Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 287 m npm.
 
Kłodzko Miasto  (Glatz Stadt)
Stacja 4 kl. tylko dla obsługi pasażerów usytuowana na 95,216 (95,15) km linii Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 292 m npm.
Stacja posiadała peron wyspowy, budynek dworca, poczekalnię oraz wc. W kolejnych latach stacja miała przejąć cały ruch pasażerski na tych liniach a stacja Kłodzko główne miała obsługiwać przewozy towarowe. Wybudowano dodatkowe perony oraz ułożono kilka torów. Z powodu działań wojennych budowy nie dokończono. Po przejęciu linii przez PKP perony rozebrano i powrócono do pierwotnej budowli a stację zdegradowano do przystanku. Rozbudowana w 2020 roku i ma status stacji.
 
Kłodzko Nowe  (Glatz Neuland)
Posterunek odgałęźny usytuowany na 97,573 (97,38) km linii Wrocław - Międzylesie i 0,000 (3,97) km linii do Kudowy Zdroju, położony na wysokości 292m npm.
 
Krosnowice Kł.  (Nieder Regensdorf, Krosnowice)
Stacja 4 kl. usytuowana na 100,362 (100,30)km linii Wrocław - Międzylesie i 0,000 (6,90) km linii do Stronia Śl. położona na wysokości 306m npm.
Początkowo był to posterunek odgałęźny z przystankiem. Dopiero w 1901 roku przebudowano przystanek i uzyskał statut stacji. Stacja posiadała budynek dworca, restaurację, magazyn towarowy, rampę do załadunku zwierząt, budynek dla pracowników kolejowych, wiatę peronową przy torach do Międzylesia, drogę ładunkową oraz skrajnię ładunkową. Na stacji były 4 perony po 2 na każdy kierunek. Kolejna przebudowa stacji odbyła się w latach 1910-11. Wybudowano wówczas nowy budynek dworca wraz z nastawnią.
Układ torowy to 2 tory główne zasadnicze na kierunku do Międzylesia, 2 tory główne zasadnicze na kierunku do Stronia Śl., tor odstawczy i tor ładunkowy.
 
Krosnowice Górne  (Rengersdorf)
Stacja 3 kl. usytuowana na 101,341 (101,89)km linii Wrocław - Międzylesie położona na wysokości 312m npm.
Stacja posiadała budynek dworca, wc, budynki gospodarcze i mieszkalne dla pracowników kolejowych, 2 nastawnie KG i KG1 i obszerną rampę towarową boczno-czołową. Układ torowy to: 2 tory główne zasadnicze, 3 główne dodatkowe i 1 do rampy.
 
Gorzanów  (Grafenort)
Stacja 3 kl. usytuowana na 104,760 (104,69) km linii Wrocław - Międzylesie  położona na wysokości 316 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z magazynem i nastawnią Gn, budynek mieszkalny dla pracowników kolejowych, budynek gospodarczy, wc, nastawnię Gn1, posterunek dróżnika przejazdowego, stajnię,  2 perony, rampę boczno-czołową, plac ładunkowy, wagę wagonową i skrajnie ładunkową. Układ torowy to: pierwotnie 1 tor główny zasadniczy, 1 główny dodatkowy. Od 1891 roku miała jeszcze 2 tory towarowe.
 
Bystrzyca Kł.  (Habelschwerdt Stadt)
Przystanek osobowy usytuowany na 111,336 (111,26)km linii Wrocław - Międzylesie położony na wysokości 348m npm.
Przystanek posiadał budynek dworca, peron z zadaszeniem, wc.
 
Bystrzyca Kł. Przedm.  (Habelschwerdt)
Stacja 3 kl. usytuowana na 112,788 (112,71) km linii Wrocław - Międzylesie  położona na wysokości 350 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z nastawnią BKP, magazyn towarowy z rampą boczno-czołową, 2 perony, wc, budynki gospodarcze i mieszkalny dla pracowników kolejowych, nastawnia BKP1, wieże wodną z żurawiem, obrotnicę, plac ładunkowy, wagę wagonową, wagę wozową oraz skrajnię ładunkową. Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 2 główne dodatkowe, 3 towarowe i 1 do obrotnicy. Od stacji odchodziła bocznica do magazynów WZRS.
 
Długopole Zdr.  (Langenau Bad, Łęgów)
Przystanek osobowy usytuowany na 118,343 (118,26)km linii Wrocław - Międzylesie położony na wysokości 397m npm.
Przystanek posiadał budynek dworca, peron z zadaszeniem, wc.i budynek gospodarczy.
Układ torowy to : tor główny zasadniczy. W okresie międzywojennym wybudowano tor boczny do pozyskiwania kamienia ze ściany skalnej.
 
Domaszków  (Ebersdorf, Domaszkowice)
Stacja 3 kl. usytuowana na 121,756 (121,67) km linii Wrocław - Międzylesie  położona na wysokości 401 m npm.
Stacja posiadała budynek dworca z nastawnią Dm, budynek magazynu, wc, budynek mieszkalny dla pracowników kolejowych, nastawnię Dm1, 2 perony, rampę boczno-czołową i plac ładunkowy. Stacja posiadała także wagę wagonową i skrajnię ładunkową.
Układ torowy to: 1 tor główny zasadniczy, 1 główny dodatkowy, 3 ładunkowe. W kolejnych latach wybudowano trzeci peron oraz drugo tor główny dodatkowy.
 
Roztoki Bystrzyckie  (Schönfeld, Żyrnikowice)
Przystanek osobowy usytuowany na 124,705 (1124,62)km linii Wrocław - Międzylesie położony na wysokości 423m npm.
Przystanek posiadał budynek dworca, peron,  wc. , budynek mieszkalny i tor główny zasadniczy.
 
Międzylesie  (Mittelwalde)
Stacja graniczna 1 kl. usytuowana na 129,950 (129,86) km linii Wrocław - Międzylesie - Lichkov  położona na wysokości 467 m npm.
Stacja posiadała Budynek dworca, magazyn towarowy, 13-to stanowiskową parowozownię, wagonownię, 3 nastawnie, wieżę wodną z żurawiem, budynki mieszkalne dla urzędników kolejowych i celników, wc, budynki gospodarcze i warsztatowe, rampę boczno-czołową i rampę boczną zadaszoną, plac ładunkowy, wagę wozową, wagę wagonową oraz skrajnię ładunkową. Stacja posiadała około 26 torów. Od stacji odchodziła bocznica do stolarni.
 
Boboszów (Bobischau)
Posterunek odgałęźny usytuowany na 135,870 (135,91) km linii Wrocław - Międzylesie. Zlikwidowany około 1945 roku.
 
Lichkov  (Lichtenau)
Stacja 1 kl. po stronie Czeskiej.